Vstrom DL 650 motor valt spontaan uit.

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Norbert

Vstrom DL 650 motor valt spontaan uit.

Bericht door Norbert »

Wat gebeurt er ?
1 juli
Ochtendrit Motor valt spontaan uit. 50 meter van huis. Rit naar Veghel verder verloopt zonder problemen.
Rit van Veghel naar Geldrop 50 meter buiten de poort van de school motor valt spontaan uit. start meteen weer. 200 meter verder idem. 500 meter idem. Daarna rit naar Geldrop zonder problemen.

Dit 2 weken geleden exact zo gehad. Na diverse testen blijkt jiffy schakelaar defect te zijn. Is vervangen.

2 normale ritten van Geldrop naar Veghel gehad zonder enig probleem. 29 en 30 juni.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Het is vreemd dat hij in de testfase met uitgeschakelde jiffyschakelaar geen problemen gaf. Nadien ook zonder problemen 2 ritten heeft gedaan en dus weer exact dezelfde problemen ontstaan.

groeten,

Norbert Verbiesen.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Vstrom DL 650 motor valt spontaan uit.

Bericht door Eikie »

Welkom Norbert :o)

Vooralsnog geen problemen met mijn motor gehad.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Sparks
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 07-11-2011, 21:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Vstrom DL 650 motor valt spontaan uit.

Bericht door Sparks »

Geen idee wat het kan zijn.
Ik heb incidenteel wel eens een uitvallende motor in de wintertijd bij lage temperatuur. Bij overschakelen, als je gas loslaat en koppeling intrekt, dan slaat hij heel soms af. Eigenlijk steeds op vrijwel dezelfde plek, na zo'n 500 m gereden te hebben. Daarna start hij gelijk weer.
Hoop dat iemand je de gouden tip kan geven.
Glimmende kant boven
Bibaco650

Re: Vstrom DL 650 motor valt spontaan uit.

Bericht door Bibaco650 »

Los contact bij de dodemansknop?
Gebruikersavatar
John
Berichten: 37
Lid geworden op: za 03-01-2015, 12:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: Vstrom DL 650 motor valt spontaan uit.

Bericht door John »

Mijn dl 1000 had ook zulke streken, gas los terugschakelen en dan uitvallen, op een rechte weg is dat niet zo een probleem, maar op een rotonde is dit toch minder fijn. Na verschillende afstellingen mijn motor gereset en een G-pack geplaatst. sindsdien geen problemen meer gehad.
MarcelG
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 03-07-2016, 16:33
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2006)

Re: Vstrom DL 650 motor valt spontaan uit.

Bericht door MarcelG »

Als nieuwe VStrom-rijder kom ik misschien wat laat binnen in dit topic maar ik heb een soortgelijk probleem met mijn DL650 uit 2006.
Ik heb jaren Guzzi gereden en kon altijd alles met een hamer en schroevendraaier oplossen :lol:
Ik heb af en toe, kort na de start, dat de motor alsmij,de,koppeling intrek een harde piing geeft en afslaat. Kan de koude motor zijn of toch wellicht de schakelaar aan de jiffy? Hoe kom ik hier achter, hoe test ik dit?
Ik moet nog een beetje gevoel voor mijn strom krijgen. Hij rijdt overigens fantastisch.
Graag jullie expertise.

Gr. Marcel
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: Vstrom DL 650 motor valt spontaan uit.

Bericht door Supermuis »

Ik ken het probleem maar weet niet zeker of dit bij de v-strom was.
Bij je koppelinghandel zit een klein stekkertje.
Deze maakt mogelijk slecht contact.
Eruit trekken even inspuiten of schoonmaken.
Succes.
Rene
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 24-03-2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Vstrom DL 650 motor valt spontaan uit.

Bericht door Rene »

Koppelings stekkertje defect: maakt (electrisch) starten onmogelijk, maar laat de motor m.i. niet afslaan.

Accuspanning laag bij stationair? (bv. slechte cel in accu - motor start wel, maar spanning zakt veel te ver in)
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Vstrom DL 650 motor valt spontaan uit.

Bericht door John007 »

Schakelaar doormeten en tijdelijk even "overbruggen" en dan gaan testen, zo kun je het een en ander uitsluiten.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Vstrom DL 650 motor valt spontaan uit.

Bericht door Iron Horse »

Norbert heeft zich in ieder geval niet meer (ingelogd) op het forum vertoond na het starten van dit topic. Ik zou dus niet direct een reactie verwachten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie