geel halogeen licht

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Hans rs

geel halogeen licht

Bericht door Hans rs »

Wie heeft er in zijn strom gele halogeen lampen inzitten :?:
Ik ben me aan het afvragen of dat niet veiliger is ipv xenon o.i.d.
De reden: het valt in het huidige verkeer meer op dan al dat andere licht.
is iemand hier een andere meing toegedaan?

Greetz
Hans
Gebruikersavatar
Willem
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Zwanenburg

Bericht door Willem »

Hoi,
Ik heb nu al geruime tijd twee gele H4 koplampen in mijn DL650, en ik heb het idee dat ik beter opval. Groet, Willem
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
Wils

Bericht door Wils »

Ik heb 2 oranje/rode gloed lampen van Filips......(te koop in div. motorzaken...) :D
Geeft een fel helder wit licht met een rood/oranje gloed er omheen...(staat erg mooi bij m.n mooie RODE strom...) :mrgreen:
Pink

Bericht door Pink »

Ik rijd al jaren met 2 gele pitten. Ik ben er van overtuigd dat het de zichtbaarheid verhoogd. Met H4 lampen is dat geen probleem. Wel moet je wat moeite doen om er aan te komen want niet iedere motorzaak of automaterialenhandel heeft ze op voorraad.
Strommax

Bericht door Strommax »

Geel licht is niet wettelijk in België :? en in Nederland wel :? :shock:
Fred

Bericht door Fred »

Strommax schreef:Geel licht is niet wettelijk in België :? en in Nederland wel :? :shock:
Sorry maar geel licht is wel wettelijk in den Belgique, altijd geweest en nu nog.
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=24&node=tab2
Bonelli

Bericht door Bonelli »

Ik heb er Philips GO GOLD H4 lampen inzitten en die geven een gele gloed met blauwe ondertoon.

Ik heb een foto en zal die straks proberen te posten.

Ik weet zeker dat ze opvallen !!
Strommax

Bericht door Strommax »

fred schreef:
Strommax schreef:Geel licht is niet wettelijk in België :? en in Nederland wel :? :shock:
Sorry maar geel licht is wel wettelijk in den Belgique, altijd geweest en nu nog.
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=24&node=tab2
Merci Fred, altijd gedacht dat dit ni meer mocht :?
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Ja, ik wil ook gele lampen. Doen me denken aan de vakanties met mijn ouders in de jaren '70 in Frankrijk. :) Valt inderdaad op in het verkeer.
Fred

Bericht door Fred »

V-Tom 650 schreef:Ja, ik wil ook gele lampen. Doen me denken aan de vakanties met mijn ouders in de jaren '70 in Frankrijk. :) Valt inderdaad op in het verkeer.
Ik denk ook dat het inderdaad veel veiliger is om met gele lichten te rijden op de moto. Het is een kwestie van op te vallen en gele lichten doen dat, eigenlijk zou het goed zijn om zoiets in de wet te voorzien voor moto's. Als ik nog eens een lamp stuk heb steek ik dadelijk twee gele.
Kermit

Bericht door Kermit »

:idea: dit item is al eens uitgebreid in discussie geweest zie maar:

http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=32" onclick="window.open(this.href);return false;

zoals jullie misschien nog wel weten rijdt onze anton(toontje) altijd geel vanwege het opvallen
:mrgreen:
Plaats reactie