probleem met het rood lchtje

draadjes, lampjes
Plaats reactie
jabbas

probleem met het rood lchtje

Bericht door jabbas »

heb mij verleden week een 650 (2005) aangeschaft en vorig weekend meegereden en geen probleem nu zaterdag kort ritje en plots het rood lampje aan .
gestopt en contact af en meteen terug op ,en alles terug oke .
terug naar huis het zelfde liedje.
volgens mij als ik een 5tal min.constant 100km/u rij gebeurt het.
moet wel zeggen dat onder de zadzel een berg extera kabels zijn gelegt door vorige eigenaar(intercom,led pinkers gps )
dan maar een dealer opgezocht en diegaat er in de week alle extra bedrading uit gooien en hem aan de pc hangen hopelijk ben ik er dan vanaf.
Gilla

Bericht door Gilla »

War neben dem roten Licht auch eine blinkende Fehöermeldung "F1" auf deinen Instrumenten?
Backdraught

Bericht door Backdraught »

Hoi,

Wat ik er van begrepen heb is het ineens opkomen van een FI-melding die weer weggaat na uitzetten van het contact bijna altijd een gevolg van bijzondere weersomstandigheden.

Het motor-managment systeem probeert aan de hand van meetwaarden van de lambda-sonde (meet o.a. zuurstofgehalte in de uitlaatgassen) een goede instelling voor de injectie te vinden. Als het buiten vochtig is en redelijk fris, lijkt het erop dat de sonde niet helemaal jofel werkt, danwel dat er voor de EMC geen goede instelling te vinden is waarmee het tevreden is. De EMC zal dan terugvallen op een soort basisinstelling waarmee de motor gewoon goed loopt, maar misschien niet de beste uitlaatgassen produceert. De omstandigheden hoeven maar heel even zodanig te zijn dat de FI-melding verschijnt. De reset van deze melding komt pas na uitzetten van het contact. De paar slagen waarbij de motor een probleem had heb je waarschijnlijk gewoon niet eens gemerkt.

Ik heb zelf enkele keren dit gehad bij genoemde weersomstandigheden en nooit bij beter weer.

Hoe waren de omstandigheden waar je bij reed?

Leo

PS: Gilla, "F1" heißt eigentlich "FI" für Fuel Injection
Gilla

Bericht door Gilla »

Backdraught schreef:
PS: Gilla, "F1" heißt eigentlich "FI" für Fuel Injection
:oops: Weiß ich eigentlich, war nur'n Tippfehler :roll:
jabbas

Bericht door jabbas »

zaterdag was het redelijk vochtig,
jabbas

Bericht door jabbas »

heb eindelijk motor terug ,eerste keer alles gereset met het naar huis rijden was het f1 lampje er weer .tweede keer had mijn dealer oliefilter ververst daar het vorige geen origineel was (in overleg met Suzuki)testrit gedaan door dealer van ong.60km alles oke .ik tevreden naar huis ,halverwege daar was het lampje weer.derde keer binnen geen errors te vinden volgens pc in de motor.
na veel testen en bellen bleek de het pc'tje zelf stuk te zijn
gelukkig viel dit onder de garantie (900euro)
met dank aan de dealer van "Motorweelde " lijkt nu alles opgelost te zijn
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Gelukkig...... opgelost :arrow: en nu rijden met die Strom!!!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Plaats reactie