Versnellingsaanduiding

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Versnellingsaanduiding

Bericht door Dyrck »

BrainStrom:

Vroeger heb ik een Suzuki gehad met een prachtige aanduiding van de versnelling waar ie in stond.

Nu viel me laats een keer op dat onderin het display van de VStrom een aantal lcd-vlakjes in een vierkantje zitten die prima geschikt zouden zijn om een versnellingsindicatie op weer te geven.

Is er iemand die wel eens gehoord heeft dat een handige electrotechnicus daar een versnelliingsindicatie van gemaakt heeft?

(Of is dit een totaal onzinnige vraag)


NB.
Ik bedoel hier niet de extra bij te plaatsen systemen (met rode cijferdisplay) , maar volledig geïntergreerd systeem in het display.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Prisma

Bericht door Prisma »

Hoi Dirk,

Ik zag laatst op YouTube ook iemand met een 650 die het had.
heb de link weer even opgesnort, wellicht dat je zo verder komt met zoeken.

http://www.youtube.com/watch?v=beDMWgdso1k" onclick="window.open(this.href);return false;

denk dat zo opbouw blokje met rooie cijferaanduiding wel goedkoper is.

grtz,

Arjan
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Dirk, kijk even op deze site van het duitse zuster forum :arrow: klik
en op het usa forum staat ook één en ander :arrow: klik even lezen > verderop staan nog een aantal verwijzingen.
Groet, Robert |
Wils

Bericht door Wils »

Bij m'n FJR 1300 heb ik ooit ook eens zo'n versnell. indicator "ingebouwd"
Alleen met kastje en al.... gewoon een gat gezaagd in het dashboard en de unit er in gelijmd met speciale kunstoflijm.... voordeel, het kan niet gestolen worden( origineel zit het met klitteband vast dus kan iedereen er af jatten en draad doorknippen)
Nadeel, als het klokje kapot gaat , moet je niet allen het klokje vervangen, maar ook gelijk een nieuw stukje dashboard erbij bestellen... :D
PeterB

GiPro

Bericht door PeterB »

Hallo,

Ben van plan mezelf te tracteren op een GiPro gear indicator.
Heeft een van jullie er al ervaring mee (en met name het installeren ervan)?

Groet,
Peter.
Hans538

Bericht door Hans538 »

Heb hem vandaag binnengekregen, aansluiten is een eitje, maar de plaats van het display..... ik wil hem midden op het stuur hebben. Heeft iemand een idee voor een stuurklem. Op het display is geen enkele bevestging mogelijk behalve het bijgeleverde klittenband.

Groeten,

Hans
PeterB

Bericht door PeterB »

Hans,

Goed om te lezen dat het installeren een eitje is. Ben benieuwd waar en hoe je uiteindelijk de display gaat plaatsen (foto?)

Peter.
Gerard_S

Bericht door Gerard_S »

Hans538 schreef:Heb hem vandaag binnengekregen, aansluiten is een eitje, maar de plaats van het display..... ik wil hem midden op het stuur hebben. Heeft iemand een idee voor een stuurklem. Op het display is geen enkele bevestging mogelijk behalve het bijgeleverde klittenband.

Groeten,

Hans
Hoi Hans
Aansluiten een eitje???
Bij mijn dealer werd het mij afgeraden omdat zij regelmatig heeeeeeeel lang bezig zijn om hem af te stellen waardoor de prijs wel erg hoog wordt.
Ik zit regelmatig :oops: ook nog wel eens "verkeerd" met mijn versnelling en wilde om die reden hem aanschaffen en zodoende (met het verhaal van de dealer) niet aangeschaft
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Hans538 schreef:Heb hem vandaag binnengekregen, aansluiten is een eitje, maar de plaats van het display..... ik wil hem midden op het stuur hebben. Heeft iemand een idee voor een stuurklem. Op het display is geen enkele bevestging mogelijk behalve het bijgeleverde klittenband.

Groeten,

Hans
Ik zag op het filmpje wat hierboeven ergens staat dat de indicator ook onder in de kilometer teller geplaatst kan worden met behulp van een Dremel! Op zich is dat de mooiste plaats, het lijkt dan net of het orgineel is.
Misschien wat meer werk maar dan heb je er iets heel moois voor terug.

Het instellen zal wel meevallen, ik denk dat het eerder aan de monteur ligt dan aan het apparaat.
De gebruiksaanwijzing zit er niet voor niks bij, lees hem eens rustig door. :wink:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hunter6 schreef:
Ik zag op het filmpje wat hierboeven ergens staat dat de indicator ook onder in de kilometer teller geplaatst kan worden met behulp van een Dremel! Op zich is dat de mooiste plaats, het lijkt dan net of het orgineel is.
Misschien wat meer werk maar dan heb je er iets heel moois voor terug.


Ik heb mijn dealer gevraagd of hij 'm kan monteren op m'n nieuwe BR K8. en wat de kosten zijn :lol: :cry: Ook onder in de Km-teller. Heb nog geen antwoord. Ben benieuwd :idea:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Ajvdzouwen
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 13-05-2016, 20:54

Bericht door Ajvdzouwen »

Beetje een onzin-add aan de Strom; gewoon naar tourenteller en kilometerteller kijken, dat houdt het motorrijden spannend :-)}
Pink

Bericht door Pink »

ajvdzouwen schreef:Beetje een onzin-add aan de Strom; gewoon naar tourenteller en kilometerteller kijken, dat houdt het motorrijden spannend :-)}
Nog spannender: sloop je kilometerteller en toerenteller er af. :D

Ik zou wel zo'n versnellingsindicator willen hebben. Op mijn K75 was het een handig ding. Soms twijfel je wel eens bij flink terugschakelen. Dan is zo'n indicator best nuttig.
Ajvdzouwen
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 13-05-2016, 20:54

Bericht door Ajvdzouwen »

Haha :lol:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ik heb net een Digitale Gearindicator ingebouwd.

Zie: http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t= ... c&start=15

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Plaats reactie