Aanbieding bij Louis. Daytona handvatverwarming 49,95.

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Aanbieding bij Louis. Daytona handvatverwarming 49,95.

Bericht door Iron Horse »

Kreeg van de week een aanbiedingskrantje toegestuurd en daar staat o.a. de Daytona handvatverwarming in de aanbieding voor 49,95. (Plus 6,95 verzendkosten.) Bij Safe liggen ze voor ca. 99 Euro en bij Motozoom betaal je altijd nog 69,95 waarmee ze dan altijd nog 5 Euro duurder zijn dan de standaard prijs bij Louis.

Afbeelding
Heizgriffset "DAYTONA":

Hochwertige Heizgriffe aus dem bekannten Hause "DAYTONA".
Der Schalter (2 stufig) ist spritzwassergeschützt und sowohl für die Lenkermontage als auch für den Anbau im Cockpit usw. geeignet.
Die Griffgummis sind mit einem Kabelknickschutz ausgestattet.
Die Griffenden können zur Montage von Vibrationsvernichtern geöffnet werden.
Geeignet für metrische (22 mm) Motorradlenker.
Schaltermaße (Breite x Höhe): 3,3 x 3,3 cm.
Stromaufnahme: 48 W Startstufe, 15 W Dauerstrom.
Made in Japan.
HINWEIS: Im Test der Motorradzeitschrift "TOURENFAHRER" (Ausgabe 11/12/98 ) hat dieses Produkt mit einer Empfehlung abgeschnitten. Im Test der Zeitschrift Motorrad News (Ausgabe 10/02) wurden diese Heizgriffe mit dem "Motorrad News Tipp" ausgezeichnet.
Er staan uiteraard nog veel meer aanbiedingen, maar dan moet je even naar de website gaan of als je direct naar deze folderaanbiedingen wilt gaan hier klikken. Dit is natuurlijk wel gedateerd, dus over enige tijd niet meer bereikbaar.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
v-nicostrom

motozoom

Bericht door v-nicostrom »

Wel raar, want motozoom en louis is volgens mij dezelfde.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dat is een heel verhaal apart. Het klopt wat je zegt, zo staat het ook in de Louisgids. Ze zijn echter met alles een stuk duurder. Ik denk dat ze een soort franchise winkel zijn die de spullen bij Louis moeten kopen en daar hun marge opzetten. willen ze een soortgelijke marge maken als Louis dan kom je al snel op een 20% hogere prijs. Maar dit is giswerk, het fijne weet ik er ook niet van, alleen dat ze altijd duurder zijn. (En ik er heel slechte ervaring met hun service heb)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Strommie

Bericht door Strommie »

Óók dezelfde handvatverwarming gezien bij Hein Gericke Duitsland:

Heizgriffe Daytona 2-stufig für 22mm Lenker. Zweistufig einstellbarer. Der Griffset wird vom Hersteller vormontiert ausgeliefert
39.95 EUR (waren 59.95 EUR)

Sturen het alléén niet op naar 'buitenland', dus mogelijk (alleen) iets voor onze grens-forummers?


zie: http://www.hein-gericke.de/shop2005/hg/ ... @152181753" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

U kunt het Hein-Gericke assortiment via onze Duitstalige Internet-shop op http://www.hein-gericke.de" onclick="window.open(this.href);return false; bestellen (prijzen in euro's).
Via Hein-Gericke.nl............ zou het dan niet in Nederland voor die prijs te koop zijn :?: :?: :?:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Voorheen hanteerde ze idd de Duitse gids en prijzen +5%, dus dat zou best wel eens kunnen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
CVke

Bericht door CVke »

Vandaag bij Louis in Aken geweest. Daar heb ik de Saito Heizgriffe II gekocht in supperpromotie. 16,95 ipv 34,95.
Ik heb deze handvatverwarming al gehad op mijn vorige moto, gewoonweg super en nu dus supergoedkoop.
adro

Bericht door adro »

Vandaag twee paar Daytona handvatverwarmers bij Louis bestelt (voor de Bandit en de Strom). Ze kosten nu 39,95. Gelijk de handvatverwarmingslijm erbij besteld. Ik las ergens op het forum dat iemand last had gehad van loszittende handvatten.

