Condens in knipperlichten.

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Condens in knipperlichten.

Bericht door Iron Horse »

Ik kwam er vandaag achter dat alle 4 de knipperlichten vol zitten met waterdruppels als gevolg van condens. Nu staat ie van mij altijd buiten, dus zal het bij garagestallers niet zo snel opvallen of het geval zijn, maar bij diegenen die hem buiten stallen kan dat mogelijk ook het geval zijn. Nu weet ik het niet zeker, maar ik geloof niet dat er een afdichtrubbertje tussen zit. Verder is de behuizing natuurlijk helemaal kunststof, maar de elektrische delen kunnen wel gaan roesten.

Is iemand anders dit al eens opgevallen?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Scottie

Bericht door Scottie »

Ik heb er geen last van, hij staat in de garage. Maar zo'n ding effe open maken en een beetje sileconenkit ertussen alvorens weer te sluiten zou afdoende moeten werken.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik zal ze wel eens openschroeven, droogmaken en met nog iets te bedenken afdichten. Siliconenkit vind ik weer zo definitief. Mooier is gewoon een goed afsluitens rubber ringetje. (Heb nog niet gecontroleerd of dit er ook niet al daadwerkelijk in zit)

Sinds gisteren heeft ie ook een regenjas, dus misschien dat dat ook positief bijdraagt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Scottie

Bericht door Scottie »

Sileconenkit is makkelijk weer te verwijderen. Het is geen lijm.
En afdichten doet het als geen ander.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Daar heb je weer gelijk in. Het kan dus wel een optie zijn.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Scottie

Bericht door Scottie »

Uiteraard voor een transparante versie kiezen, dan zie je niet eens dat er kit tussen zit.
Kies ook niet gelijk een grote verpakking. Eenmaal open is het spul niet echt lang houdbaar, en in gesloten verpakking eigenlijk ook maar 12 maanden.
Peter

Bericht door Peter »

Wij gebruiken op het werk ook siliconenvet, werkt echt goed.
Het is te vergelijken met vaseline.
We gebruiken dit b.v. bij het waterprofing van landrovers.
Met deze voertuigen rijden we tot maximaal 1.50 meter door het zeewater.(geen grap)

In de winter ideaal om te voorkomen dat deurrubbers vastvriezen.

Peter
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Je bedoelt dus siliconenvet en geen siliconenkit? In het gedownloade Parts boek staat in ieder geval geen afdichtingsrubber.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Je kunt een afdichtrubber ook zelf maken. Pak een (oude) binnenband en teken daar het knipperlichtglaasje op af en knip je eigen afdichtrubbertje eruit! En as ge ut echt nie mir wit dan hedde altijd nog de kit!
W-Strom

Bericht door W-Strom »

biker schreef:Je kunt een afdichtrubber ook zelf maken. Pak een (oude) binnenband en teken daar het knipperlichtglaasje op af en knip je eigen afdichtrubbertje eruit! En as ge ut echt nie mir wit dan hedde altijd nog de kit!
Je hoeft niet meer te dichten, hoor. Sinterklaas is het land al uit :wink: .
Ik denk dat kit de beste oplossing is. Het is goed waterdicht en makkelijk verwijderbaar. Met zo'n rubbertje is het een beetje een geklungel en daar heb je toch nog hele kleine naatjes waar het water alsnog door heen kan, behalve als je hem heel strak erop zet.

Wesley
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ach, ik heb nog niet echt de moeite genomen er daadwerkelijk naar te kijken. Maar een rubbertje van een binnenband zal niet echt goed afdichten denk ik. Ik heb vergelijkbare lichtjes wel vaker uit elkaar gehad en dat blijft alleen maar zitten als daar ook een geultje voor zit (gegoten). Meestal is het dan type O-ring. Anders wordt het geklungel. Kit zal het waarschijnlijk dus wel worden. Maar met mate gedoseerd. Alleen erg goedkoop dat Suzuki dat niet heeft voorzien. Dat is nou echt dubbeltjeswerk.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Je kunt naturlijk ook gaan voor witte glaasjes en 4 goudvissen :lol:

Tom.
Plaats reactie