Barstjes in de koplampen

draadjes, lampjes
Plaats reactie
MarcT

Barstjes in de koplampen

Bericht door MarcT »

Heeft iemand dit vaker gezien ? Ik heb een DL1000 uit 2005. Heeft nu 30.000 gereden ongeveer. Ik zie allemaal barstjes in mijn koplampen. Ik kan me niet herinneren dat ik door kiezelstenen of zo ben aangevallen. Bovendien zitten de barstjes alleen in de koplampen, niet in het windscherm of op de kuip....gek he ?

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Vreemd, maar ik heb het wel eens eerder gezien in kunststoffen. Kan zijn dat er een bepaalde warmte-invloed is geweest. Heb je de motor nieuw gekocht? En zijn het de originele lampen die gemonteerd zijn. Andere lampen kunnen heter zijn wat een probleem kan veroorzaken. Is dat niet het geval dan zou ik ondanks dat de motor buiten de garantie valt toch teruggaan naar de dealer en hem met Nimag tenminste een coulance regeling laten voorstellen. Dit is echt niet normaal.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Hornikx

Bericht door Hornikx »

Yep! Ik ken het!
Toen ik mijn motor kocht zaten er 3-4 van die kleine scheurtjes in.
Ik ben er mee naar mijn dealer gegaan (ik heb hem daar niet gekocht) en hij heeft het voor elkaar gekregen dat ik onder garantie een nieuwe koplamp heb gekregen. Het zijn schijnbaar spannings-scheuren in het kunststof.

Zeker terug naar de dealer dus! Als dat niet helpt, dan deze mooie foto naar de NIMAG mailen. Want dit is echt té erg.

Een nieuwe koplamp kost trouwens een vermogen (dacht iets van 400 euro)

PS: ik heb ook een DL1000 uit aug. 2005 en die kocht ik in feb. 2007 met 7700km op de klok. Paar maanden daarna is de lamp vervangen. Dat heb ik overigens zelf gedaan. Vond ik leuk, ik kon alles meteen poetsen en de dealer vond dat natuurlijk ook best, want die krijgt er waarschijnlijk nog 1 werkplaats-uur voor terug.
MarcT

Bericht door MarcT »

@Iron Horse: Ik heb de motor bijna nieuw gekocht. 3000km op de teller toen. Alles is nog origineel volgens mij. Hij is van 2005, en nu staat er bijna 30.000 op...

@Hornikx: Tering...400 euro (per lamp ?) Nouja, ik ga in ieder geval eens even terug naar de dealer. Ik hoop dat er iets geregeld kan worden...

Thanks alvast. Ik post hier wel weer een vervolg...
Hornikx

Bericht door Hornikx »

MarcT schreef:@Iron Horse: Ik heb de motor bijna nieuw gekocht. 3000km op de teller toen. Alles is nog origineel volgens mij. Hij is van 2005, en nu staat er bijna 30.000 op...

@Hornikx: Tering...400 euro (per lamp ?) Nouja, ik ga in ieder geval eens even terug naar de dealer. Ik hoop dat er iets geregeld kan worden...

Thanks alvast. Ik post hier wel weer een vervolg...
Even voor de goede orde: het ziet er uit als 2 aparte lampen, maar het is echt 1 grote unit, compleet met glas en huis.
Zie onderstaande link voor plaatje.

Succes bij de dealer!
Anders deze even bellen:
http://link.marktplaats.nl/154632694" onclick="window.open(this.href);return false;
(die heeft wel een klein krasje geloof ik)
MarcT

Bericht door MarcT »

Hornikx schreef:...Anders deze even bellen:
http://link.marktplaats.nl/154632694" onclick="window.open(this.href);return false;
(die heeft wel een klein krasje geloof ik)
:worship:
MarcT

Bericht door MarcT »

Nou, Motoshop Margraten mag toch even genoemd worden ! Ze zijn daar niet vies van een beetje service. Ze hebben met Suzuki gebeld, foto's gemaild en overlegd. We weten nog steeds niet waar het van komt, maar Suzuki is bereid om (buiten de garantieperiode) een behuizing te leveren tegen 50% van de nieuwprijs. Die is overigens 280 euro, geen 400. Dus 140 euro voor mij, zelf erop zetten. Vind ik in deze tijd een redelijk bedrag. Is mn Suz wel waard.

Die Marktplaats-advertentie had de lamp ook nog wel liggen, maar ik ga toch maar voor de nieuwe.

Toch leuk zo'n hobby ! :roll:
Iron Horse en Hornikx in ieder geval bedankt voor de wijze raad. :)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Mooi opgelost en weer een tevreden V-Stromberijder!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie