FI en gedaan met rijden !!!

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Brunkes

FI en gedaan met rijden !!!

Bericht door Brunkes »

Hallo beste stromers,

gisterennamiddag, tijdens de terugtocht na een heerlijke tweedaagse rit in de Franse en Belgische Ardennen heeft mijn strom (een DL 1000 uit 2004 met 36000 km op de teller) mij plots, voor de eerste keer, in de steek gelaten.
Ik voelde plots, in de linkse bochten, die ik tegen vrij hoge toeren nam, een licht gestotter in de motor.
In Vielsam hebben we getankt en bij het vertrek voelde ik in lage toeren zwaarder gestotter van de motor.
Even verder in Trois Ponts was het mooie liedje ineens uit: de motor sloeg af en kon niet meer gestart worden. Er verscheen de bekende FI melding en het rode ledje eronder bleef branden. Na herhaalde pogingen om mijn liefste te starten bleef zij koppig weigeren.
Er zat dus niet anders op dan de bijstandsverzekering te bellen. Die hebben een takelwagen gestuurd en die heeft mij en mijn zieke meid thuisgebracht.
De moto staat nu bij de hersteller want volgende week vertrekken we voor drie weken om een reis door de Duitse, Oostenrijkse en Zwitserse Alpen en de Italiaanse Dolomieten te maken. Hopelijk blijven we daar van dergelijke pech bespaard.
Ik laat jullie, na herstel, weten wat de oorzaak van de panne precies was.

Met vriendelijke groet. Brunkes
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

oh ohhhh Brunkes......dat is niet leuk... :shock: ..ik wil mijn Strom volledig kunnen vertrouwen....de basis van elke relatie toch :!: :roll: :lol:
Benieuwd naar de diagnose......
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Brunkes

Ze is terug thuis !!!!

Bericht door Brunkes »

Beste stromers,

voilà, men zieke strom is hersteld. Ik heb hem vanmiddag afgehaald. Wat was er nu aan de hand? Wel, de control unit FI (motorsturing) was stuk. Hij werd vervangen. Dure grap, dat wel, maar de motor doet het weer prima. Dergelijke unit kost bijna 1.200 euro. :cry: Een flinke hap uit men budjet dus maar ja, ik ben blij dat hij het weer doet. Ik hoop dat jullie allemaal van dergelijke pech bespaard blijven.
Hopelijk was dit de eerste en de laatste keer en laat de motor ons nooit meer in de steek.

Met vriendelijke groet.

Brunkes
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Om die reden was ik vroeger altijd tegen Japanse motoren: de onderdelenprijzen...... Maar zolang je ze niet nodig hebt, realiseer je je dat niet.

vond een unit van de FJ1200 a 400 euro al duur maar dit is ook absurd!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

peterzeeland schreef:vond een unit van de FJ1200 a 400 euro al duur maar dit is ook absurd!
Via de club is ie een stuk goedkoper hoor.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

in dat soort gevallen ga ik altijd de motorsloperijen af :D
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Plaats reactie