hoe digitale klok regelen

draadjes, lampjes
Plaats reactie
johver

hoe digitale klok regelen

Bericht door johver »

Ben sinds een maand (tot grote tevredenheid) V-Strom 650 rijder.
Tweedehandsmachine gekocht, echter zonder handleiding...
Alles werkt perfect alleen weet ik niet hoe ik het digitale klokje op het dashbord kan bijregelen.
Al op alle mogelijke combinaties van die twee knopjes gedrukt; zonder resultaat :?
Weet er iemand hoe het moet?
Dank bij voorbaat,
Jo
Crazychris

Bericht door Crazychris »

allebei de knopjes tegelijk in drukken
en na n tijdje ga t knipperen dan kan je t bij stellen
johver

Bericht door johver »

Hartelijk dank!
'k ga het direkt uitproberen.
Crazychris

Bericht door Crazychris »

weet alleen niet of je m in je versnellng kan laten staan
of dat je in zn neutraal moet zetten

ik had m in zn neutraal staan
Backdraught

Bericht door Backdraught »

Volgens mij hoef je alleen de "adjust" te gebruiken (inderdaad vasthouden tot knipperen) als je op de normale kilometerstand staat. In de andere standen reset je de dagtellers.

Leo
Biker

Bericht door Biker »

crazychris schreef:weet alleen niet of je m in je versnellng kan laten staan
of dat je in zn neutraal moet zetten

ik had m in zn neutraal staan
Chris.............
warlord

Bericht door warlord »

Volgens mij werkt het alleen met kontakt aan.
kan je wel het boekje toe sturen.
Dajackal

klok

Bericht door Dajackal »

Hallo allemaal,

zoals je zien ben ik nieuw hier aangezien ik sinds zaterdag een V-strom 1000 uit 2002 in mijn bezit heb. Ook ik heb een probleem met mijn klokje. Als ik beide knoppen indruk gebeurt er helemaal niks... Ik heb het op contact geprobeert, met de motor draaiend, in neutraal en in de 1ste versnelling.

Kan iemand mij verder helpen?

Bedankt
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Misschien moet je hem even resetten door de spanning er totaal vanaf te halen. (Accupool even 15 seconden loshalen en weer aansluiten.) Een zogenaamde "power on reset". Als je alleen je contact uitzet blijft er spanning op het klokje staan. Het is een beetje hetzefde als een vastgelopen computer. Ik garandeer niet dat het werkt, maar het is het proberen waard.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
KL Voranje

Bericht door KL Voranje »

Uitgaande uitvoering 650 = 1000.
Beide knoppen ingedrukt houden met kontakt aan. Het duurt langgggggggg :shock: voordat er wat gaat knipperen. Zodra de klok knippert met adj. uren of minuten op tijd zetten, daarna select en de andere (minuten of uren) op tijd zetten.
Het duurt veel langer dan bv de dagtrip meter op 0 te krijgen en dat duurt al zeker 3 seconden. Geduld en beide knoppen gewoon ingedrukt houden.
Dajackal

Bericht door Dajackal »

Hallo allemaal,

bedankt voor de tips! Het is gelukt! Even de plus van de accu los en dan doet ie het weer! Bedankt!

grtz
De Ron
Berichten: 36
Lid geworden op: di 14-03-2023, 20:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2016)

Re: hoe digitale klok regelen

Bericht door De Ron »

Heb het net gedaan, gevonden op Youtube... contact aan, dan tegelijk schakelaar op linker stuurhelft en adjust knop op dashboard tegelijk indrukken. Na enkele seconde begint het uurwerk te knipperen, met de adjust knop kan je de minuten aanpassen, met de schakelaar aan het stuur de uren. Dan contact even af, het aangepaste uur blijft dan staan, het is bij mij , een 650 van 2016 wel de 12-uurs aanduiding, ik weet niet of dat te veranderen is...
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1517
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: hoe digitale klok regelen

Bericht door Calimero »

Die 12-uurs aanduiding is volgens mij niet te wijzigen. Ik heb daar trouwens wel een handig trucje op gevonden.
Wanneer het klokje bijvoorbeeld 03:00 aangeeft kijk ik even naar boven. Zie ik dan sterren of is het pikdonker dan is het inderdaad 03:00 uur. Is het dan licht dan is het 15:00 uur.
Wel even opletten wanneer het hoogzomer is en je in de buurt van de Noordkaap bent. Dan gaat dit trucje waarschijnlijk niet op :o)
Groeten,
Adri
De Ron
Berichten: 36
Lid geworden op: di 14-03-2023, 20:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2016)

Re: hoe digitale klok regelen

Bericht door De Ron »

:D :D :schater:
Plaats reactie