Koppelingschakelaar

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Michielo
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 06-01-2019, 00:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650
Woonplaats: Nijmegen

Koppelingschakelaar

Bericht door Michielo »

Ik heb al sinds ik Storm heb wat ellende met starten. De koppelingschakelaar is onder garantie al eens vervangen, toen ging het starten een hele tijd veel beter. Maar de laatste tijd is het weer een tombola. Soms wel, soms een beetje rommelen met de koppeling.

Eigenlijk zit ik eraan te denken om de schakelaar helemaal weg te halen, op mijn Diversion zat het ook niet namelijk. Waarom zou ik het niet doen en als het eigenlijk niet uitmaakt, moeten de twee draadjes dan doorverbonden worden (Normally Closed) of juist niet (Normally Open) en gewoon ergens wegwerken in de kuip?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Koppelingschakelaar

Bericht door Calimero »

Je hebt je motor nu nog geen drie maanden en in deze periode heb je de koppelingsschakelaar al eens onder garantie laten vervangen. Ik ga er daarom vanuit dat je de motor bij een motorzaak gekocht hebt.
Omdat die nieuwe koppelingsschakelaar nu ook al weer de geest lijkt te hebben gegeven zou het probleem misschien wel eens ergens anders kunnen liggen. Laat je dealer het probleem maar onder garantie oplossen zou ik zeggen.
Groeten,
Adri
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Koppelingschakelaar

Bericht door Eikie »

3 jaar volledige fabrieksgarantie. Waarom zelf sleutelen ??
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Michielo
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 06-01-2019, 00:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650
Woonplaats: Nijmegen

Re: Koppelingschakelaar

Bericht door Michielo »

Ik heb geen fabrieksgarantie, Eikie, de motor is uit 2011.

@Calimero: Op zich heb je gelijk, ik heb hem inderdaad bij een motorzaak gekocht, maar vroeg het me gewoon af. Mede ook omdat het een half uurtje rijden is, ze op maandag dicht zijn, dat soort onhandige dingen. Je zou kunnen zeggen dat ik een quickfix zoek ;-)
Afbeelding
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Koppelingschakelaar

Bericht door Margon »

Nc of no merk je van zelf als je de schakelaar los maakt. Start de motor niet dan door verbinden . :bye:
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: Koppelingschakelaar

Bericht door AVC »

Ik heb dat gedaan. Er komen 2 draden toe naar de hendel. Die moet je verbinden,
Michielo
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 06-01-2019, 00:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650
Woonplaats: Nijmegen

Re: Koppelingschakelaar

Bericht door Michielo »

Ok, bedankt. Zal het eens proberen los te halen en een doorverbinding maken in de stekker. Ik wil het namelijk indien mogelijk herstelbaar maken. En niet zoals de vorige baas zo'n blauw klemmetje aan de kabel van de koplamp laten zitten.
Afbeelding
Plaats reactie