LED, Halogeen of Xenon koplampen

draadjes, lampjes
Gebruikersavatar
Tuinsjeik
DL650 berijder
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 16-10-2011, 18:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 '07 - "Orka" + DL650 ABS '09 zilvergrijs
Woonplaats: Spijkenisse

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Tuinsjeik »

Drewman schreef:Vanmiddag ook kerstlampjes gefixt. Omdat ik super onhandig ben duurde het veel te lang en de ali klemmetjes passen niet volledig dus moet eea nog een keer gaan rechtzetten. Miss volgend weekend als de led lampen er ook inzitten :d voor mij is het plaatje nu wel compleet!Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
Klopt, ik heb hier en daar ook de beugels en klemmetjes aangepast en eigen voorzieningen gemaakt.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Uw "Motograaf" ;-)
'n dag niet gelachen is 'n dag niet geleefd ! / Ride to Live, Live to V-Ride!
Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Drewman »

Nou... led voormlamp vervangen is niet zo plug en play helaas :( ik heel stom dacht om 21:30 ah dat is zo gelukt... Niet.

Het eraf halen van de Dashboard lukte vrij makkelijk. Dimlicht (normaal daglicht) daar kom je makkelijk bij, om bij de rest te komen moet de koplamp eraf vrees ik. Is dat te doen?

Terwijl ik de lamp losmaak, sprong gelijk een klem eruit. Bij (zie foto). Vorige motoren of auto's zat dit niet vast onder spanning en een schroef! Dat is al 1 uitdaging om het straks weer vast te maken.

Vervolgens kom ik erachter dat de led lamp allemaal wel past behalve de bedrading die erbij komt. Ik zit te denken om de deksel een inkeping te zagen zodat de bedrading buiten hangt na dicht maken . (Niet handig? Graag even reageren xd)

To be continued. Morgen na werk begin ik er in ieder geval niet om 21:30 Hahaha.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Heppie
Berichten: 661
Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
Woonplaats: Amstelveen

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Heppie »

Bij MVM hadden ze er bij mij in een kwartiertje alle drie de lampen vervangen voor leds,dus mits de juiste lampen moet het niet zo moeilijk zijn lijkt mij.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg. :-)}
:bye: Robert Jan :-)}
Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Drewman »

Ik heb het nogmaals terug gelezen, niet handig om stofkap eraf te houden... en wat ik heb besteld heeft een canbus/adapter met draad lopen waardoor het allemaal zowiezo niet gaat passen. Ik ga alweer nieuwe bestellen! To be continued. :-)} :schater:

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Eikie »

Voor de motorfiets van mijn zoon heb ik onlangs deze led lampen gekocht. Zoals je kan zien steken alleen de 3 stekers achterop de lamp naar buiten. Dit is dan een H4 uitvoering. Je zou dan de juiste lamp / fitting (socket) kunnen kiezen voor jouw fiets.

€ 12,67 33% Off | Zarkor Zes Chips H4 Led H7 Auto Koplamp 12000lm 6500K M3 Snijden Gloeilamp 55W 12V 24V Auto Fog Lamp
https://a.aliexpress.com/_dYxaMOJ
B98323F8-5A94-4EC6-B860-C71D5CB54086.jpeg
.
14E51B25-F3E3-439E-8287-835C0DEC2069.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Drewman
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 26-01-2020, 22:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 2019 A

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Drewman »

Bedankt voor de reacties, blijkt dat de H9 wel past. (ik heb het hele koplamp unit los gemaakt)
En de T10 Led lampjes passen ook niet ( ik heb ook een overdreven parkeer lamp met 20 ledjes erop gehaald :schater: )

Nu soortgelijk als boven H7 gehaald voor stadslicht. Leuk , straks leer ik de motor ook een beetje kennen voor een niet knutselaar.
De Ron
Berichten: 35
Lid geworden op: di 14-03-2023, 20:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2016)

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door De Ron »

Ik heb een 650cc V strom van 2016 gekocht, er was echter geen handleidingsboekje bij, kan er iemand eens kijken in zijn boekje welke lampen er allemaal inzitten ? koplamp, pinkers, achterlicht ...
Zo weet ik zeker welke reserve lampen ik moet kopen om mee te nemen op verlof.
Dank bij voorbaat
Gebruikersavatar
Sufos
DL1000 berijder
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8
Woonplaats: 52.268012, 6.196773

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Sufos »

Instructieboekje van jouw motor is gewoon te vinden bij Suzuki op de site:

https://www.suzuki.nl/motoren/browse/v- ... 650a-2016/
De Ron
Berichten: 35
Lid geworden op: di 14-03-2023, 20:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2016)

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door De Ron »

thx !
De Ron
Berichten: 35
Lid geworden op: di 14-03-2023, 20:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2016)

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door De Ron »

