Geschakelde 12V

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Pafke

Geschakelde 12V

Bericht door Pafke »

Zit er onder het zadel van een dl650 ook ergens een geschakelde 12V draad,waar je makkelijk bij kan,om een aftapping voor een accesoire te maken ?
Gebruikersavatar
Jelle
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 16-11-2014, 18:12
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650, vorige motor was een yamaha thundercat
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Geschakelde 12V

Bericht door Jelle »

Onder het zadel zit volgens mij niks. Wel vlak bij de radiator daar zit een geschakelde stekker.

http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... or#p116369

Hier een aantal foto`s.

http://piloot.smugmug.com/Motorcycles/D ... /i-sFjxwVM
Laatst gewijzigd door Iron Horse op za 29-11-2014, 11:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: (Externe) links a.u.b. tussen [url] link [/url] tags plaatsen.
Blij dat ik rij :mrgreen:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Geschakelde 12V

Bericht door Iron Horse »

Er zitten meerdere draden onder het zadel die je kunt gebruiken. Onder het zadel is misschien niet geheel juist want de meeste lopen aan de zijkant. Er gaan er echter ook meerdere naar de zekeringkast. Het ligt er alleen aan hoeveel belasting je erop wilt zetten en of dit kan in combinatie met de zekering van dat circuit. Bijvoorbeeld loopt er de draad naar je achterlicht aan de linker zijkant. Die is geschakeld en gezekerd. Maar hoeveel je daarop bij kunt zetten en hoeveel hij is afgezekerd weet ik even zo niet. Er zit meer op dan alleen het achterlicht dus dat moet je met het schema in de hand even nakijken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Pafke

Re: Geschakelde 12V

Bericht door Pafke »

Heb 12v voeding nodig voor een gear indicator ,of kan die ook rechtstreeks op de accu aangesloten worden ?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Geschakelde 12V

Bericht door Iron Horse »

Dan is het heel simpel want dat hebben anderen en ik ook zo gedaan en staat al beschreven. Klik.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Pafke

Re: Geschakelde 12V

Bericht door Pafke »

OK,duidelijk iedereen bedankt voor het meedenken, zal de kachel eens opstoken in de garage en dan dat ding eens monteren.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Geschakelde 12V

Bericht door Cplegt »

Ik heb zelf ook een gear indicator maar die heeft geen extra 12v aansluiting nodig. Gewoon de stekker er in en klaar. Met een beetje een lange puntbektang kun je de stekker zo pakken en hoef je geen enkel paneel te verwijderen (behalve dat zwarte V vormige stuk plastic onder de tank) om je indactor onder de tank door te voeren ri je cockpit.
Gr. Chiel
Plaats reactie