12V aansluiting handvatverwarming... waar?

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Highking
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 14-03-2016, 20:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2002)
Woonplaats: Heemskerk
Contacteer:

12V aansluiting handvatverwarming... waar?

Bericht door Highking »

Met de zoekfunctie vond ik meerdere meldingen dat er achter de radiator een draadje tbv handvatverwarming zou hangen die te gebruiken is voor accessoires zoals de TomTom die ik wil gaan aansluiten.
Nu heb ik van 't weekend de linker zijkap verwijderd maar kan geen draadje vinden waar geen stekker in zit. Heeft iedere V-Strom dat draadje, dus zou de mijne uit 2002 die ook moeten hebben? En zo ja, waar vind ik dat draadje? :o)
KFFR - Metal!
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1578
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: 12V aansluiting handvatverwarming... waar?

Bericht door Motormuus »

Zit Idd bij de radiateur. Maar kan met zwarte tape vast zitten aan de kabelboom. In iedergeval bij de 650 tot 2011. Aangezien een niet veel verschild qwa kuip en Frame zou er best dezelfde kabelboom in kunnen zitten.
Gebruikersavatar
Bruur
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 06-04-2012, 10:50
Mijn motor is een: V-strom 650 2019
Woonplaats: Lelystad

Re: 12V aansluiting handvatverwarming... waar?

Bericht door Bruur »

op de 1000 uit 2002 zit de aansluiting ook achter de radiateur
Groeten Ronald.
Gebruikersavatar
Highking
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 14-03-2016, 20:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2002)
Woonplaats: Heemskerk
Contacteer:

Re: 12V aansluiting handvatverwarming... waar?

Bericht door Highking »

Nog maar eens goed zoeken dan... moet er iets van de kuip worden verwijderd om erbij te komen?
KFFR - Metal!
Gebruikersavatar
Highking
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 14-03-2016, 20:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2002)
Woonplaats: Heemskerk
Contacteer:

Re: 12V aansluiting handvatverwarming... waar?

Bericht door Highking »

Even een schop omhoog. Op het forum vond ik deze post tegen met een linkje naar wat foto's van het stekkertje.

OK, ik weet nu dus dat ik aan de linkerzijde moet zijn en de stekker niet direct achter de radiator hangt maar er nog een stuk plastic tussen zit. Het scheelt nogal met zoeken als je weet waar je precies zijn moet. :duim:

In eerste instantie kon ik 'm niet vinden en had ik me al bedacht dat mijn 2002-model wellicht de voorbereiding voor handvatverwarming nog niet zou hebben. Helaas. Maar na even wat langer kijken zag ik opeens een stekkertje los hangen, iets meer richting het midden. Die voorzichtig naar mij toe getrokken en jawel hoor, dat lijkt verdomt veel op het stekkertje van de foto's.

Nu is mijn vraag: hoe kom ik aan een contra-stekkertje? Met wat zoeken tref ik bestelcode '36852-06G00' voor een verloopkabeltje van Suzuki, maar ik wil enkel het witte stekkertje hebben zodat ik die aan de 12V aansluiting (sigarettenaansteker, en nee ik rook niet ;)) kan solderen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik aan een stekkertje kom? Is het iets wat gewoon bij de Gamma in het schap ligt of moet het ergens besteld worden? Het lijkt mij wat zonde om de stekker die er nu aan zit door te knippen dus het liefst zou ik een passende contrastekker kopen en het daarmee oplossen.
KFFR - Metal!
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

12V aansluiting handvatverwarming... waar?

Bericht door Ebrostrom »

Ergens op t forum staat hier iets over maar ik zou anders mss eens bij Suzuki, motoport of jouw eigen garage vragen of ze dit kunnen bestellen. Mijn merkloze garage heeft de HVV ook daar aangesloten, dus ook n stekkertje gevonden.

En anders knip je m er toch gewoon af. De HVV ga je bij verkoop toch niet verwijderen. :-)
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
De Graaf van Salland
DL650 berijder
Berichten: 418
Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland

Re: 12V aansluiting handvatverwarming... waar?

Bericht door De Graaf van Salland »

"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
Gebruikersavatar
Highking
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 14-03-2016, 20:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2002)
Woonplaats: Heemskerk
Contacteer:

Re: 12V aansluiting handvatverwarming... waar?

Bericht door Highking »

Da's gewoon het originele Suzuki kabeltje waarvan ik zelf het bestelnummer al gaf. Maar bedankt voor het meedenken. :)
Misschien ga ik die wel gewoon bestellen. Had gehoopt dat iemand wist wat voor stekkertje het was zodat ik enkel die kon gaan zoeken.
KFFR - Metal!
Plaats reactie