Losse connectoren, iemand een idee?

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Losse connectoren, iemand een idee?

Bericht door Bibaboeba » za 28 mar 2015, 17:31

Beste mede-strommers,

Ik kwam vandaag een paar lossen connectoren tegen op mijn DL1000 k4.
Ik heb even in het werkplaatshandboek gekeken maar word er niet wijzer van waar deze connectoren voor zouden kunnen dienen.
De eerste zit aan de linker kant van de motor, ter hoogte van het zadel, naast de dealer plug:
20150328_165332 (1077 x 807).jpg
het gaat dus om de zwarte plug onderaan de foto (bovenste is de dealer plug).

Verder zaten er aan de linker kant van de motor naast het opbergvakje nog twee plugjes, het leek alsof hier alleen maar zwarte draden in gingen maar ik had niet genoeg ruimte om dit goed te kunnen bekijken.
20150328_165455 (1077 x 807).jpg
Iemand enig idee waar deze pluggen voor dienen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Re: Losse connectoren, iemand een idee?

Bericht door Bibaboeba » ma 30 mar 2015, 09:47

Ik ben er inmiddels achter wat het zwarte blokje op de tweede foto is, dit is namelijk een verdeelblokje van al de massadraden.. Ik vermoed dat het stekkertje ernaast dan ook gewoon een massa-connector is, ik zal dit binnenkort even meten.

Ik vermoed dat die naast de dealerplug o.a. gebruikt wordt voor het re-mappen, iemand die dit kan bevestigen?

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1131
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: Losse connectoren, iemand een idee?

Bericht door Sanscorp » wo 01 apr 2015, 17:28

de connector op de eerste foto, naast de "dealer mode" stekker, is inderdaad de stekker voor SDS (suzuki's ori tool) en word o.a. gebruikt voor de Yoshbox om de inspuittijden (zogenaamde remap) mee te regelen.

De andere stekker heb ik geen idee van, die heb ik ook niet op mijn k2 zitten volgens mij. Maar ik kan het mij niet heel goed herinneren.. meten is weten ;) een stekker met alleen massa zal je niet heel snel tegen komen.

Je hebt nog een losse stekker, achter de radiateur, onder de tank, 2 polige stekker, bedoeld voor de ori handvatverwarming.
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Re: Losse connectoren, iemand een idee?

Bericht door Bibaboeba » do 02 apr 2015, 21:46

Dank Sanscorp!
Die van de handvatverwarming had ik inderdaad over gelezen.
Zodra ik weet wat het is laat ik het hier weten, misschien komt het nog eens van pas voor iemand.

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1131
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: Losse connectoren, iemand een idee?

Bericht door Sanscorp » do 02 apr 2015, 21:52

ik zal nog eens kijken wat ik er over kan vinden. staat wellicht in het schema van het wphb?
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Re: Losse connectoren, iemand een idee?

Bericht door Bibaboeba » vr 03 apr 2015, 08:40

Nope, tenminste in de schema's die ik heb gezien niet.
Ik vermoed toch gewoon dat het massa is, 1 los (zwart) kabeltje naast een massaverdeelblokje, kan bijna niet anders toch?
Of het is een aftakking van de achterlamp om op het contact te kunnen schakelen.
Misschien dat een vorige eigenaar deze erbij heeft gezet, al leek het er op alsof hij uit de standaard kabelboom kwam.

Maar inderdaad; meten is weten:)
Zodra ik tijd heb meet ik hem even door, wordt waarschijnlijk na het weekend.

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1131
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: Losse connectoren, iemand een idee?

Bericht door Sanscorp » vr 03 apr 2015, 08:55

zal zo eens een blik werpen. is nu droog dus.
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Re: Losse connectoren, iemand een idee?

Bericht door Bibaboeba » ma 13 apr 2015, 17:13

Ben er eindelijk aan toe gekomen om te meten en het is een ongeschakelde + draad.
Staat dus altijd spanning op. Denk t.b.v. van een alarmsysteem o.i.d..

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1131
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: Losse connectoren, iemand een idee?

Bericht door Sanscorp » ma 13 apr 2015, 17:16

is de v-strom geleverd met af fabriek alarmsysteem?
Heb niet meer gemeten / gekeken, helemaal vergeten :p
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Bibaboeba
Berichten: 109
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 23:09
Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984), XJ600 (1985), XS650 (1983)
Locatie: Utrecht

Re: Losse connectoren, iemand een idee?

Bericht door Bibaboeba » ma 13 apr 2015, 22:31

Eeh, geen idee, hij komt uit 2004 en ik heb hem net een maand dus werkelijk geen idee.
Er zat nu wel een of ander alarm systeem in van een paar tientjes maar die zat rechtstreeks op de accu...
Had stiekum gehoopt dat het een geschakelde draad was, dan hoefde ik die zelf niet meer te maken.

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6734
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Losse connectoren, iemand een idee?

Bericht door Sparkle Black Peter » di 14 apr 2015, 03:50

Sanscorp schreef:is de v-strom geleverd met af fabriek alarmsysteem?
Voor een aantal 2009 modellen heeft Suzuki de officiële SCM certificering gekregen voor haar af-fabriek gemonteerde immobilizer systeem SAIS(Suzuki Advanced Immobilizer System)! Deze zit/zat niet op de V-Strom helaas. :oops:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1131
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Re: Losse connectoren, iemand een idee?

Bericht door Sanscorp » di 14 apr 2015, 11:04

maar mogelijk wel in de kabelboom verwerkt omdat deze overeen komt met die vam een ander model?
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Plaats reactie