Pagina 1 van 1

Contactslot DL1000A 2014

Geplaatst: di 13-06-2017, 09:23
door LHoey
Net terug van een reis naar schotland (fantastisch overigens ondanks het wisselvallige weer).

De laatste dag daar onderweg terug naar newcastle even gestopt bij Doune Castle (Monty Python). Ik stap daar weer op om het laatste stuk te rijden. Krijg ik mijn contactsleutel niet meer omgedraaid. Wel naar links, dus het stuurslot op. Maar niet meer naar rechts, contact aan. Meermaals eruit, erin, draaien, WD40, ... geen beweging naar rechts mogelijk.

Warm en koud tegelijk als je weet dat de boot binnen enkele uren vertrekt!

Uiteindelijk de sleutel erop, een beetje druk naar rechts en tikken met een moersleutel tegen het contactslot en toen ging hij wel.

Ik heb de sleutel er niet meer af gehad tot de motor op de boot stond. :-)

Iemand nog al problemen gehad met het contactslot bij de DL1000 vanaf 2014?

Later merkte ik dat het lipje dat normaal het contactslot afsluit niet meer aanwezig is. Vermoedelijk is dat dus afgebroken en in het slot gevallen wat voor een blokkade gezorgd heeft. Sindsdien de motor een 10tal keren gebruikt en geen problemen meer gehad.


mvg
Lode

Re: Contactslot DL1000A 2014

Geplaatst: di 13-06-2017, 12:03
door Motormuus
Dat lipje is bij mij ook iets verbogen en sluit niet meer af.

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk


Re: Contactslot DL1000A 2014

Geplaatst: wo 14-06-2017, 14:44
door Antoon
Heb met mijn 650 uit 2015 ook steeds 'gepiel' met het contactslot. Denk dat contactsloten op 650 en 1000 niet verscillen. Als ik de sleutel naar één kant druk loopt ie soepel, naar de andere kant zit ie "vast". Er is zeer recent heel veel behartenswaardigs gezegd over contactsloten en af te vijlen pinnetjes!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Contactslot DL1000A 2014

Geplaatst: wo 08-11-2017, 09:30
door FrancienS
Ik 'luister' even mee hier: ook bij mijn 650 uit 2006 heeft geen lipje meer. Ook even problemen gehad met de sleutel omdraaien maar met wat slotspray leek dit verholpen. Als ik de motor nu niet onder mijn motorhoes heb staan kan ik beter iets over het slot plakken/leggen zodat er geen regen in komt.
Moet ik actie ondernemen of zo laten?

Re: Contactslot DL1000A 2014

Geplaatst: wo 08-11-2017, 11:46
door Tulipan
Kodac fotorol doosje past precies ( moeilijk te vinden in dit digitale tijdperk )

Re: Contactslot DL1000A 2014

Geplaatst: wo 08-11-2017, 12:21
door Dyrck
De oplossing:
http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.p ... ot#p207008

Het lipje dat het slot afsluit, zit los op het eigenlijke slot.
Met een schroevendraaiertje of zakmesje buig je simpel het aluminium afdekplaatje een klei stukje weer naar boven en dan sluit het lipje weer soepel het slot af.
30 seconden werk.

Re: Contactslot DL1000A 2014

Geplaatst: vr 10-11-2017, 08:46
door FrancienS
Thanks! Ga beide proberen.

Re: Contactslot DL1000A 2014

Geplaatst: vr 10-11-2017, 12:30
door Camino
Contactslot is zeker niet het sterkste punt van de V-Strom. Af en toe krijg ik de sleutel er gewoon moeilijk in omdat dat lipje niet opzij wil. Ik heb me ook altijd geërgerd aan die idioot lange sleutel.

Re: Contactslot DL1000A 2014

Geplaatst: do 24-05-2018, 09:45
door Emile
Mijn slot doet het ook bijna niet meer. Heb een L4 uit 2015 en gebruik hem ook op dagelijkse basis voor woon werk.

Morgen maar even mijn reserve sleutel proberen om te kijken of dat beter werkt. Wil niet over 3 weken in de Dolomieten het risico lopen dat ik onderaan de berg een motor heb die ik niet kan starten.

@LHoey: Hoe is het bij jou afgelopen? Wat heb je gedaan en heeft het gewerkt?

Ik ben niet technisch genoeg om hem zelf te reviseren, dus in het ergste geval moet ik naar dealer om hem te laten vervangen. Jammer dat de garantie net verlopen is :-(

Re: Contactslot DL1000A 2014

Geplaatst: do 24-05-2018, 13:49
door LHoey
Ik heb er niets meer aan gewijzigd.
Tot nu toe blijft het slot goed werken.
Geen problemen meer gehad.
Ik zorg nu wel regelmatig voor smering.

Dus het blijft maar zo tot het probleem zich weer stelt...

grtn
Lode