Het rode lampje...
Het rode lampje...
Gister brandde het rode lampje. Zomaar ineens, plotseling. Ik rij lekker door, 150 waar het effe kan. Gaat dus, tijdens het rijden (150 in zijn OD) het lampje branden. Ik meteen bij een pomp eraf, toevallig was ik exact bij de afrit. Motor uit. Minuutje wachten, contact aan, nog even wachten, starten..., en verder niks aant handje. Heb ik mijn route vervolgd en verder ook niks meer vreemds vernomen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Als het brandstofinspuitsysteem uitvalt, gaat het rode indicatielampje branden en toont het display de aanduiding FI op de volgende 2 wijzen:
A: het display toont afwisselend FI en de klok en het rode lampje licht op en blijft branden.
B: het display toont continu FI en het rode lampje knippert.
Bij aanduiding A is het mogelijk dat de motor blijft werken, maar bij aanduiding B zal de motor waarschijnlijk niet meer werken.
Rijden met de motrfiets terwijl het display aangeeft dat er een probleem is met het inspuitsysteem en het lampje oplicht, kan reselteren in beschadiging van de motor en de transmissie.
U dient zo spoedig mogelijk naar een dealer te gaan en het brandstofsysteem te laten controleren.
Deze tekst komt uit de handleidng.
A: het display toont afwisselend FI en de klok en het rode lampje licht op en blijft branden.
B: het display toont continu FI en het rode lampje knippert.
Bij aanduiding A is het mogelijk dat de motor blijft werken, maar bij aanduiding B zal de motor waarschijnlijk niet meer werken.
Rijden met de motrfiets terwijl het display aangeeft dat er een probleem is met het inspuitsysteem en het lampje oplicht, kan reselteren in beschadiging van de motor en de transmissie.
U dient zo spoedig mogelijk naar een dealer te gaan en het brandstofsysteem te laten controleren.
Deze tekst komt uit de handleidng.
Dit lampje heeft echter meerdere functies:
Tijdens het rijden kan het ook het volgende betekenen:
1) te lage oliedruk (controleer oliepeil)
2) te hoge koelvloeistof temperatuur.
Bij situatie 2 zie je ook de blokjes van de temperatuur oplopen en komt er tevens een logo in beeld met vloeistof en een temp. meter.
Ik denk dat de oliedruk te laag was en dat er te weinig olie in zit !!
Omdat hij aan en meteen weer uit ging.
Gaf hij geen symbolen in het display weer ???
Controleer het oliepeil eens om dit eventueel uit te sluiten.
Tijdens het rijden kan het ook het volgende betekenen:
1) te lage oliedruk (controleer oliepeil)
2) te hoge koelvloeistof temperatuur.
Bij situatie 2 zie je ook de blokjes van de temperatuur oplopen en komt er tevens een logo in beeld met vloeistof en een temp. meter.
Ik denk dat de oliedruk te laag was en dat er te weinig olie in zit !!
Omdat hij aan en meteen weer uit ging.
Gaf hij geen symbolen in het display weer ???
Controleer het oliepeil eens om dit eventueel uit te sluiten.
Hoi,
Volgens mij heb ik eerder ergens op gevangen dat een FI-melding die na herstart van de motor weg is, soms ook een probleem met de lambda-meting kan zijn. Soms zijn er weersomstandingheden waarbij de EMC geen goede Fuel Injection setting kan vinden. Meestal is een herstat van de motor dan al voldoende.
Als je een goede dealer hebt kan hij een veel nauwkeuriger indicatie van het probleem uit de EMC toveren, dan weet je het zeker.
Mij is het twee keer (langere tijd tussen) gebeurt. Beide keren met redelijk koud en nat weer.
Leo
Volgens mij heb ik eerder ergens op gevangen dat een FI-melding die na herstart van de motor weg is, soms ook een probleem met de lambda-meting kan zijn. Soms zijn er weersomstandingheden waarbij de EMC geen goede Fuel Injection setting kan vinden. Meestal is een herstat van de motor dan al voldoende.
Als je een goede dealer hebt kan hij een veel nauwkeuriger indicatie van het probleem uit de EMC toveren, dan weet je het zeker.
Mij is het twee keer (langere tijd tussen) gebeurt. Beide keren met redelijk koud en nat weer.
Leo