en dan niks meer...

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert_Lammens
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: do 17 nov 2011, 12:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
Locatie: Mechelen (België)

en dan niks meer...

Bericht door Bert_Lammens » do 09 apr 2015, 07:51

We vallen van de regen in de drop precies :twisted:

Nu het probleem van de domme bout opgelost is, gebeurde gisteren het volgende:

sleutel in contact, ... en moto start zonder probleem
MAAR eens ik schakelde, viel de motor gewoon uit
De zijpoot was ingeklapt, dus dat was het probleem niet.

De compressor aangezet en in de sensor geblazen, misschien zit er een vuiltje in, niks.
WD40 ingespoten en terug uitgeblazen, niks.

De sensor van de zijpoot uitgetrokken en opnieuw geprobeerd, niks.

Alles geprobeerd en niks werkt :frusty:

Iemand een idee?
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/

Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 2259
Lid geworden op: za 02 mei 2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Locatie: Belgische kust

Re: en dan niks meer...

Bericht door Wullebolle » do 09 apr 2015, 08:00

sensor in koppelingshendel?
sensor voor neutraal in/op de versnellingsbak?
kijk es of een van die twee niet is losgekomen.
Spooky Action At A Distance !

Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Re: en dan niks meer...

Bericht door Bibaboeba » do 09 apr 2015, 11:24

Ik weet niet of dit bij de dl650 ook zo is maar de dl1000 kan alleen starten met ingetrokken koppelingshendel. Dit sluit dus uit dan het de sensor van de koppelingshendel is, dan zou hij immers helemaal niet willen starten.
Ook de neutraal sensor lijkt me geen optie aangezien hij dan juist niet uit zou moeten vallen omdat de motor denkt dat hij continu in de neutraal staat(of juist niet), pas uitvallen bij schakelen zou dan dus niet gebeuren. (bovendien valt dit makkelijk uit te sluiten door te kijken of het neutraallampje zijn werk doet)

Enige optie lijkt me dus toch de schakelaar van de jiffy, even doormeten, kabeltje volgen en connector checken en eventueel inspuiten met contactspray.

Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 2259
Lid geworden op: za 02 mei 2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Locatie: Belgische kust

Re: en dan niks meer...

Bericht door Wullebolle » do 09 apr 2015, 19:54

Mischien wel, maar als de koppelingshendelsensor niet doet wat ie moet dan valt je blok uit vanaf het moment dat je een versnelling inschakelt EN je het koppelingshandvat ingetrokken houdt. Daar dient ie voor, om te verhinderen dat je blok uitvalt als je in versnelling stil staat. maw: koppelhendelsensor kaduuk = precies het fenomeen dat bert beschrijft: uitvallen bij ingetrokken hendel (dat doet Bert wel, hij is een door de wom geverfde motorrijder) en het in versnelling schakelen.
maw: Check je koppelhendelsensor ! Die hebben soms de neiging om "toevallig" los te raken.
Spooky Action At A Distance !

Gebruikersavatar
Bert_Lammens
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: do 17 nov 2011, 12:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
Locatie: Mechelen (België)

Re: en dan niks meer...

Bericht door Bert_Lammens » do 09 apr 2015, 20:29

En waar zit die sensor?
Laatst gewijzigd door Iron Horse op do 09 apr 2015, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/

Gebruikersavatar
Bert_Lammens
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: do 17 nov 2011, 12:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
Locatie: Mechelen (België)

Re: en dan niks meer...

Bericht door Bert_Lammens » do 09 apr 2015, 21:01

Sorry Iron Horse, had aan gsm gevraagd om maar een deel te citeren :oops:

De sensor aan de ontkoppelingshendel zelf zit goed
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/

Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 1035
Lid geworden op: za 10 jan 2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Locatie: Houthalen

Re: en dan niks meer...

Bericht door Silverstorm » do 09 apr 2015, 21:54

Probeer de sensor eens door te verbinden.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8295
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: en dan niks meer...

