Me dimlicht werkt niet meer....

draadjes, lampjes
Plaats reactie
FrenkieNL

Me dimlicht werkt niet meer....

Bericht door FrenkieNL »

Net terug van vakantie, hele tijd heeft het gewoon normaal gewerkt. Nu doet mijn dimlicht het niet meer ( beide lampen dus ). De kleine mini lampjes in de bovenhoeken doen het wel, evenals het groot licht in beide lampen.

Ik heb de zekering voor het licht gechecked, die was in orde ( toch omgewisseld voor de zekerheid) maar geen licht. Iemand enig idee ?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Er is al eens iemand die ervaring had met een doorgesleten kabelboom. Die loopt bij je stuur naar beneden en kan indien niet goed geleid tijdens draaien kapot schuren. Andere mogelijkheid is geoxideerde stekkerverbindingen. Of je schakelaar op het stuur is defect, maar die kans lijkt me kleiner. Er zit niks anders op dan het hele circuit door te meten. Download anders eerst het schema zodat je weet waar je moet meten. Staat elders op het forum onder download werkplaatshandboek.

Suc6
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Black Rhino

Bericht door Black Rhino »

Iron Horse schreef:Er is al eens iemand die ervaring had met een doorgesleten kabelboom. Die loopt bij je stuur naar beneden en kan indien niet goed geleid tijdens draaien kapot schuren. Andere mogelijkheid is geoxideerde stekkerverbindingen. Of je schakelaar op het stuur is defect, maar die kans lijkt me kleiner. Er zit niks anders op dan het hele circuit door te meten. Download anders eerst het schema zodat je weet waar je moet meten. Staat elders op het forum onder download werkplaatshandboek.

Suc6
Even geduld.

Heb je al een andere lampjes geprobeerd.

Het is een kans van misschien 1 op de 1 miljoen dat ze beiden tegelijk kapot gaan maar ze hebben in principe dezelfde levensduur.

Probeer het eerst met nieuwe lampjes en ga dan verder zoeken, dat is denk ik het goedkoopste.

Of even met een spanningszoeker proberen of er prik op staat.
Fred

Bericht door Fred »

Multimerterke, eerst lampjes nameten en dan meten of ze stroom krijgen.
Dan weet je al veel meer.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Dit ligt zeer waarschijnlijk aan een gecorrodeerde stekker.
Volg de kabel van de bedieningsunit links op het stuur
naar beneden.
Na demontage van linkerzijkap vind je deze stekker op
de bovenkant van de beschermkap van de radiateur.

Deze stekker is waarschijnlijk gecorrodeerd. Waarschijnlijk gaat
je dimlicht branden als je de stekker wat heen en weer beweegt en
merk je ook dat deze stekker warm wordt.

Oplossing is stekker vervangen (bijna onmogelijk vanwege beperkte
lengte van de bedrading) of de stekker eraf knippen en alles aan
elkaar solderen en afwerken met krimpkous.
FrenkieNL

Bericht door FrenkieNL »

Je hebt gelijk, die stekker s idd flakey. Maar ik heb de oplossing gevonden: kheb vandaag een nieuwe Vstrom besteld :) hihihi
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ja, je moet wat hè, op een Strom zit geen asbak die vol raakt....... :lol: Dan is een defect stekkertje een goede alternatieve smoes om een nieuwe aan te schaffen. 8)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Hornikx

Bericht door Hornikx »

Maar dan ben ik nog steeds benieuwd waarom je beide lampen niet branden.
FrenkieNL

Bericht door FrenkieNL »

de stekker.
Plaats reactie