Noodoproep Remlicht!!

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wilfredjeuh
Berichten: 65
Lid geworden op: di 26-04-2016, 11:37
Mijn motor is een: Yamaha XJ900F (1992)
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Noodoproep Remlicht!!

Bericht door Wilfredjeuh »

Beste strommers!

Morgenochtend is het de bedoeling dat ik voor 4 dagen naar duitsland vertrek op de strom... Nu is het zo dat ik geen remlicht heb als ik voor rem, maar wel met de voetrem.. Contacten zijn nagelopen, schoongemaakt en ingespoten met contactspray, maar dat had geen effect.. Is dit een bekend probleem en weet iemand hier een super snel antwoord op????
Michael

Re: Noodoproep Remlicht!!

Bericht door Michael »

Ik heb eens last gehad van een haperende microschakelaar. Dit was de schakelaar van de koppeling die niet lekker werkte. De schakelaar werkte wel in een andere stand van de hendel (1-6).
Stel dat de schakelaar van de rem hendel niet lekker werkt, wellicht dat ie het net wel doet bij een andere stand van de rem hendel.
Proberen kan altijd, wie weet.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Noodoproep Remlicht!!

Bericht door Bozobin † »

Niet vergeten en altijd je achterrem er (een beetje) bij gebruiken.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Wilfredjeuh
Berichten: 65
Lid geworden op: di 26-04-2016, 11:37
Mijn motor is een: Yamaha XJ900F (1992)
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Noodoproep Remlicht!!

Bericht door Wilfredjeuh »

Michael schreef:Ik heb eens last gehad van een haperende microschakelaar. Dit was de schakelaar van de koppeling die niet lekker werkte. De schakelaar werkte wel in een andere stand van de hendel (1-6).
Stel dat de schakelaar van de rem hendel niet lekker werkt, wellicht dat ie het net wel doet bij een andere stand van de rem hendel.
Proberen kan altijd, wie weet.
Net even geprobeerd, maar helaas geen effect..

Wat betreft het 'gewoon gaan rijden'... Sja dat was natuurlijk ook mijn idee, maar stel je maakt een noodstop waarbij je je voeten even nodig hebt voor andere dingen op de snelweg.. klapt er zo eentje bovenop... Gevoelsmatig gewoon niet zo fijn.. ik denk dat je dan een stuk minder prettig op de motor zit
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Noodoproep Remlicht!!

Bericht door Motormuus »

Altijd je achterrem erbij pakken. Die zit er niet voor niks. En zeker bij een noodstop.
Marc lw
Berichten: 168
Lid geworden op: wo 29-08-2012, 21:13

Re: Noodoproep Remlicht!!

Bericht door Marc lw »

http://www.optitune.nl/remlichtschakela ... jde-suzuki" onclick="window.open(this.href);return false;

wedden dat dit de boosdoenert is!....ingevreten en gecorrodeerde contactjes, zit in dat een dicht gesmolten kastje die niet zonder te slopen zijn te bereiken( eigen ervaring)
Odyon
Berichten: 58
Lid geworden op: di 28-07-2015, 12:28
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2006)
Woonplaats: Den Haag

Re: Noodoproep Remlicht!!

Bericht door Odyon »

Ik had een paar weken terug ook een kapotte remlicht schakelaar (vermoed dat dat jouw probleem ook is, maar ik weet niet welke contacten je specifiek hebt nagelopen). Bij mij werkte ook alleen mijn voetrem. Uiteindelijk heb ik onderweg even gegoogled en een zaak gevonden die een suzuki voorrem schakelaar op voorraad had liggen. Daar langs gereden (heel bewust altijd mijn voetrem gebruikt), en heb hem er meteen met mijn victorinox zakmes opgeschroefd :) (5min werk).

Zo eentje was het: http://www.optitune.nl/onderhoud/elektr ... jde-suzuki" onclick="window.open(this.href);return false;

Wie weet kun je hem ergens op de route vinden? Of rijd je toevallig langs een suzuki dealer.

Succes, hopelijk heb je er wat aan.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Woonplaats: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Noodoproep Remlicht!!

Bericht door Voogie »

Bij mij bleef 2 jaar geleden tijdens een lang weekendrit met collega's in Duitsland mijn remlicht branden..:-(
Bleek dat de schakelaar van de voorrem gemaakt bleef. Draadjes losgetrokken en de rest van het weekend telkens met de voetrem een beetje meeremmen om de het remlicht te laten werken. Moest er in het begin wel even op Letten maar wende snel.
Bij thuiskomst meteen een nieuwe switch gescoord en probleem over. :-D

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Blije DL1000 rijder!
Plaats reactie