Bericht door Iron Horse » do 09 apr 2015, 22:29

Voor de goede orde; de koppeling en de zijstandaard hebben een schakelaar, geen sensor. Niet dat het veel uitmaakt, een sensor "schakelt" ook, maar even voor de beeldvorming dan :wink: .
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 2259
Lid geworden op: za 02 mei 2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Locatie: Belgische kust

Re: en dan niks meer...

Bericht door Wullebolle » vr 10 apr 2015, 08:39

Yep, gewoon een ouwerwets schakelaartje, geen digitale sensor rommel.

Als bert uberhaupt kan starten met de motor op de zijpoot, dan is de jiffy schakelaar goed. punt uit
Als de motor kan gestart worden met de bak in neutraal (groen lampje zal wel branden anders had Bert dat wel gezegd) en uitvalt bij het in 1ste schakelen, dan is de neutraal sensorschakelaar ook goed, ervanuit gaande dat Bert het koppelhendel intrekt bij het schakelen :mrgreen: .
Het enige dat rest is de koppelhendel schakelaar of de bekabeling ervan. Als die niet werkt zoals het hoort dan valt je motor uit bij het schakelen van neutraal weg.
Ockham's razor ... eerst de logische en simpele dingen bekijken, pas daarna motor naar de schroothoop en nieuwe kopen O:-)
Spooky Action At A Distance !

Evberkel
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 14:07
Mijn motor is een: ex vstrommer

Re: en dan niks meer...

Bericht door Evberkel » vr 10 apr 2015, 21:24

Dan kan het toch nog steeds de jiffy schakelaar het probleem zijn. De motor start, dus koppelingschakelaar werkt. Jiffy omhoog, in de 1 en de motor slaat af. De motor "denkt" dat de jiffy nog uit staat. Of zie ik dat verkeerd?

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8295
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: en dan niks meer...

Bericht door Iron Horse » vr 10 apr 2015, 21:27

Dat denk je niet verkeerd, dat behoort tot de mogelijkheden.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Re: en dan niks meer...

Bericht door Bibaboeba » za 11 apr 2015, 11:15

Ik zie toch ook nog niet helemaal hoe het de koppelings-schakelaar kan zijn. Stel de schakelaar is kapot en geeft altijd ingetrokken toestand door, dan zou de motor niet afslaan bij het schakelen. Stel hij geeft altijd niet-ingetrokken toestand door, dan zou de motor niet starten. Geen van beide is hier het geval. De enige optie die ik dan nog zie is dat hij random waardes doorgeeft, dit lijkt me niet waarschijnlijk...

Wat zie ik over het hoofd?

Gebruikersavatar
Bert_Lammens
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: do 17 nov 2011, 12:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
Locatie: Mechelen (België)

Re: en dan niks meer...

Bericht door Bert_Lammens » za 11 apr 2015, 11:19

Laat het jullie nog weten.
Moto is naar de dealer/garage...
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/

Gebruikersavatar
Bert_Lammens
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: do 17 nov 2011, 12:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
Locatie: Mechelen (België)

Re: en dan niks meer...

Bericht door Bert_Lammens » za 11 apr 2015, 16:40

Juist telefoon gekregen.
Moto is gemaakt.
Bout van de carter beschermer heeft sensor van zijpoot geraakt en kapot gekregen...
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 8464
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: en dan niks meer...

Bericht door Eikie » za 11 apr 2015, 16:59

Dus toch de zijstandaard :frusty:

Gelukkig niets ernstig. Snel weer :-)}
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

70K pure pleasure and heading for 100K :schater:

Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Re: en dan niks meer...

Bericht door Bibaboeba » za 11 apr 2015, 18:23

Mooi dat het probleem zo snel gevonden is!
Kun je met dit lekkere weer in ieder geval weer gewoon de weg op :-)}

Gebruikersavatar
Bert_Lammens
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: do 17 nov 2011, 12:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
Locatie: Mechelen (België)

Re: en dan niks meer...

Bericht door Bert_Lammens » za 11 apr 2015, 19:00

Zal wel eens moeten met goed weer...
Heb deze week al te vaak op het werk de vraag gekregen of ik enkel met slecht weer rij :twisted:
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/

Plaats reactie