4 Relay PCB Board

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Michael

4 Relay PCB Board

Bericht door Michael »

Cosmo heeft een PCB board aan zijn assortiment toegevoegd:
http://www.cosmo-accessories.com/online ... -info.html
Hiermee kan je accessoires aansluiten zonder allerlei aftakkingen te maken. Werkt via relais, aanstuurbaar en gezekerd. Handig om je navigatie, verlichting, 12V aansluiting etc. aan te sluiten.
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

Re: 4 Relay PCB Board

Bericht door Phony123 »

Handig...hou je het een beetje netjes onder het zadel.. Ik vind het wel een optie maar als ik de aansluiting zie denk ik meteen waar haal ik die ING schakeldraad vandaan.(Bij mijn Vstrom 1000 uit 2014)
De plus en min is geen probleem maar waar haal ik ING draad vandaan..weet iemand dat? Ik ben geen motortechneut ,,een fotootje zou er handig zijn.
Als dit is overwonnen bestel ik er een.. De prijs is wel ok.
Richard24

Re: 4 Relay PCB Board

Bericht door Richard24 »

Je ING draad kan je bijvoorbeeld van je achterlicht vandaan halen. Contact aan, verlichting aan en je relais krijgt een puls en de rest wat je heb aangesloten op deze plaat gaat branden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: 4 Relay PCB Board

Bericht door Iron Horse »

In de gebruiksaanwijzing, die ook op de website staat, staat het allemaal omschreven. +IGN staat voor "plusdraad na het contactslot". Met als voorbeeld de koplamp of het achterlicht. Bedenk wel dat als je kiest voor de koplamp dat je dan het stadslicht kiest en niet het dimlicht. In geval van het rijden met grootlicht zal de box niet functioneren als je +ING op dimlicht hebt aangesloten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

Re: 4 Relay PCB Board

Bericht door Phony123 »

Hoi Richard en Rob,

Duidelijk, bedankt voor de informatie. Het gaat lukken....

Mvg, Frank.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: 4 Relay PCB Board

Bericht door Sparkle Black Peter »

Phony123 schreef:maar waar haal ik ING draad vandaan...
Bij die Oranje bank misschien Frank :schater: Sorry, kon het niet laten :oops:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

Re: 4 Relay PCB Board

Bericht door Phony123 »

Bedankt Peter , gelukkig dat jij het wel snapt. Via mijn ING heb ik een paar uur met de helpdesk gebeld..maar dat ging niet lukken. Vandaar dat ik het via het forum heb geprobeerd ,,hier snappen ze het tenminste. :-)
Michael

Re: 4 Relay PCB Board

Bericht door Michael »

Ik heb de schakelprint binnen. Valt mij gelijk op dat de bijgeleverde kast verre van ideaal is. De print gaat vanaf de onderkant in de kast en kan dan worden dichtgeschroefd. Echter, de bedrading moet dan eerst wel zijn aangesloten, daarna kan je er niet bij..
Dat is verre van handig.

Ik denk dat de beste optie is de kast in tweeën te zagen en zo een deksel te creëren. Dan kunnen de draden worden ingeschoven en vastgedraaid, zoals het zou moeten zijn. De nieuwe deksel kan worden vastgeschroefd, net als de onderkant. Dit is mogelijk door gaatjes in de nieuwe deksel te boren.
ImageUploadedByTapatalk1455128420.654873.jpg
ImageUploadedByTapatalk1455128435.387620.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

Re: 4 Relay PCB Board

Bericht door Phony123 »

Het lijkt er op dat de electronica er eerst was en dat er toen een wel aardig passend kastje is bij gezocht? :cry: Tenminste zo komt het bij mij over.
Rene
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 24-03-2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: 4 Relay PCB Board

Bericht door Rene »

Is het niet de bedoeling dat je de print op de deksel "plakt", vervolgens bedraad, en dan de doos daar overheen zet?
Als ik de foto's op de website bekijk lijkt dat de bedoeling te zijn?
Michael

Re: 4 Relay PCB Board

Bericht door Michael »

De de bedrading voor de primaire voeding en aansturing kunnen inderdaad door een opening tussen deksel en doos. De aan te sluiten items lopen door een opening in de zijkant. Als je die (optionele openingen) uit knipt kunnen deze draden ook tussen deksel en doos. Op zich geen enkel probleem. De deksel is de onderzijde en wordt aan de onderzijde vastgezet met schroefjes. Het is prima mogelijk de zaak aan te sluiten, dicht te schroeven en dan ergens weg te proppen.
Ikzelf zie dit als een oplossing zonder de puntjes op de i te zetten. Zal ik wel een muggenzifter zijn wellicht. Ik pas de behuizing aan zodat deze een vaste plek onder het zadel krijgt en vast zit. Dit zal ik doen op een dusdanige wijze dat, als ik iets wil aansluiten, de bovenzijde er kan afhalen en de bedrading direct kan vast/losmaken waarna de deksel er weer op kan. Dit voorkomt lange losse bedrading en bevorderd snel aansluiten van zaken. De nieuwe deksel zit dan aan de bovenzijde.
Rene heeft gelijk, het kan prima werken als geleverd maar het had handiger gekunt, de deksel is alleen vanaf de onderzijde open te maken en de print moet er uit om de aansluitingen te bereiken. Ik pas iets aan aan de behuizing omdat dat mij dat makkelijker lijkt. Ik hou van puntjes op de i..
Overigens betreft mijn geringe kritiek, is eigenlijk een opmerking, uitsluitend de behuizing. Hoe dan ook, de print is een welkome aanvulling om aanvullende elektrische apparaten aan te sluiten. Dit kan hiermee zonder gebruik te maken van kabelsplitters, extra zekeringen of problemen met altijd "aan".
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 12-02-2016, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie op een voorgaand bericht is ongewenst!
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: 4 Relay PCB Board

Bericht door Sanscorp »

Hou alleen wel rekening met de aanvoerdraden vanaf de accu, als je hier wat acc. op aansluit als mistlampen, handvatverwarming, usb lader en weet ik wat, dan moet je behoorlijk dikke draden hebben.

Zelf heb ik een heel lelijk verdeelpunt gemaakt, maar het zit toch onder het zadel. Een oud vakkenbakje voorzien van een 20a mini relais waarbij ik 3 plaatjes metaal voorzien heb van bouten vanaf de onderkant. Zo kan ik massa, continu en geschakelde plus van 1 plek halen. Apart gezekerd en naar de accu met wat zwaarders gezekerd. Hier heb ik kleine zaken op zitten, de HID pitten en aansturing hiervan zitten direct op de accu.

O.a. het alarm en usb lader en gpi zitten er op. Het standaard boutje in de accu was te kort geworden
Gunny
Berichten: 12
Lid geworden op: za 04-03-2017, 16:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: 4 Relay PCB Board

Bericht door Gunny »

Sorry voor deze thread terug op te starten, maar ik zit met enkele vraagjes waar ik niet echt een duidelijk antwoord op vind.
Heb je, om de Griek (ik noem hem V voor het gemak) zijn relay board aan te sluiten, kabels nodig met een zekeringhouder of niet en welke dikte is aangewezen?
De meeste filmpjes en howto's spreken van kabels met zekeringhouder (30a voor accukabel en 3a voor de switched powerkabel)
Volgens V is dit niet nodig bij zijn board.
Wat zeggen de gebruikers hier en de experts.
Sorry als dit topic al besproken werd, niet gevonden.
Gebruikersavatar
Numpty
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 04-02-2008, 12:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT
Woonplaats: Braboland
Contacteer:

Re: 4 Relay PCB Board

Bericht door Numpty »

Geen expert, slechts gebruiker

Ik heb het aangesloten zonder zekeringhouder tussen accu en board, board heeft zekeringen.
Kabel dikte, heb ik hittebestendige kabel(max 24v) van 1.5mm2 gebruikt, dus 2x 1.5mm2 kabel, board kan met 7,5A zekering 90W max hebben dus 1.5mm2 zou dan voldoende zijn.
Schakelkabel heb ik van mijn achterlicht genomen.
Bij mij zijn op dit moment de handvatverwarming (max 4A max 28/30W) en mijn chainoiler (0,200ma/0,350ma max 4W) er op aangesloten.
Ik blijf dus ruim onder de 90W maximale belasting.
Gebruikersavatar
Bob
Berichten: 281
Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
Woonplaats: Lelystad

Re: 4 Relay PCB Board

Bericht door Bob »

Had ik dit eerder geweten! Net vandaag een los relais en zekering kast gekocht. Werkt het zelfde en met wat tijd, geduld en liefde kan het net zo mooi worden denk ik. Misschien voor mijn volgende motor. Het is wel mooi zo'n alles in 1 bord.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Bob
Berichten: 281
Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
Woonplaats: Lelystad

Re: 4 Relay PCB Board

Bericht door Bob »

Correctie op mijn vorige bericht. Heb toch besloten om het PCB Board te kopen. Gisteravond heb ik deze geïnstalleerd en het werkt geweldig. 3 draadjes trekken en je accessoire kan rechtstreeks zonder stekkertjes,solderen en andere ongein aangesloten worden. Wel belangrijk om te weten is dat je een kleine platkop- en kruiskop- schroevendraaier nodig hebt. Kan iemand mij vertellen hoe hij/zij ervoor gezorgd heeft dat je het deksel los kun halen zonder de rest los te halen? @Michael
Plaats reactie