Dimlicht deed 't niet

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Dimlicht deed 't niet

Bericht door Gerrit »

Gisteren tijdens het rijden viel mijn dimlicht uit. Nadat de wegenwacht mij heeft geholpen (de stroom van het grootlicht doorgeven aan het dimlicht) kon ik weer verder rijden.

Vanochtend het euvel gevonden :lol:
Achter het linker voorscherm zit een hele dikke kabel. Deze kabel gaat met een connector door naar boven (richting verlichting, stroomvoorziening voor het dashboard etc). Je raadt 't al..........in de connector zat oxidatie. Heb dit weggehaald, WD40 erin gespoten en de verlichting doet het weer. Ik heb de connector nu wel dichtgetaped opdat er niet weer vocht in kan komen.

Dit euvel is bij mij ontstaan na 2,5 jaar en 43.000 kilometer.

Groets,

Gerrit
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Bericht door Gerrit »

Even een update............

Na het roestvrij maken bleef 't emmeren met het dimlicht. Afgelopen zaterdag was ik het beu. Ben naar Safe in Amsterdam geweest. Zij hebben een nieuw stekkertje in de connector gedaan (bij de oude was de kabel ook al een stukje mee gaan roesten, schijnt niet zo goed te geleiden). Maar belangrijker.......de connectoren zijn ingetaped met vulcaniserende tape. Komt er in ieder geval geen vocht meer bij. Dus een tip voor alle DL1000's...............laat de connector die achter de linker voorkuip zit verstopt intapen. Voorkomt gezeur met de electrische circuit.

Overigens bij Safe kenden ze het probleem niet.............maar ben daar ook de eerste DL1000 berijder met meer dan 50.000 op de klok.

Groets,

Gerrit
Yippy

Bericht door Yippy »

gerrit schreef:Overigens bij Safe kenden ze het probleem niet.............maar ben daar ook de eerste DL1000 berijder met meer dan 50.000 op de klok.
Ik kom je over een tijdje inhalen. Ik ben ook klant van Safe Amsterdam, rijd 45.000 km per jaar en rijd nu vanaf 25-9-2004 (op een 1000).
Plaats reactie