storing benzine indicator

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Keesf
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 12-06-2016, 21:14
Mijn motor is een: Suzuki DL650

storing benzine indicator

Bericht door Keesf »

Hallo allemaal,

Ik heb een interessante storing met mijn dl650 van oktober 2014. valt dus nog binnen de garantie (en wordt dus gewoon gratis opgelost door de dealer) maar is redelijk uniek zo lijkt het. de ervaren suzuki monteurs bij de dealer hadden heb nog nooit gezien, ook kan ik er op dit forum niets over terug vinden.

sinds een tijdje lopen de 5 blokjes van de benzine indicator 1 voor 1 op. dus van blokje 1 naar blokje 2 naar blokje 3, etc. etc. maakt niet uit of tank vol of leeg is. stroom is er al af geweest, zekering is gewoon goed. hij blijft dit gewoon constant doen. verder geen enkele klacht. deze storing staat ook niet vermeld in het boekje.

de monteurs vermoeden dat er een storing is met de vlotter, maar ook zij weten het niet zeker. ik ben erg benieuwd of er ervaring v-strommers zijn dit hier iets zinnigs over kunnen roepen, wat mij (en wellicht ook de dealer). heeft een van jullie dit wellicht ook mee gemaakt? ik ben er benieuwd naar jullie reacties.

vriendelijke groet,
Kees
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: storing benzine indicator

Bericht door Ballie »

Lijkt wel op een Demo Mode. Maar als dat al op een Strom zit, dan is het sowieso vreemd dat dit alleen op de brandstofmeter actief is.
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: storing benzine indicator

Bericht door Weerman »

Ik begrijp uit jou verhaal dat de 5 blokjes 1 voor 1 op lopen en vervolgens 1 voor 1 weer terug lopen dus net een ruitenwisser effect.

Dan lijkt het mij een storing te zijn wat in de meter zit dus waarschijnlijk een kompleet dashboard want ik ga er van uit dat die niet
uit losse delen bestaat.
Graag verneem ik wat de oplossing was.

Wim.
Keesf
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 12-06-2016, 21:14
Mijn motor is een: Suzuki DL650

Re: storing benzine indicator

Bericht door Keesf »

Dank voor jullie reacties. @Wim: de blokjes beginnen iedere keer weer opnieuw, dus bij blokje 1. Verder klopt je verhaal. Echt een raadsel. Motor rijdt verder als de brandweer. 7 juli gaat hij naar de dealer voor reparatie, gecombineerd met een (hele dure volgens mij) 24.000 km beurt. Ik houd jullie op de hoogte.
groet,
Kees
Keesf
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 12-06-2016, 21:14
Mijn motor is een: Suzuki DL650

Re: storing benzine indicator

Bericht door Keesf »

Het was toch inderdaad de vlotter.
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: storing benzine indicator

Bericht door Weerman »

Mooi dat het weer opgelost is en dat je dit even laat weten.

Wim.
Plaats reactie