Startkabels verkeerd aangesloten

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

Startkabels verkeerd aangesloten

Bericht door WisselStrom »

Ik heb een domme fout gemaakt en ben klaar om de hoon te ontvangen. :roll: Maar ik heb wel even hulp nodig.

Bij het starten van een DL650-2005 met een lege accu via startkabels zijn de plus en min pool verkeerd om aangesloten. Op de min-pool heeft zich daarbij een wit poeder afgezet en de accu leek overleden. Na loskoppelen en de motor op contact zetten kwam er rook van de min-pool aansluiting. Alles direct losgekoppeld. Nieuwe accu gehaald, gevuld, en correct aangesloten, maar als ik nu de motor op contact zet gebeurd er helemaal niets. De meters maken geen slag, geen lampje licht op en je hoort nergens iets schakelen. :shock:

De dodemansknop staat goed, motor staat in zijn vrij op de zijstandaard, alle zekeringen zijn nagekeken en ook in orde.

Wat gaat er nog meer kapot aan de V-Strom wanneer je de plus en de min verwisseld bij het starten met startkabels? Ik heb al zitten Googlen en zoeken hier op het forum, maar kennelijk is er nog niemand eerder zo dom geweest. :schater: Alle hulp is welkom!
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Startkabels verkeerd aangesloten

Bericht door Cplegt »

Aan de voorzijde van je accu zit een bakkje met zekeringen, waarschijnlijk is er 1 doorgebrand, de libka boven (gok ik op) ook kunnen de zekeringen van je startrelais kapot zijn, ook aan de voorzijde van je accu (t bakje met t doorzichtige kapje)
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Startkabels verkeerd aangesloten

Bericht door WisselStrom »

Dank je wel voor de supersnelle reactie. Het was inderdaad de 30A zekering. We rijden weer!! :-)}
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Startkabels verkeerd aangesloten

Bericht door Cplegt »

Mooi :duim:.

En nu niet weer je naam eer aan doen :o).
Gr. Chiel
Plaats reactie