Zoek contactgeschakeld aansluitpunt.

draadjes, lampjes
Plaats reactie
MarcT

Zoek contactgeschakeld aansluitpunt.

Bericht door MarcT »

Hi !

Ik ben bezig om mijn Pro-Oiler op de V-strom te zetten. Nu ben ik op zoek naar een contact-geschakeld 12v aansluitpunt.

In een vorig topic stond dat er een stekkertje "klaar" ligt. Dat is eigenlijk bedoeld voor een handvatverwarming (maar dat zien we dan wel weer).
Nou, ik heb het stekkertje gevonden, maar het is al in gebruik Ik heb geen idee waarvoor. Het zit tegen de radiator, en de aansluiting verdwijnt ook weer achter de radiator. Kijk maar...

Afbeelding
Afbeelding

Hoe zit dat ? Zijn die misschien voor de ventilatoren ? Maar wat dan als ik een handvatverwarming erop ga zetten ?

Nu heb ik onder het zadel nog wat andere stekkertjes gevonden. Heeft IEMAND een idee waar die voor zijn ?

Hier staat steeds rond de 5v op, dus dat zal wel voor het herprogrammeren van de injectie zijn ?
Die koelvinnen, dat is de ECU neem ik aan ? Of heet dat niet zo ?

Afbeelding

Achter bij het kontje nog twee raadseltjes:

Afbeelding

Het linker stekkertje bestaat uit 4 polen. Het dopje dat erop moet heeft twee kortgesloten pinnetjes. Als je het dopje eraf haalt doet de benzinepomp het niet ! Waarom loopt de stroom van de benzinepomp achter mijn zadel langs ?
Het recht stekkertje is maar 1 pool: 12v continu-stroom. Maar dat snap ik wel: dat is voor als je van je topkoffer een koelkast wilt maken ! :P

Zijn er hier techneuten die dit gewoon weten ? En de hamvraag: waar kan ik ergens een contactgeschakelde 12v+ vandaan halen, in de buurt van de accu ?

Alvast bedankt !
V-Mac

Bericht door V-Mac »

Ik heb ook een pro-oiler laten installeren door mijn dealer, maar bleek achteraf niet goed gedaan. Ik heb dan de uitvinder van pro-oiler gecontacteerd in Antwerpen. Pablo is een engelsman, maar spreekt goed vlaams. Misschien kan je hem een een belletje geven of een meeltje sturen. Hij zal zeker kunnen helpen :wink:

Pablo Crofts
PRO-OILER
+32 3 231 4869
E-mail pablo.crofts@pro-oiler.com

Nu dat ie werkt, werkt ie ook perfect, is gewoon fantastisch, ketting is altijd optimaal gesmeerd :lol:
MarcT

Bericht door MarcT »

Ja, ik heb wel eens contact gehad met Pablo. Maar hier kan hij me toch niet bij helpen ? Hij heeft een ThunderAce, geen V-Strom.
Het gaat mij hier om de V-Strom expertise. D'r zitten hier toch wel techneuten ? Het gaat me alleen om een contactgeschakelde 12v+. De rest lukt me wel...

Maareehh...wat was er niet goed gedaan door jou dealer ? Toch niet de afstelling ? Dat moet je zelf doen.
V-Mac

Bericht door V-Mac »

Idd ja de afstelling, was nochtans gezegd dat de dealer dit ging doen, want toen ik de motor ging halen, zei mijn dealer dat ie iets te vet stond afgesteld. Bleek dat de oiler eigenlijk slecht afgesteld stond, met als gevolg dat ik zonder smering heb gereden gedurende zo'n 1500 kms. Naar de Pablo en die heeft hem perfect gezet. Eerlijk gezegd vond ik die afstelling niet zo simpel :oops:
Ferdo

Bericht door Ferdo »

De stekker die jij bedoelt ligt op een horizontale plastic afdekking die begint bovenaan de radiator. Op de bovenste foto zie je twee kabels over de radiator achter de tank verdwijnen. Ergens daarachter ligt de door jouw bedoelde stekker.

Als je de tank eraf haalt is ie beter te zien. Succes...
MarcT

Bericht door MarcT »

OK, bedankt allemaal. Pro-Oiler zit er op. Dus topic kan op slot.

Heb het linker stekkertje op de laatste foto gepakt.
Plaats reactie