Alarmlichten werken niet!

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Geronimo

Alarmlichten werken niet!

Bericht door Geronimo »

Als ik de schuif naar voren schuif dan lichten heel even de indicatoren in mijn cockpit op en de lampjes geven even een heel kort signaaltje daarna kan ik niet eens meer richting aangeven. Ik moet het contact uitschakelen en vervolgens weer inschakelen alvorens de knipperlichten weer werken.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Ik heb hetzelfde probleem na montage van andere richtingaanwijzers
aan de voorkant.

Ik weet niet waar het aan ligt maar als ik eerst richting aangeef
(links of rechts) en dan mijn gevarenlichten aandoe doen de gevarenlichten het wel.

Waarschijnlijk is de oorzaak een veranderde weerstand door de montage van die andere knipperlichten.

Zolang de andere knipperlichten erop zitten geef ik dus eerst richting
aan en zet dan mijn gevarenlichten aan. Ik weet dat het niet zo hoort
maar ik kan er wel mee leven.

Een oplossing weet ik niet, maar mischien iemand op het forum die meer
electrisch onderlegt is wel.

gr.
Richard
Geronimo

Bericht door Geronimo »

Ja bij deze zitten er van die minilampjes op niet de originele dus.

Ik heb alles al geprobeerd of ik ook eerst links en rechts knipperen heb geprobeerd om ze daarna te te testen weet ik niet meer maar ik ga het strakjes uitzoeken.

en ja als er iemand meer know how heeft dan horen we dat graag :D .
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Gekopieerd uit een ander topic waar ik er al eens iets i.v.m. LED ichtjes had geschreven.
Iron Horse schreef:Je zou de stroom eens moeten meten die er doorloopt bij de combinatie van 2 gewone lampen, die combinatie gewoon plus LED en twee LEDs. Alles wat je nodig hebt is een goede multimeter. Stroom meet je met de pennen in de juiste gaten van je multimeter en de knop beginnende op de hoogste Ampèrestand in serie met het contact van de desbetreffende kant op je knipperrelais. (Voor het geval je dat niet zou weten.) Het kan zijn dat er te weinig stroom loopt en dat daardoor de LEDs na de eerste keer blijven branden. Als dat de oorzaak is kun je het oplossen door er een weerstand parallel aan te monteren. De juiste waarde is pas uit te rekenen wanneer je de stroom van de LEDcombinatie weet. De stroom met de 2 lampen zal bij 12 volt (motor uit) ca. 3,5 Amp bedragen en bij 14,5 volt (motor lopende) ca. 2,9 Amp.
Iron Horse schreef:Er zijn ook speciale relais' voor LED-knipperlichten. Bijvoorbeeld bij Louis.de artikelnummer 10033844 voor 12,95. Ook wordt hier nog als alternatief verwezen naar de mogelijkheid van de weerstand(en) waarover we al spraken.

Afbeelding


SPEZIAL-BLINKGEBER FÜR LED-BLINKER
Elektronischer Blinkgeber mit extrem niedrigen Arbeitsbereich ausschließlich für den Anschluss von LED-Blinkern und herkömmlichen Blinkern, solange die Gesamt-Wattzahl 30 Watt nicht überschreitet (z.B. LED-Blinker 6W + konventioneller Blinker 21W = 27 W).

2 Pol-Anschluss
12 V, 1-30 Watt

Hinweis: Ist an Ihrem Fahrzeug nur eine Blinkkontrollleuchte oder eine nachgerüstete akustische Blinkkontrolle vorhanden, kann der Blinkgeber nicht ohne größere Umbauarbeiten verwendet werden. In diesem Falle verwenden Sie bitte für jeden LED-Blinker einen Leistungswiderstand; bei original 4 x 21 Watt Blinkern und nun gewünschten 1-2 Watt LED-Blinkern, verwenden Sie bitte 4 Stück Leistungswiderstände Best.Nr. 10032041.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Geronimo

Bericht door Geronimo »

Ik ga er zeker mee aan de slag anders kan ik pas over twee weken terecht bij NIWA te Zwaagdijk.
Geronimo

Bericht door Geronimo »

Khoorde gister dat het halogeenlampjes? zijn...... :?
Plaats reactie