cranenbroek lifetime mega white H7 vs Philips vision H7.

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

cranenbroek lifetime mega white H7 vs Philips vision H7.

Bericht door Phony123 »

Als eerste wat data, de cranenbroek lamp kost 4,35 EUR per paar. Dus 2,18eur per stuk. Het zijn de beste en duurste lampen die bij cranenbroek te koop zijn.
De Philips lamp kost 13,70 EUR per stuk. Het type nr is 12972prc1 h7. Volgens de verkoper die de lamp heeft opgezocht.Wordt hij zowel als autolamp verkocht en in een speciale motorrij verpakking. De verpakking is anders maar de lamp en de specificaties zijn het zelfde. ( volgens de verkoper)

Ik heb de lampen gekocht en ik vond het prijsverschil wel heeeeel groot. Vandaar dat ik eens ben gaan meten. Niet wetenschappelijk onderlegt maar gewoon een iets gezocht in de Appstore. Daar staat een gratis lux meter in en die werkt best goed.
Mijn Vstrom 1000 uit 2015 op de middenbok gezet en de iPad in een vaste opstelling een meter of vijf voor de koplamp gezet. Waarschijnlijk geen perfecte meetwaarde in lux, maar het geeft wel goed het verschil aan.

De cranenbroek lamp geef in deze opstelling 74 lux. De Philips lamp geeft,,, jawel 122 lux. :-)}

Wat een verschil! De Philips lamp is dan wel veel duurder, maar presteerd ook veel beter.
Conclusie, de Philips lamp is duur maar maakt het waar.

Mvg, Frank.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: cranenbroek lifetime mega white H7 vs Philips vision H7.

Bericht door Sparkle Black Peter »

Heb er ééntje weggehaald. :duim:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: cranenbroek lifetime mega white H7 vs Philips vision H7.

Bericht door Ebrostrom »

Zo, daarom probeer ik altijd voor de premium merken te gaan. Kost wel wat meer maar zijn vaak toch ook betrouwbaarder.
Maar ze kunnen nog duurder trouwens. Laatst uit noodzaak bij tankstation 2 lampen (grundig) voor de Volvo moeten kopen: 16€ ps :-(


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Rene
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 24-03-2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: cranenbroek lifetime mega white H7 vs Philips vision H7.

Bericht door Rene »

Bij gloeilampen (dus ook halogeen) is er een nogal agressieve relatie tussen licht output en levensduur.

Meer licht maken is niet moeilijk: ontwerp hem voor een lagere spanning. Gaat sneller stuk

Dus wat is beter? Levensduur zou je ook moeten meten voor het complete plaatje.
(kan het nu niet vinden, maar dat heeft vast al iemand gedaan :) )
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

Re: cranenbroek lifetime mega white H7 vs Philips vision H7.

Bericht door Phony123 »

Levensduur is idd ook een item, maar helaas niet zo snel te testen.

De relatie tussen veel licht output en een korte levensduur vs minderlicht en een langere levensduur is ook niet zeker. Het zou zo kunnen zijn...maar je kunt dit als fabriekant natuurlijk ook ondervangen door betere materiaal keuzes. Zwaarder belasten kan als je het design er maar op aanpast en daar zijn doorgaan weer kosten aan verbonden.
Gert-JanD
Berichten: 488
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:45
Mijn motor is een: 650 XTA van 2023
Woonplaats: Boreft (Bodegraven)

Re: cranenbroek lifetime mega white H7 vs Philips vision H7.

Bericht door Gert-JanD »

Phony123 schreef:De cranenbroek lamp geef in deze opstelling 74 lux. De Philips lamp geeft,,, jawel 122 lux. :-)}

Wat een verschil! De Philips lamp is dan wel veel duurder, maar presteert ook veel beter.
Conclusie, de Philips lamp is duur maar maakt het waar..
Hey Frank,

Test is niet wetenschappelijk maar wel leuk om te doen toch.

En wat dus uit je test blijkt is dat premium merken veiliger zijn omdat ze beter licht geven.

Goed bezig :duim:

Gert-Jan
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer :-)}
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: cranenbroek lifetime mega white H7 vs Philips vision H7.

Bericht door Soesko »

Is wel een beetje appels met peren vergelijken. De Philips lamp speelt in de eredivisie, terwijl de Cranenbroek lamp in een onderafdeling bij de amateurs speelt.
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

Re: cranenbroek lifetime mega white H7 vs Philips vision H7.

Bericht door Phony123 »

Het is idd appels met peren vergelijken. Maar de conclusie is wel dat de Philips lamp ook echt meer lichtopbrengst heeft. Of dat het prijsverschil rechtvaardig.... Is een eigen keuze.
Fhsdl1000
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 15-03-2015, 22:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)

Re: cranenbroek lifetime mega white H7 vs Philips vision H7.

