knipperlicht probleem

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Frenkie

knipperlicht probleem

Bericht door Frenkie »

beste allen,

sinds een paar dagen werken mijn knipperlichten raar aan de rechter zijde. als ik geen schakelaar bedien gaan de lampen af en toe even aan (sporadisch en zit geen interval in), soms wel secondes lang aan zonder te knipperen. de linkerkant werkt prima. als ik rechts aan zet tijdens de verstoring, dan knipperen ze niet zoals normaal (gaan niet uit). alarmlichten idem.

heeft iemand een idee waar het probleem kan zitten? pootjes van het relais gecheckt, zien er schoon uit.
Gebruikersavatar
Roba
DL650 berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 27-10-2012, 23:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L2 Touring 2012 (zwart)
Woonplaats: Almere

Re: knipperlicht probleem

Bericht door Roba »

Ik zou je connectoren eens langs lopen. Klinkt als een gevalletje corrosie. Ik heb in het verleden al talloze van dit soort vage storingen opgelost door gewoon alle stekers langs te lopen en één voor een schoonmaken. Wattenstaafje met remmenreiniger en daarna een pufje contactspray doet wonderen...
Groeten,
Rob
Frenkie

Re: knipperlicht probleem

Bericht door Frenkie »

dank je. ik zal er eens naar kijken.

als ik het goed heb regelt het relais alleen het knipperen. de schakelaar regelt voor welke kant de lampen aan gaan. dus het relais regelt het knipperen voor links, rechts en alarm over 1 poort. als boosdoener van dit probleem kan ik het relais afvinken?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: knipperlicht probleem

Bericht door Iron Horse »

Lijkt me wel. Overigens bedient het relais ook nog de zijstandaardschakelaar, maar dat terzijde. Je verhaal klinkt meer als een stroomkring die wordt gesloten en dat duidt op een mogelijk doorgesleten draad. Meest voor de hand liggend is dan een plus die doorgesleten is en contact maakt met het frame, de min of massa dus. Dat verklaart dan ook dat ze blijven branden ook al gebruik je de richtingaanwijzer. Kabelboom goed nalopen dus.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie