Uitvallen dashboard en richtingaanwijzers

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Dos Nijntjes

Uitvallen dashboard en richtingaanwijzers

Bericht door Dos Nijntjes »

Gisteren reed ik met de alarmlichten aan tussen de file door. Op een gegeven moment zie ik geen indicatielampen van de alarmlichten knipperen op het dashboard. Ook geen indicatie bij het gewoon richting aangeven.

Toch maar even een afrit gepakt en daar gecontroleerd of de richtingaanwijzers het wel deden. Zowel de richtingaanwijzers als de indicatie op het dashboard deed het gewoon. Dus vol goede moed weer verder......

Bij het invoegen zie ik twee keer m'n indicatielampje knipperen en vervolgens niets meer. Nog geen 200 meter verder gaat mijn dashboard naar de stand alsof er hij niet op contact staat (snelheidsmeter en toerenteller op 0, geen brandstofindicatie, geen temperatuurindicatie, geen dagtellers, geen odo). Alleen het klokje deed het :evil:

Dan maar even de vluchtstrook op. Keertje het contact uit, contact weer aan. Maar zonder resultaat. Motor starten, wegrijden en zonder richting weer invoegen op zoek naar een tankstation. Bij het tankstation het zadel eraf en de zekeringen maar controleren. Bleek er eentje kapot te zijn. Reserve erin gedaan en toen deed alles het weer.

Op 5 april mag hij naar de dealer voor z'n 6000 km beurt (lees 7000 km). Gezien sommige opmerkingen over de bekabeling onder de tank zal ik in ieder geval vragen of ze daar wat extra aandacht aan kunnen geven
Biker

Bericht door Biker »

Tja daar zijn zekeringen voor :wink:
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Daar zijn het zeker zekeringen voor. Vanavond begon het feest opnieuw. Wederom m'n alarmlichten die er mee op hielden. :evil: :evil:

Gelukkig bleef het dashboard nu gewoon z'n werk doen, maar de richtingaanwijzers bleven kuren vertonen. Als ik de richting naar links uit deed, knipperde die met gemak 5 keer. Naar rechts was een heel ander verhaal. Meestal was het 2 tot 3 keer knipperen en dan hield 'ie er mee op. Waarschijnlijk zit de oorzaak van m'n problemen in de bedrading voor de rechter richtingaanwijzers.

Het stomme is wel dat ik bij thuiskomst de rechter richtingaanwijzer het gewoon deed voor tenminste 2 minuten :( (daarna heb ik 'm uit gedaan), terwijl ze het vijf minuten eerder op de uitvoegstrook maar 3 keer deden :( :(

Ik hoop wel dat ze de 5e wat vinden....
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Het lijkt erop dat de buitentemperatuur ook van invloed is. Vanochtend (net als gisterochtend) nergens last van. :!: :?:

Vanmiddag van Eindhoven via Den Bosch naar Enschede. Kijken of ie dan weer kuren heeft.
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Afgelopen donderdag heeft ie z'n 6000 beurt gehad en zijn ze (onder garantie) aan het zoeken geweest naar het euvel. Uiteindelijk hebben ze het onder het kontje gevonden. Daar zaten twee draden in de kabelboom die af en toe sluiting maakten :? en dat voor een motor van net 2 maanden :!: :!:

Gelukkig is het nu opgelost en kan ik weer onbezorgd rijden :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Pfff wie zoekt zal vinden..... :roll:
Nu weer :-)} ...........met een :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Stroompje schreef:Nu weer :-)} ...........met een :lol:
Dat zal zeer zeker lukken :wink:
Plaats reactie