+ en - van Tomtom Rider 12 Volt kabeltje

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Fbungener

+ en - van Tomtom Rider 12 Volt kabeltje

Bericht door Fbungener »

Ik heb een 2e hands TTR gekocht zonder het 12 volt kabeltje waarmee je de TTR kan voeden tijdens het rijden. Het kabeltje blijkt al 5 maanden niet meer leverbaar te zijn. Ik heb nu zelf een stekkertje gemaakt voor in de onderkant van de houder. Ik weet alleen niet welk van de 2 pooltjes de + is. Maakt het eigenlijk wel wat uit?In de houder zit de omvormer van 12 naar 5 volt en die wil ik niet beschadigen. Wie kan zijn kabeltje voor mij doormeten?
Als je de houder voor je houdt met de opschriften leesbaar, is het dan links of rechts?
Adres met winkel die nog kan leveren is natuurlijk ook welkom.
Van TomTom zelf ik na 4 keer heen en weer mailen (nog) geen antwoord en het mooie weer komt er aan.
Alvast bedankt voor + reactie.
Deres

Bericht door Deres »

heb hem gevonden op
http://www.pdashop.be/product/22850/252 ... kabel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
nu is hij momenteel wel uitverkocht , misschien eens horen of hij nog verktijgbaar is
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

http://www2.correct.com/artikel.php?VOO ... a3bd8a2c80" onclick="window.open(this.href);return false;

het is wel in Rotterdam !! :wink: :wink:
Fbungener

Bericht door Fbungener »

:D :D Hartelijk dank voor het Rotterdamse adres; het kabeltje lag er inderdaad nog op voorraad en werd voor € 6,50 verzendkosten opgestuurd. Het past op de houder , alleen het rechthoekige plaatje met kogel moest met de vijl worden bijgewerkt om het stekkertje tot en met de klik er op te kunnen schuiven.
Je kan nu ook meteen zien dat de + rechts zit. Ik ga er dan maar van uit dat een rood draadje + betekent. In de bijsluiter zat alleen een licentie-overeenkomst (?) en niets nuttigs. Bij TomTom zijn ze volgens mij niet erg automotive ingesteld; het zijn van huis uit computer nerds denk ik. Van de 2e lijns technische ondersteuning bij Tomtom heb ik nog niets gehoord. :(
Het stekkertje zit dus wel met klik-vergrendeling vast maar spatwater dicht is het absoluut niet. Eenbeetje dichtsmeren met siliconenkit dan maar. Geen motor kwaliteit.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Alstublieft! :wink:
Plaats reactie