FI melding, start wel

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Bibaco650

FI melding, start wel

Bericht door Bibaco650 »

Sinds zondag heb ik een probleem met starten. In eerste instantie sloeg de startmotor niet aan als ik op de startknop drukte. Na de sleutel nog een keer omgedraaid te hebben werkte de startknop wel. Ongeveer 150 km gereden geen enkel probleem. Maandag draaide ik de sleutel om en kreeg een FI foutcode. Startknop werkte wel, maar de motor startte niet. Het leek ook of de benzinepomp niet opkwam. Sleutel keertje draaien: weer proberen, geen foutmelding, starten, lopen. Dit is me nu al een keer of vier overkomen. Mijn "mannetje" zei dat het wel eens het contactslot kon zijn en dat dit een bekend probleem was bij de vstrom (k4). Ik vind er weinig van op het forum. Vraag: herkennen jullie bovenstaand probleem, of iemand misschien al eerder van gehoord, en is er een mogelijkheid om de foutcode uit te lezen zonder apparatuur? De tip was nl van de motor zaak om op het moment dat de foutcode verscheen op een van de knoppen op de klokken te drukken en zou het foutnummer verschijnen. Dit is mij tot op heden nog niet gelukt :roll:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: FI melding, start wel

Bericht door Iron Horse »

Foutcode kun je uitlezen in de "dealer modus". Daarvoor moet er een schakelaartje onder het zadel op een stekker worden aangesloten. Hoe dit allemaal werkt en de betekenis van de codes staat allemaal in hoofdstuk 4 beschreven in het Werkplaatshandboek dat hier te downloaden is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Bibaco650

Re: FI melding, start wel

Bericht door Bibaco650 »

Thx. Ben nog wel benieuwd of anderen het euvel herkennen
Plaats reactie