Bericht door Fhsdl1000 »

Enkele jaren geleden toen ik nog dagelijks 200km deed met de auto had ik Philips lampen ... die 100% meer lichtopbrengst gaven dan de gewone volgens verpakking.Ze waren ook redelijk duur.De lichtopbrengst was ook ongelooflijk beter maar de levensduur was helaas minder.Gingen geen half jaar mee.
Grtjs
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

Re: cranenbroek lifetime mega white H7 vs Philips vision H7.

Bericht door Phony123 »

Idd dat heb ook ooit eens gehad. Maar toen lag het niet aan de lampen maar aan de auto. Dat was een Opel Astra stationwagen. Ik bleef maar lampen vervangen,,die vervolgens wel een bak licht gaven.
Na wat zoeken kwam ik op een forum tegen dat Opel bij een aantal productie reeksen dit had toegepast. Je jaagt iets meer ampères door de lamp en zie...wat een lichtopbrengst. En ja de lamp gaat niet lang mee.
Een handige Harry van het forum soldeerde er een weerstandje voor en opgelost was het.

Wat betreft de Philips motorlampen. Ik ben wel benieuwd hoe dat werkt...de motor levert natuurlijk de zelfde amperage aan bij de Philips en de cranenbroek lamp. Dus je gaat of effectiever om met de power......ampères er bij maken in de lamp is niet mogelijk.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: cranenbroek lifetime mega white H7 vs Philips vision H7.

Bericht door RedStrom »

... Het is idd appels met peren vergelijken. ...
Dat lees je zoooo vaak.
Maar heeft iemand dat wel eens gedaan? Is er een verslag van of zo?
Ik vind ze allebei wel lekker. Stom hè.
O:-)
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: cranenbroek lifetime mega white H7 vs Philips vision H7.

Bericht door Ebrostrom »

Zo scherp hè die jongen ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: cranenbroek lifetime mega white H7 vs Philips vision H7.

Bericht door Ballie »

Phony123 schreef:Idd dat heb ook ooit eens gehad. Maar toen lag het niet aan de lampen maar aan de auto. Dat was een Opel Astra stationwagen. Ik bleef maar lampen vervangen,,die vervolgens wel een bak licht gaven.
Na wat zoeken kwam ik op een forum tegen dat Opel bij een aantal productie reeksen dit had toegepast. Je jaagt iets meer ampères door de lamp en zie...wat een lichtopbrengst. En ja de lamp gaat niet lang mee.
Een handige Harry van het forum soldeerde er een weerstandje voor en opgelost was het.
Klopt, bij de Astra-G is destijds een dynamo gemonteerd die teveel vermogen leverde (bouwjaar ergens rond 2000). De lampen gaven hierdoor vrij snel de geest. Opel heeft toen een campagne ingesteld waardoor iedereen die in een van de getroffen Opels reed, kostenloos in aanmerking kwam voor de montage van een paar weerstandsdraden. Ik weet niet of die campagne nog steeds loopt wanneer je nog steeds last hebt van dit "mankement".

Voor wat betreft de "lampentest". Deze lamp van Cranenbroek levert blijkbaar (bijna de helft) minder licht dan een Philips lamp. Maar de grootste vraag is hier denk ik: "Is die 74 Lumen werkelijk onvoldoende"? Heel veel lichtopbrengst lijkt misschien wel heel erg leuk, maar komt niet altijd de verkeersveiligheid ten goede. Hoe vaak ik geen tegenliggers heb, of voertuigen achter mij heb rijden met (veel) te veel lichtopbrengst, waardoor de lampen verblindend worden...

Vergeet niet dat je lampen alleen bedoeld zijn om gezien te worden. En daarvoor heb je niet veel licht nodig... Om meer te zien onderweg kun je gebruik maken van de groot licht functie. En er is een reden waarom je daar niet altijd gebruik van mag maken...
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

Re: cranenbroek lifetime mega white H7 vs Philips vision H7.

Bericht door Phony123 »

Hoi Ballie,

Moraal van het verhaal....meer is niet altijd beter! En dat is weer een nieuwe invalshoek hoek en zeker een met een kern van waarheid. Op me vorige motor had ik Xenon later laten bouwen. Een bak licht maar ook iets te veel van het goede. Op donkere landweggetjes heb ik eens een tegenligger gehad die midden op de weg bleef rijden. Fixst position om dat hij totaal verblind was en bang was van de weg af te raken. En dat ging maar net goed....

Dus idd een punt....
Plaats reactie