Over de led lampen, mijn vorige motor had een gesloten koplampunit en ik besliste om daar ook een ledlampje in te steken, via "Ali" kon je daar een soort condensor tussen plaatsen, tussen het elektrische circuit en de lamp, zodat de canbus geen foutmelding zou geven op het dashboard dat er een lampje defect was (dit door de veel lagere stroomafname van de led). Ik alles gedaan en alles in de koplampbehuizing gestoken en op weg. Na een 20 km gereden te hebben rook ik steeds iets verbrand, ik raakte de behuizing van de koplamp aan en verbrandde mijn vingers bijna ! De stroom stekker uit de koplamp getrokken en terug naar huis. Binnen in de koplampbehuizing was er al een gat in de kunststof van het koplamphuis gebrand waar de condensor zat en enkele draden waren al deels verkoold... Al een geluk dat ik het tijdig opmerkte. Ik had nooit gedacht dat led zo'n hitte zou afgeven.
Schepstrom
DL1000 berijder
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 05-01-2018, 14:26
Mijn motor is een: V-Strom DL1000A L6
Woonplaats: Bollenstreek

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Schepstrom »

Schepstrom schreef: do 31-10-2019, 12:31
Vanochtend gaf mijn LED koplamp de geest :evil: en alleen nog 2 streepjes van de DRL om de boel te verlichten.
Deze lamp heeft het niet lang uitgehouden (LED pinkers waren al eerder vervangen).
Weet niet of dat Alie-spul wel zo'n goed idee was of het trilt allemaal kapot op de Strom.
Heb nog een 2e liggen thuis, eens even zien hoelang deze het uithoud.
Nummer 2 is nu ook kapot maar heeft het wel redelijk gedaan.
Nu even opzoek naar vervanging.
Gebruikersavatar
Vstromrebel
Berichten: 14
Lid geworden op: di 25-04-2023, 20:29
Mijn motor is een: Kawasaki Versys 1000
Woonplaats: Simpelveld

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Vstromrebel »

Op m'n 2014 dl1000 heb ik het volgende setje gemonteerd:

https://nl.aliexpress.com/item/10050040 ... edUlkcisVB

Ik ga nog geen reclame maken voor Ali want ik heb er nog geen 2.000 km mee gereden, maar ze doen het nog :lol: :duim:
Alle originele lampen gaan voor de zekerheid mee op vakantie O:-)

Montage was redelijk eenvoudig, voor het dimlicht heb ik wel even het dashboard losgehaald, grootlicht en het positie-licht kom je makkelijk bij zonder te moeten schroeven.

Ook knipperlichten (+ relais) en kentekenplaatverlichting hebben intussen een LED make-over gehad :o)
:-)} :bye:
Gebruikersavatar
Sufos
DL1000 berijder
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8
Woonplaats: 52.268012, 6.196773

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Sufos »

Ben je ook tevreden met de Ali lampen? Is de lichtopbrengst inderdaad veel beter?
Gebruikersavatar
Vstromrebel
Berichten: 14
Lid geworden op: di 25-04-2023, 20:29
Mijn motor is een: Kawasaki Versys 1000
Woonplaats: Simpelveld

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Vstromrebel »

Dat antwoord moet ik helaas schuldig blijven :|
Ik heb ze gemonteerd in een redelijk donkere garage (uiteraard bij montage even het licht aan :lol: )
De "test" die ik toen gedaan heb, schijnen op een tegenoverliggende muur, gaf in ieder geval de indruk dat het LED-licht 'witter' (kouder) en zéker niet 'minder' is.... Ook een mooie 'cut off' lijn trouwens. Zorg er wel voor dat de lamp niet scheef in de houder zit, dat gebeurde mij de 1e keer, en dat ruïneert de mooie cut-off :oops:
Verder inmiddels gedurende een paar langere trips geen enkele automobiloot die het nodig vond om op me te 'seinen', voor mij een indicatie dat de lampen niet als storend worden ervaren.
Lichtopbrengst imho/subjectief dus minstens zo goed als halogeen, maar als bekennend mooi-weer-rijder weet ik niet of ik snel de ervaring ga opdoen in het donker :oops:
:-)} :bye:
Gebruikersavatar
Sufos
DL1000 berijder
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8
Woonplaats: 52.268012, 6.196773

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Sufos »

Nou ja, als het niet minder is dan is het toch ook prima. Led ziet ziet er beter uit vind ik dus in dat opzicht is het al een mooie verbetering.
Gebruikersavatar
Vstromrebel
Berichten: 14
Lid geworden op: di 25-04-2023, 20:29
Mijn motor is een: Kawasaki Versys 1000
Woonplaats: Simpelveld

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Vstromrebel »

Er is zoveel geschreven over LED dat ik door de bomen het bos niet meer zag, dus dat pasklare setje van Ali was wat mij betreft een gokje waard :P
Knipperlichten en kentekenplaatverlichting zijn inmiddels ook LED; knipperlichtrelais uiteraard vervangen (bij model 2014-2016 super makkelijk -> onder het zadel), indicator in dashboard gaat tijdens knipperen nu niet meer helemaal 'uit', maar dat zou op te lossen zijn door een knipperlichtrelais met aparte massa-verbinding. Wat mij betreft niet nodig :wink:
:-)} :bye:
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Eikie »

Het is haast niet meer te volgen. De LED techniek gaat zo hard dat er elke maand weer iets nieuws of iets beter op de markt komt.

