Uitvallen van , teveel om op te noemen.

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Erwin

Uitvallen van , teveel om op te noemen.

Bericht door Erwin »

Hallo iedereen ,
Ik bezit een V Strom , K 3.
61000 km staan erop.
Amper problemen mee gehad tot gisteren.
Maandag kijk ik even hoeveel benzine er nog in mijn tank zit , contact op en max van balkjes.
Dinsdag duw ik hem buiten om naar het werk te rijden en start de motor.
Mijn naalden gaan niet heen en weer , de koplamp werkt niet , geen kleine lampjes en geen grote lampen.
Achterlicht / stoplicht werkt normaal.
De voorste knipperlichten werken niet , indicator knipperlichten werkt niet , de achterste knipperlichten werken wel.
Toerenteller , snelheidsmeter , verlichting toerenteller en snelheidsmeter werken niet.
Geen enkele digitale informatie werkt , dus geen benzine niveau , geen temperatuur meter , geen tripmeters , geen km stand , .... niets.
Van de lampjes werkt alleen het groene neutraal lampje en een rood lampje ( oliedruk ? ) als ik het contact opzet .
Hij rijdt normaal , het is een electrisch probleem.
Op het werk opperde een collega motorrijder dat het misschien een probleem met aarding is ergens aan de voorzijde omdat er zoveel uitvalt en toevallig ook allemaal aan de voorzijde van de motor omdat de achterste knipperlichten en achterlicht / stoplicht nog wel werken.
Ik heb hier een werkplaatshandboek van Haynes met schema's in en zo te zien komen de negatieve draden samen van die uitgevallen verbruikers.
Alvorens mijn kuip eraf te halen en wat eenvoudig zoekwerk te verrichten probeer ik even via dit kanaal te weten te komen of er iemand is die dit probleem ook al heeft ondervonden.
Ik lees verschillende electrische problemen maar wat ik nu heb , een halve motor die electrisch niet meer werkt vind ik niet terug.
Iemand moet de eerste zijn natuurlijk.
Hij staat op het werk nu , omdat ik de late heb deze week zal ik hem pas terug naar huis rijden op zaterdag overdag , dan kan een ritje zonder koplamp wel even .
Het is ook maar 25 km.
Alle tips zijn welkom .
Grtjs.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Uitvallen van , teveel om op te noemen.

Bericht door Iron Horse »

Misschien de grote stekker links vooronder in je kuip. Na die tijd kan oxidatie de mogelijke oorzaak zijn of gewoon een slecht contact. Dat is het eerste waar ik aan denk en waar je ook relatief gemakkelijk bij kunt komen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: Uitvallen van , teveel om op te noemen.

Bericht door AVC »

Ik heb een gelijkaardig probleem gehad, en het lag toen aan de stekker die hierboven vermeld wordt. Het probleem was wel niet zo uitgesproken als bij jou. Om goed aan de stekker te komen verwijder je het linkse paneel best. Het zou me niet verbazen als er wat oxidatie is t.h.v. de overgangen. Succes!
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 30-09-2015, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een direct opvolgende reactie is niet nodig en ongewenst!
Erwin

Re: Uitvallen van , teveel om op te noemen.

Bericht door Erwin »

Alvast bedankt voor deze tips.
Dit ga ik zeker al eens controleren.
Misschien ook de desbetreffende stekker(s) inspuiten met spray.
Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop.
Erwin

Re: Uitvallen van , teveel om op te noemen.

Bericht door Erwin »

Het is opgelost.
Het was een draadje van het linkse knipperlicht dat deze panne veroorzaakte.
Bedankt.
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: Uitvallen van , teveel om op te noemen.

Bericht door Jon »

goed dat het is opgelost ,maar inderdaad de stekker juist achter de radiator durft ook te oxideren waardoor je ook deze en nog andere elektrische problemen kunt krijgen heb dit probleem met mijn vorige 1000 gehad na lang zoeken toch gevonden de stekker zag er verschrikkelijk uit en niet te geloven dat hij het nog zolang had volgehouden na alles gereinigd te hebben en 1 overbrugging daarna geen problemen meer gehad.
grt
Plaats reactie