een extra stekker

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Corre

een extra stekker

Bericht door Corre »

wie kan mij vertellen of ik op mijn strom een extra stekker kan plaatsen voor ( gps ) aan te sluiten
en indien ja waar moet ik stroom af pakken
Bandit

Bericht door Bandit »

Bij MP Rockanje hebben ze voor mijn GPS (hoorde bij de nieuwlevering) in het geheel niet moeilijk gedaan, de voeding voor de GPS werd rechtstreeks op de accu geplaatst. Ik vind dit eigenlijk niet zo fraai, maar heeft wel het voordeel dat het contact niet aan hoeft te staan wanneer ik een route in breng in het apparaat.

Groetjes Toon (Bandit) :wink:
LeChef

Boordstekker...do it urself...

Bericht door LeChef »

Corre,

Het makkelijkst is het door je dealer te laten doen bij een service beurt....haha
Nee, als je het zelf doet; een 12 V in- of opbouw stekker bij de autohandel halen. Dit is geen sigarettenaansteker maar een 12 V boordstekker met klepje. Voldoende dik 12 V draad. Een zwevende zekering van 15 A in de + draad opnemen.

Plaats voor de stekker vinden, eventueel in de kuip een gat boren. Alles monteren, de bedrading mooi naar de accu leiden. Zorg dat de zekering gemakkelijk te bereiken is. De uiteinden van de+/=- draden met de juiste kabelschoentjes op de juiste accupolen aansluiten. Testen ..dat was alles

Groet, Gabby 8)
Corre

Bericht door Corre »

ok bedankt
ik moet toch binnen voor 12d km inspectie ik zal ze daar eens kijken of ze het mooi kunnen regelen in de kuip
Harry

Bericht door Harry »

Medeknutselaars:

Bij mijn zoektocht op internet een fraaie en uiterst gedetaileerde omschrijving gevonden om een 12V aansluiting op je strommetje te zetten. ( En een GPS)
http://www.spectrum-mrc.com/technical/a ... erlet.html


Wellicht een optie om een aantal van deze basis handleidingen, zoals het uitgebreide verhaal en fotoserie van de verwarmde handvat montage van onze medeforumleden ergens apart te zetten (Tips&tricks??)

PS ik zal deze link ook even bij het GPS onderwerp zetten
Biker

Bericht door Biker »

Ik heb de voeding ervan ook rechtstreeks met een zekering op de accu gezet. Geen geboor in de kuip. Als ik de GPS er niet op het dan maak ik het stekkertje met een klittenbandje vast aan de koppelingskabel,erg handig makkelijk snel en simpel.
Biker

Re: een extra stekker

Bericht door Biker »

corre schreef:wie kan mij vertellen of ik op mijn strom een extra stekker kan plaatsen voor ( gps ) aan te sluiten
en indien ja waar moet ik stroom af pakken
Wat voor GPS systeem heb je????
Bandit

Bericht door Bandit »

Sterker nog, mijn voedingskabel van de GPS zit "altijd"met een paar bundelbandjes (mooi nederlands woord) aan de koppelingskabel verbonden, terwijl het hele slimme aansluitstekkertje van de Garmins SP III (wanneer ik het wonderschone apparaat niet op de fiets heb zitten) precies past in de ronde opening van het balhoofd. Als of hij er voor gemaakt is :D
Corre

Bericht door Corre »

biker
ik heb er eentje van de makro gekocht steraanbieding merk cybercom mdpma 150 met medion software en de kaarten zijn van teleatlas de zelfde als tom-tom go werkt zeer goed (tot hier toe) ik heb een stekker gemaakt ik moet er nog een foto van pakken en dan zal ik hem hier op het forum zetten zetten
ik vind zelf dat ik het mooi heb opgelost 8)
Plaats reactie