Een eerste panne

draadjes, lampjes
Plaats reactie
V-Tom 650

Een eerste panne

Bericht door V-Tom 650 »

Zaterdagmorgen omstreeks 10 uur reed ik mijn v-strom uit mijn droge schuur en hij wou niet starten. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Enkele zaken nageken maar niets aan te doen. Dan maar mijn dealer (Motor Vranken uit Rillaar) opgebeld die nog geen uur later aan mijn deur stond. Hij heeft de boel nagekeken en er bleek een prizeke los te zitten aan de ambriage. Is vertrokken zonder een rekening na te laten. Om 11 uur kon ik vertrekken voor een zalig zonnig ritje door Waals-Brabant.

Nog en dikke merci aan pa Vranken. :worship:
Strommax

Bericht door Strommax »

Das nog eens service :)
Steve van San

Bericht door Steve van San »

vond ik wel grappig...da van die droge schuur!!! :o)
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

steve van san schreef:vond ik wel grappig...da van die droge schuur!!! :o)
Ja, voor jou is het minder goed gekomen. Ik kan er nog mee lachen.
Willystrom

Bericht door Willystrom »

Kan iemand aan een Hollander uitleggen wat een''prizeke'' en een ''ambriage'' zijn? :?
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Willystrom schreef:Kan iemand aan een Hollander uitleggen wat een''prizeke'' en een ''ambriage'' zijn? :?
prizeke = stekker
ambriage = koppelingshendel/pedaal


Zeer vervelend da prizeke... heb ook al eens gehad (heel in het begin) dat de strom niet wou starten... Ook dat prizeke dat een beetje los zat en slecht contact gaf...
Willystrom

Bericht door Willystrom »

:worship:
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Willystrom schreef:Kan iemand aan een Hollander uitleggen wat een''prizeke'' en een ''ambriage'' zijn? :?
Als ge de boite van uwe motcyclette in een ander vitesse wilt smijten, moet ge uw ambriage intrekken. :wink:

Als ge uwen draad niet in de prize steekt hedde gene elentriek :wink:

Dit zijn tevens heel interessante termen indien je tijdens een Ardennenrit in panne valt. Ze komen allemaal uit het Frans en zorgen dan toch voor enige eenheid in ons land. :)
Willystrom

Bericht door Willystrom »

Dus als ik m,n pook van m,n brommert in een andere versnelling wil gooien moet ik m,n koppeling intrekken.Als ik m,n kabeltje niet in het schoentje stop heb ik geen stroom. Altijd makkelijk als je met pech op de ring van Amsterdam staat. :mrgreen:
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

De boîte is de versnellingsbak, verder een erg goede vertaling, ik zal het onthouden voor mijn volgend bezoekje aan Nederland. Wanneer komt er nog eens een treffen? :wink:
Willystrom

Bericht door Willystrom »

Ik denk dat je mazzelhebt. :D
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Moet dan ik niet eerst een lesje Fries krijgen? Ik moest zo maar eens in panne vallen met ambriage in Leeuwarden. Neen, Friesland durf ik echt niet aan.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5100
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

roeleke schreef:
Willystrom schreef:Kan iemand aan een Hollander uitleggen wat een''prizeke'' en een ''ambriage'' zijn? :?
prizeke = stekker
ambriage = koppelingshendel/pedaal


Zeer vervelend da prizeke... heb ook al eens gehad (heel in het begin) dat de strom niet wou starten... Ook dat prizeke dat een beetje los zat en slecht contact gaf...

Hi hi...... :schater: ... ik ben dus niet de enige die de taal van onze zuiderburen soms onbegrijpelijk vind....... :wink:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Kermit

Bericht door Kermit »

V-Tom 650 schreef:Moet dan ik niet eerst een lesje Fries krijgen? Ik moest zo maar eens in panne vallen met ambriage in Leeuwarden. Neen, Friesland durf ik echt niet aan.
och..
ik denk dat de Fries meer consideratie heeft met een vlaming dan met een hollander. immers, ze weten hoe het voelt: deel uitmaken van een taalminderheid. bovendien, ge hebt zeker en vast nog nooit us heit geproefd.. :mrgreen:
Kermit

Bericht door Kermit »

o jé,
voor ik weer op mijn vingers getikt word: :oops:
vanaf nu alles wat over friesland gaat graag onder het goede topic plaatsen: http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=2731" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:
Plaats reactie