Mijn vraag is nu of het nodig is om een schakelrelais te plaatsen tussen de aansluiting ( stekker bestelcode 36852-06G00) op de DL1000 en de handvatverwarming.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Mijn linker handvat kwam los als ik de verwarming inschakelde. Ik heb echter al ruim 3 maanden niet meer kunnen rijden dus ik weet niet of dat nog zo is. Je hoeft geen relais te gebruiken wanneer je de er speciaal voor bestemde aansluiting gebruikt. Sluit je rechtstreeks op de accu aan dan zou ik het wel doen. Nadeel is dan dat hij niet via je contactslot wordt geschakeld (en dus ongewild aan kan blijven staan) , wat in het eerste geval wel zo is.

De Saito had echt baggerspecificaties bij nameten en heb die dan ook weer teruggebracht. Maar zoals ik toen ook al schreef; het kan natuurlijk toeval zijn geweest. De Daytona's klopten exact met de opgegeven waarden.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
MaxZeiler

Warme vlerken van de Valkenier

Bericht door MaxZeiler »

Hoi,

Ja die handvatverwarming is best lekker! Heb toen mijn schade gerepareerd werd bij de Valkenier net na Sinterklaas (05) ook handvatverwarming laten monteren. Luxe hè?

En wat mij opviel... voor € 90,00 heb je dus een prima set, (althans na een maand nog geen problemen) gemonteerd en al. Met drie standen, daar wil je (of liever gezegd ik) niet zelf voor klungelen.

Misschien ook een idee voor de gemakkelijke motorrijder.

Valkenier ze.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Merk/fabrikaat?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
V_current

Bericht door V_current »

... und statt der 2-stufigen Regelung von Daytona, die entweder zu heiss oder zu kalt ist, hab ich eine stufenlose Regelung selbst gebaut :D


Afbeelding
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

In der Gebrauchsanleitung steht jedoch das man die Startposition nur eine Minute betrieben darf. Oder hast du das irgendwie gesichert? Ich kenne auch Motorfahrer die einfach immer mit der Startstufe fahren und die funktionieren auch noch immer.

Hast du davon auch eine Bauzeignung mit notwendigen Komponenten vorhanden? Nicht das ich gleich mit dem Umbau anfangen wuerde, aber vielleicht eine Idee fuer Anderen die die Heizgriffen noch anbauen muessen.

Es sieht jedenfalls gut aus.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
V_current

Bericht door V_current »

Im Deutschen V-Stromforum habe ich diese Steuerung für 28,-Euro plus Porto und den Halter für DL1000 bzw DL650 für 2,-Euro zum Verkauf angeboten und bin gerade dabei ein paar neue Regelungen zu bauen, da das Interesse recht gross ist.

Einen Schutz, der die maximale Belastung auf eine Minute begrenzt, habe ich nicht eingebaut, da die Regelung dann wesentlich aufwendiger geworden wäre und ich wert auf ein kleines Gehäuse gelegt habe.

Verständlicherweise möchte ich die Schaltunterlagen nicht herausgeben. Nur soviel: Die Schaltung arbeitet mit einem PWM-regler und steuert einen HEX-FET mit sehr geringem Restwiderstand (RDSon) an. Die Taktrate liegt bei etwa 1 Hz.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Fuer die 30 Euro lohnt es sich auch nicht selbst damit mit an zu fangen. Wenn du das alles schon Fix und Fertich zuliefern koennen ist das noch einfacher. Jedenfalls herzlichen Dank das du die Information mit uns teilt. Ist es auch fuer andere Heizgriffen mit Stufenreglung aus zu tauschen oder ist es nur fuer Daytona zu benutzen wegen zB eine bekannte oder begrenste Leistung?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
V_current

Bericht door V_current »

Die Regelung kann eigentlich mit allen mir bekannten Heizgriffen betrieben werden. Man kann auch andere Heizelemente z.B. eine Sitzheizung im Auto damit betreiben. Leistungen von 72W ,d.h. ein Strom von 6A sind ohne weiteres möglich.
V_current

Bericht door V_current »

hier habe ich mal den Link ins V-Strom Forum zur Heizgriffsteuerung, da ist auch ein Thread mit Fragen und Antworten zur Steuerung. Kann man auch ohne Anmeldung reinschauen.
Plaats reactie