Je zou verwachten dat de motorfabrieken mee lopen in deze tred, echter er worden nog steeds motoren geleverd met (deels) halogeen verlichting en normale gloeilampen. Echt niet meer van deze tijd.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Tulipan »

Auto' s ook, en inderdaad niet te begrijpen voor die * extra * prijs :shock:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Henri Quaedvlieg
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26-12-2022, 12:33
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2020)
Contacteer:

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Henri Quaedvlieg »

Goedendag,

Ik had ook me groot en dimlicht vervangen voor led maar na ongeveer 15/20 KM kreeg ik een fout met in display FI plus rode lamp(C45 code las ik ),dus ik heb hem gereset en ben weer gaan rijden weer het zelfde probleem na 15/20 KM dus ik heb me halogeen lampen er terug ingeplaats en heb ongeveer 25 KM gereden en nog niet 1 fout melding gehad.?
Zijn er meer mensen met zelfde probleem?
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Eikie »

Google eens naar ‘canbus’. Wellicht dat dit wat licht in de duisternis brengt.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Henri Quaedvlieg
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26-12-2022, 12:33
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2020)
Contacteer:

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Henri Quaedvlieg »

Volgens mij was grootlicht canbus dimlicht weet ik niet moet ik even kijken wat er op de doos staat,als ik terug ben van vakantie volgende week.

Thanks voor je snelle antwoord.
Henri Quaedvlieg
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26-12-2022, 12:33
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2020)
Contacteer:

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Henri Quaedvlieg »

Ben vandaag bij motorzaak geweest en ik heb een afspraak gemaakt om die fout melding te zoeken en te verhelpen, moet alleen geduld hebben word pas eind augustus. Lambdasonde was het niet dat hebben ze vandaag onderzocht.


Groet Henri.
Gebruikersavatar
Dekol
DL1000 berijder
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 30-07-2017, 18:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 uit 2014

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Dekol »

Vstromrebel schreef: di 20-06-2023, 13:42 Op m'n 2014 dl1000 heb ik het volgende setje gemonteerd:

https://nl.aliexpress.com/item/10050040 ... edUlkcisVB

Ik ga nog geen reclame maken voor Ali want ik heb er nog geen 2.000 km mee gereden, maar ze doen het nog :lol: :duim:
Alle originele lampen gaan voor de zekerheid mee op vakantie O:-)

Montage was redelijk eenvoudig, voor het dimlicht heb ik wel even het dashboard losgehaald, grootlicht en het positie-licht kom je makkelijk bij zonder te moeten schroeven.

Ook knipperlichten (+ relais) en kentekenplaatverlichting hebben intussen een LED make-over gehad :o)
Deze set ook gekocht... maar ik durf de h7 er niet in tezetten.... werd gelijk ERG heet...... geen idee hoe heet deze mag worden maar na 30 sec. Branden wassen de gehele lamp al niet meer vast tehouden. Hoe zit dat bij jou?
Vstrom 1000 bezitter uit Beusichem.
Gebruikersavatar
Vstromrebel
Berichten: 14
Lid geworden op: di 25-04-2023, 20:29
Mijn motor is een: Kawasaki Versys 1000
Woonplaats: Simpelveld

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Vstromrebel »

Dat óók LED Lampen warm/heet worden was me inmiddels ook al duidelijk geworden tijdens de "zoektocht" naar een passende set. Je vind zelfs veel Ledlampen met ventilator... Dat laatste wilde ik vanwege de pasvorm liever niet, daarom het pasklare Ali-setje gekocht :wink:
Inmiddels een ferme vakantie verder, 5.300km en temperaturen tot over 40°C (nee, we zijn niet in ons kikkerlandje gebleven :mrgreen: ), doet het Ali-setje nog prima zijn werk :duim:
Ik denk maar zo: de standaard halogeenlampen pak je ook niet zonder handschoenen aan, dus de lamp-behuizing kan best wel wat hebben mocht je daar bezorgd over zijn :roll: :lol:
:-)} :bye:
Henri Quaedvlieg
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26-12-2022, 12:33
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2020)
Contacteer:

Re: LED, Halogeen of Xenon koplampen

Bericht door Henri Quaedvlieg »

Henri Quaedvlieg schreef: zo 25-06-2023, 13:01 Goedendag,

Ik had ook me groot en dimlicht vervangen voor led maar na ongeveer 15/20 KM kreeg ik een fout met in display FI plus rode lamp(C45 code las ik ),dus ik heb hem gereset en ben weer gaan rijden weer het zelfde probleem na 15/20 KM dus ik heb me halogeen lampen er terug ingeplaats en heb ongeveer 25 KM gereden en nog niet 1 fout melding gehad.?
Zijn er meer mensen met zelfde probleem?
Even een terug koppeling over me C45 code FI melding, ik las ergens op internet of op het forum dat de C45 melding ook een C44 Lambdasonde melding kan zijn.
Ik heb er een Lambdasonde van een SV 650 ingedraaid en nu rij ik al een week storings vrij, mijn Lambdasonde was dus niet goed.
Ik denk zal het even melden hier.

Groet Henri. :-)}
Plaats reactie