Safety lights..

draadjes, lampjes
Plaats reactie
LeChef

Safety lights..

Bericht door LeChef »

Ik kwam een reclame over " safety lights" tegen bij mijn dealer. Dit is een systeem om als motorrijder beter zichtbaar te zijn voor andere weggebuikers en werkt met je knipperlichten en andere instellingen van je verlichting. Uitleg op deze site http://www.safetylights.nl/

Wie heeft er al ervaring mee?

Groet,

Gabby 8)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Het principe heb ik al eens eerder gezien, en misschien wel van hetzelfde fabrikaat.

Ikvraag me alleen af of dit geen wettelijke beperkingen kent. Aan de verlichting zijn wettelijke eisen gesteld. Ik kan me herinneren dat er in het verleden ook eens een systeem op de markt kwam voor auto's waarbij bij het intrappen van de rem de remlichten eerst gingen knipperen alvorens vol te branden. Bij mijn weten is dat toen verboden.

Maar ik laat mij graag voorlichten. Op zich wel een handeig middel tegen een redelijke prijs. Veiligheid is toch erg belangrijk.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
motomalibu

Bericht door motomalibu »

wettelijk weet ik het niet precies. De kans dat je daar op gepakt wordt lijkt me relatief klein. Dan eerder met een oud nummerbord... en zo te zien worden die ook niet vaak gepakt gezien het grote aantal dat ik nog op de wegen aantref.

Heb destijds bij m'n fazer 600 wel bij de verzekering navraag gedaan. had verhalen gehoord dat het gebruik van safety lights problemen zou kunnen geven met de verzekering. Ik heb toen van mijn verzekering te horen gekregen dat het hebben van Safety Lights voor hun geen probleem was.

Stephan
Yippy

Bericht door Yippy »

Met excuses voor de vertraagde reactie :

Op de GS heb ik 2 jaar lang in de rondte gereden zonder dat ik daarvoor aangehouden ben of zo. Dus dat is geen probleem. Alleen in Polen en Griekenland kreeg ik veel lichtsignalen. Men is het daar niet gewend en geeft dus aan dat er iets mis is. Heb ik dus maar uitgezet.

Bij de aanschaf van mijn K3 heb ik direct Safety Lights besteld. Ze zijn echter niet geplaatst ! Men vertelde mij dat de monteur niet in staat bleek ze zonder storingen e.d. te plaatsen in verband met de hoedanigheid van de draadboom. Dit is voor mij allemaal abracadabra. Misschien kan een techneut daar iets meer over vertellen.

Al met al rijd ik nu zonder. Kon kiezen tussen zonder of storingen. Gezien mijn ervaringen :evil: met de BMW kan ik voorlopig geen storing meer zien !!

Voorzichtig dus met het aanschaffen van Safety Lights.
Blue Rider

Eigenlijk mag het niet

Bericht door Blue Rider »

Bij de aanschaf van mijn 2e hands K2 wilde ik meteen Safety Lights laten installeren. Officieel mag je geen running lights voeren. Er schijnt wel overleg over te zijn. Een politie agent die betrokken is bij dit overleg (ik meen tussen rijders, fabrikanten, overheid enzo) vergeleek het met het derde remlicht op een auto. Dat was eerst verboden, toen werd het gedoogd en nu is het verplicht. Safety Lights zitten nog in het 'verboden' stadium. :roll:

Volgens de dealer (Ensing Motorsupply) waar ik mijn Strom kocht, zit er niet het goede stekkertje op voor running lights en zou je dat moeten vervangen. Ik heb het toen maar laten zitten. :?
Biker

Safety lights

Bericht door Biker »

SL zijn erg veilig echter het is een systeem met wat gebruiksaanwijzingen. Het heeft teveel mogelijkheden en dat maakt het ingewikkelder. Advies is om de basis versie te nemen en iet die met een motor en accu drempel. Je hebt Safety Lights, hierbij kunnen de knipperlichten continue branden en snel knipperen als je remt. Ook alarmverlichtin, parkeerverlichting etc is mogelijk op de richtingaanwijzers. Een echte aanrader zijn de Headlights, dit is een systeem die wordt aangesloten op je groot licht. Het groot licht brandt dan altijd mee voor 25%. Dus je schijnt altijd voor een deel met je groot licht en wordt daardoor echt beter gezien. Ik heb nu 4 jaar ervaring met safety Lights en de Headlights en het werkt echt! Zie http://www.safetylights.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Stephan Peeters

Bericht door Stephan Peeters »

ik heb allebij de versie's van safetylights op mijn v-strom zittenb ik vind het fantastish

Stephan
Yippy

Bericht door Yippy »

Stephan Peeters schreef:ik heb allebij de versie's van safetylights op mijn v-strom zitten
Stephan
En, heb je die zelf gemonteerd of heb je dat laten doen. Hoe zit het met het verhaal over die ingewikkelde en storingsgevoelige kabelboom ? Is dat nonens ? Dan ga ik ze ook direct laten plaatsen !
Stephan Peeters

Bericht door Stephan Peeters »

ik heb ze allebei zelf gemonteerd het is goed te het is alleen een geknutsel om het aan te sluiten aan de kabelboom die direct onder je zekeringkastje zit.

en voor alle duidelijkheid ik ben zelf timmerman en heb het dus zelf gedaan en het werkt perfect.

de beschrijving op de site van safetylight is duidelijk genoeg

succes

stephan
Plaats reactie