FI foutmelding na installatie Pro Oiler

draadjes, lampjes
Plaats reactie
jwaterink

FI foutmelding na installatie Pro Oiler

Bericht door jwaterink »

Ik heb vanavond een Pro Oiler op mn Strommeke gebouwd. Ging in het begin vrij voorspoedig, tot de aansluiting op de speedpuls. Het kost namelijk nogal wat moeite om bij de stekker onder de tank te komen en netjes een draad te solderen aan de rose draad van de 3 polige plug.

Enfin, netjes kabel naar midden onder het zadel geleid, bij de stekker van de speedsensor/tacho opnemer alles geisoleerd en weer in elkaar.

Ik heb dus de tank er niet afgehad, maar heb ruimte gemaakt door de tywraps langs de remleiding los te knippen zodat ik ruimte kreeg om de stekker rechts langs het blok naar beneden te krijgen.

Spul in elkaar, tabel 18 geselecteerd, in het info menu gekeken en als ik het voorwiel in het rond slinger begint alles netjes te tellen.

Proefritje. Alles functioneerd prima, dus alles, na een flink aantal kilometers begint de rode lamp te branden en knippert FI in beeld. Het enigste wat ik dus heb losgehad is de speedsensor, maar de kilometerteller heeft tijdens die rit geen fout gemaakt. De FI melding komt nu direct met het op contact zetten en verdwijnt niet. De motor loopt eigenlijk verder uitstekend, mis geen trekkracht ofzo en ook het tellerwerk doet zijn ding goed.

Iemand een idee waarom dit zo ineens opkomt? Is er een manier om zelf een foutcode uit te lezen (vaak bij auto's wel het geval middels een schakelaar en een ledje). Voordat ik bij de dealer aanklop wil ik kunnen uitsluiten dat het door mijn aansluitwerk kom namelijk.

De accu heb ik overigens bij de motorclub er een uurtje uit gehad om het spul proberen te resetten, zonder succes overigens. Klokje was netjes 01.00, maar direct bij het op contactzetten weer F1.
Laatst gewijzigd door jwaterink op za 19-04-2008, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
jwaterink

Bericht door jwaterink »

Ok dan, tja de zoekfunctie zal de term FI wel te kort vinden. Bedankt! Ga vanavond ff uitproberen.
jwaterink

Bericht door jwaterink »

-C40

dus weer lekker gezellig, een foutcode die niet op papier staat.

Ff een belletje en antwoord.

C40, stationairklep. In 2008 wordt de stationairloop met een electronisch bypassventiel geregeld. Geeft die een foute waarde, C40 foutmelding.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

en nu ???
jwaterink

Bericht door jwaterink »

Staat gelukkig los van de ProOiler. Zaterdagmorgen was de tijd voor hun te krap (er waren ook mensen die wel een afspraak hadden gemaakt) en dus heb ik afgesproken dat ik m donderdagavond breng en dan als het goed is zaterdagmorgen weer ophaal.
jwaterink

Bericht door jwaterink »

FI problem solved. Injectie is opnieuw afgeregeld. Loopt nu ook rustiger stationair als voorheen.

Nou die Pro Oiler maar laten fixen. Vandaag 450 km gekacheld, gaat zojuist dat ding in disco modus. Lekker iritant in het donker.
jwaterink

Bericht door jwaterink »

En het laatste probleem is ook uit de wereld, kabelbeschadiging tussen 2 kuipdelen. Kortom, montagefout van mij van de pro oiler.
Plaats reactie