Mistlampen aansluiten

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jabba
DL650 berijder
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 25-04-2014, 09:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L4
Woonplaats: Eindhoven de gekste

Mistlampen aansluiten

Bericht door Jabba »

Hoi medeforummers.
Ik heb een paar prachtige (hoop ik) mistlampen op het net gevonden ( http://eud.dx.com/product/mz-18w-1440lm ... Z-UDmcw8dU" onclick="window.open(this.href);return false; )
Helaas ben ik helemaal niet elektrisch technisch aangelegd en zoek dus hulp voor het aansluiten van deze dingen.
Wil ze zo aangesloten hebben dat ze gewoon met de normale verlichting branden, dus over het contact.
Het is 2x 18 Watt dus die kunnen denk ik wel bij de gewone verlichting zonder dat dit problemen oplevert.
Als er iemand is die mij hiermee kan helpen zou dit geweldig zijn, liefst een beetje in de buurt van Eindhoven.

Groeten Jan.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Mistlampen aansluiten

Bericht door Ebrostrom »

Dag jan, ik heb bijna dezelfde maar dan met 4 leds en die zijn al best groot...hoe groot zijn due v jou dan? Houdt er wel rekening mee dat mistlampen (volgens mij) los van de normale verlichting wel uitgezet moeten kunnen worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
FidesNL
Berichten: 224
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650A

Re: Mistlampen aansluiten

Bericht door FidesNL »

Mistlampen mogen alleen aan staan als dat noodzakelijk is ivm met het zicht. Mistlampen schakelen met gewone verlichting mag niet.
Maar, ik weet uit eigen ervaring dat hier niet echt op gecontroleerd wordt en dat je hier geen boete voor krijgt (over het algemeen) mits de lampen niet hinderlijk hoog schijnen of fel zijn.

Dus met een goede afstelling zou je in principe geen bekeuring krijgen, maar het is wel mogelijk.
Gebruikersavatar
Jabba
DL650 berijder
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 25-04-2014, 09:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L4
Woonplaats: Eindhoven de gekste

Re: Mistlampen aansluiten

Bericht door Jabba »

Hoi Erik. De lampen zijn inderdaad best fors. 10×6 cm. Maar moeten makkelijk op de valbeugels passen. Vond ze er best cool uitzien. Nu nog afwachten wanneer ze binnenkomen.
En ja Fides dacht inderdaad dat ze wel getolereerd werden. We gaan het zien. Voor £ 36 kan je je geen buil vallen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Mistlampen aansluiten

Bericht door Ebrostrom »

Ik heb deze lampen van ebay. Het was toch even schrikken bij ontvangst. Ik heb de waterdichte schakelaar en bevestigingsklemmen van motech gekocht.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Jabba
DL650 berijder
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 25-04-2014, 09:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L4
Woonplaats: Eindhoven de gekste

Re: Mistlampen aansluiten

Bericht door Jabba »

Ook gave lampen. Ja zijn best wel wat fors maar hoop dat ze ook een bak licht geven.
Is de kwaliteit een beetje ok? Dat moet je altijd maar afwachten met dat chinese spul.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Mistlampen aansluiten

Bericht door Ebrostrom »

Nog geen tijd genomen om ze te installeren dus dat kan ik helaas nog niet zeggen. Ik denk dat dat wel goed zit met 4 leds...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Jabba
DL650 berijder
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 25-04-2014, 09:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L4
Woonplaats: Eindhoven de gekste

Re: Mistlampen aansluiten

Bericht door Jabba »

Light3.jpg
Light1.jpg
Zo lampen gemonteerd en aan laten sluiten, moest toch een grote beurt hebben dus meteen maar laten doen.
Ze staan over het contact geschakeld dus contact aan, lampen aan,
Ik moet zeggen ze geven een bak met licht, meer dan ik verwacht had, maar 6 led's per lamp werkt dus wel.
Verbruik is maar 18 watt dus dat valt alles mee.
Hoop nu beter zichtbaar te zijn, veiligheid voor alles toch?? :D :D :D
En vind ze ook gewoon wel stoer staan :-)} :-)}
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Jabba
DL650 berijder
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 25-04-2014, 09:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L4
Woonplaats: Eindhoven de gekste

Re: Mistlampen aansluiten

Bericht door Jabba »

Light4.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie