Xenon dilemma
- Oussie
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Contacteer:
Xenon dilemma
Nu is mijn dl650 uitgerust met xenon h4 hi-lo van pilot, type proline.
Ik heb de motor zo gekocht. 1 lamp verblind erg en nader onderzoek wijst uit dat hier het reflectortje om de lamp is weggezaagd?!..
Met als gevolg veel strooilicht en niet af te stellen.
Ook zou ik graag een mist/extra lampenset op mijn valbeugels monteren.
Als ik dan toch moet investeren zie ik een aantal opties:
- Losse lamp kost al gauw 60,00 euro, dus lamp kopen, afstellen en klaar. Alleen een passende set (6000k) mistlamp nog niet gevonden.
- Ombouw naar projectors, kosten gevraagd bij motorsticker. Wacht nog op bericht.
- Terug naar origineel, xenon op marktplaats en een verstrale set erbij.
Zichtbaarheid, en met name gezien worden is mijn doelstelling.
Groet,
Arjan
Ik heb de motor zo gekocht. 1 lamp verblind erg en nader onderzoek wijst uit dat hier het reflectortje om de lamp is weggezaagd?!..
Met als gevolg veel strooilicht en niet af te stellen.
Ook zou ik graag een mist/extra lampenset op mijn valbeugels monteren.
Als ik dan toch moet investeren zie ik een aantal opties:
- Losse lamp kost al gauw 60,00 euro, dus lamp kopen, afstellen en klaar. Alleen een passende set (6000k) mistlamp nog niet gevonden.
- Ombouw naar projectors, kosten gevraagd bij motorsticker. Wacht nog op bericht.
- Terug naar origineel, xenon op marktplaats en een verstrale set erbij.
Zichtbaarheid, en met name gezien worden is mijn doelstelling.
Groet,
Arjan
- Ouwe Reus
- Berichten: 32
- Lid geworden op: zo 06-07-2014, 13:31
- Mijn motor is een: Suzuki DR800 (V-strom prototype ;-)
- Woonplaats: SpikeCity
Re: Xenon dilemma
Hoi Arjan,
Het reflectortje van de ene Xenon-pit ligt niet per ongeluk te rammelen in de koplamp?
Zou ook sowieso twee identieke pitten gebruiken. Xenon is onder voorwaarden/ bouwjaren toegestaan, maar het lichtbeeld/ kleur moet dan wel identiek zijn. Pilot is volgens mij wel het betere merk voor Xenon. Zelf heb ik ervaring met de goedkopere Xenon-kits en was niet te spreken over de betrouwbaarheid en levensduur, en ben weer terug bij de Halogeenlamp (zij het met verhoogde lichtopbrengst). Voor de zichtbaarheid heb ik ronde dagrijlichten op de crashbars gemonteerd, elk voorzien van 4 felle leds. Ben daar al twee jaar heel content mee. Formeel mag dagrijverlichting niet branden als de reguliere verlichting brand, maar de module die dat automatisch regelde, heb ik verwijderd (brandt dus eigenlijk altijd). Ben een keer goed omver gereden, en zichtbaarheid is mij meer waard dan het product van een pennelikker .
Voor de nabije toekomst wil ik nog een set van deze lampen monteren: Gescoord op ebay voor dik onder de honderd euro. Geeft ook berg licht. Enige minpunt is niet zozeer het feit dat deze lampen drie "standen" heeft (groot licht, dimlicht, knipperlicht), maar dat deze geschakeld wordt door de prik eraf te halen.
Hoop niet dat ik je aan het twijfelen heb gebracht
Marco
PS Lees ook even Led Verlichting?
Het reflectortje van de ene Xenon-pit ligt niet per ongeluk te rammelen in de koplamp?
Zou ook sowieso twee identieke pitten gebruiken. Xenon is onder voorwaarden/ bouwjaren toegestaan, maar het lichtbeeld/ kleur moet dan wel identiek zijn. Pilot is volgens mij wel het betere merk voor Xenon. Zelf heb ik ervaring met de goedkopere Xenon-kits en was niet te spreken over de betrouwbaarheid en levensduur, en ben weer terug bij de Halogeenlamp (zij het met verhoogde lichtopbrengst). Voor de zichtbaarheid heb ik ronde dagrijlichten op de crashbars gemonteerd, elk voorzien van 4 felle leds. Ben daar al twee jaar heel content mee. Formeel mag dagrijverlichting niet branden als de reguliere verlichting brand, maar de module die dat automatisch regelde, heb ik verwijderd (brandt dus eigenlijk altijd). Ben een keer goed omver gereden, en zichtbaarheid is mij meer waard dan het product van een pennelikker .
Voor de nabije toekomst wil ik nog een set van deze lampen monteren: Gescoord op ebay voor dik onder de honderd euro. Geeft ook berg licht. Enige minpunt is niet zozeer het feit dat deze lampen drie "standen" heeft (groot licht, dimlicht, knipperlicht), maar dat deze geschakeld wordt door de prik eraf te halen.
Hoop niet dat ik je aan het twijfelen heb gebracht
Marco
PS Lees ook even Led Verlichting?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- Oussie
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Contacteer:
Re: Xenon dilemma
Hey Marco,
Idd zat ik ook te denken aan terugbouwen naar Halogeen, icm running lights voor extra zichtbaarheid.
Voordeel is dan dat er een fatsoenlijk groot licht/sein functie aanwezig is, die ik nu niet heb.
Ik weet dat ik voor bi-xenon zou kunnen gaan, maar kosten van deze lampen (pilot) zijn te hoog tov de projectors.
Als ik zelf de projectors inbouw, en ik gebruik de ballasten die ik al heb ben ik 149,00 euro kwijt.
Als deze operatie goed slaagt heb ik wel zeer goede verlichting, en groot/sein licht.
Enige wat me dan tegen staat is dat deze setting in het buitenland problemen kan gaan opleveren.
Niet dat ik daar iedere maand kom, maar de beperking staat me wel tegen!
Led is idd interessant, maar warmte ontwikkeling geeft denk ik wel een probleem.
Mocht ik nog eens geld over hebben, dan zijn de Clearwater Krista lights wel leuk..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Fl6F7H27JEk[/youtube]
Gr
Arjan
Idd zat ik ook te denken aan terugbouwen naar Halogeen, icm running lights voor extra zichtbaarheid.
Voordeel is dan dat er een fatsoenlijk groot licht/sein functie aanwezig is, die ik nu niet heb.
Ik weet dat ik voor bi-xenon zou kunnen gaan, maar kosten van deze lampen (pilot) zijn te hoog tov de projectors.
Als ik zelf de projectors inbouw, en ik gebruik de ballasten die ik al heb ben ik 149,00 euro kwijt.
Als deze operatie goed slaagt heb ik wel zeer goede verlichting, en groot/sein licht.
Enige wat me dan tegen staat is dat deze setting in het buitenland problemen kan gaan opleveren.
Niet dat ik daar iedere maand kom, maar de beperking staat me wel tegen!
Led is idd interessant, maar warmte ontwikkeling geeft denk ik wel een probleem.
Mocht ik nog eens geld over hebben, dan zijn de Clearwater Krista lights wel leuk..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Fl6F7H27JEk[/youtube]
Gr
Arjan
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 10-09-2014, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Youtube link aangepast en zichtbaar gemaakt op het forum.
Reden: Youtube link aangepast en zichtbaar gemaakt op het forum.
- Oussie
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Contacteer:
Re: Xenon dilemma
Zojuist toch maar de projectors besteld bij Wouter.
Wordt wel een uitdaging als ik zo de horrorverhalen lees over het knapperig bakken van de koplampen..
Heb wel de beschikking over een traploos in te stellen verfbrander, ben van plan er de tijd voor te nemen.
Gr
Arjan
Wordt wel een uitdaging als ik zo de horrorverhalen lees over het knapperig bakken van de koplampen..
Heb wel de beschikking over een traploos in te stellen verfbrander, ben van plan er de tijd voor te nemen.
Gr
Arjan
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Xenon dilemma
Ik had ook n verfbrander maar heb n nieuwe unit moeten kopen.
Tapatalk via mijn iPhone
Tapatalk via mijn iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Xenon dilemma
Staat een how to in het how to gedeelte over de instalatie van de projectoren.
Heb het nu twee meer gedaan, en eigenlijk is het best sinpel. Lees t stuk ff door en vooral de nu laatste post, over hoe ik het de tweede keer heb gedaan. Kan haast niet fout gaan. Als je vragen hebt laat t maar weten
Heb het nu twee meer gedaan, en eigenlijk is het best sinpel. Lees t stuk ff door en vooral de nu laatste post, over hoe ik het de tweede keer heb gedaan. Kan haast niet fout gaan. Als je vragen hebt laat t maar weten
Gr. Chiel
- Oussie
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Contacteer:
Re: Xenon dilemma
@Cplegt,
Heb de howto al bijna uit mn hoofd geleerd
Ik heb de voorbereidingen maximaal genomen, en neem er de tijd voor.
Mijn gevoel zegt me dat met max 100gr, de boel al los zou moeten komen, duurt alleen iets langer.
Ik heb een fohn die goed in te stellen is, ga ff klooien
Heb de howto al bijna uit mn hoofd geleerd
Ik heb de voorbereidingen maximaal genomen, en neem er de tijd voor.
Mijn gevoel zegt me dat met max 100gr, de boel al los zou moeten komen, duurt alleen iets langer.
Ik heb een fohn die goed in te stellen is, ga ff klooien
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Xenon dilemma
100 graden weet ik niet, ik heb hem de laatste keer 2 keer in de oven gehad omdat de tempratuur niet hoog genoeg was. Let wel op dat met de föhn techniek de warmte maar op 1 punt de doos binnenkomt waardoor je sneller kans hebt op verbrandingen.
Succes, en we lezen wel of t is gelukt
Succes, en we lezen wel of t is gelukt
Gr. Chiel
- Oussie
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Contacteer:
Re: Xenon dilemma
Gelukt,
30 minuten bakken, 6 x gekeerd en veel x "gevoeld" of t niet te heet werd kwam het los.
Prima systeem met de doos, icm plexiglas
Kit wordt niet siliconen dun, maar bleef bij mij wat bitumen-achtig.
Morgenavond bouwen als de kit binnen is.
Groeten,
Arjan
30 minuten bakken, 6 x gekeerd en veel x "gevoeld" of t niet te heet werd kwam het los.
Prima systeem met de doos, icm plexiglas
Kit wordt niet siliconen dun, maar bleef bij mij wat bitumen-achtig.
Morgenavond bouwen als de kit binnen is.
Groeten,
Arjan
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Xenon dilemma
Dat is het ergste gedeelte .
Ga je het nog zwart spuiten?
De instalatie verder is vrij gemakkelijk.
Succes
Ga je het nog zwart spuiten?
De instalatie verder is vrij gemakkelijk.
Succes
Gr. Chiel
- Oussie
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Contacteer:
Re: Xenon dilemma
Hoi Chiel,
Zwart spuiten ben ik nog niet uit..
Ik heb gekozen voor de 4300k incl de stadslichten, om iig zo min mogelijk verschil in kleur te hebben met originele halogeen.
Als de boel goed is afgesteld, zal een agent niet snel verschil zien. Op het moment dat ik de reflector zwart maak, dan denk ik dat het op gaat vallen..
Twijfel dus nog een beetje
Groet,
Arjan
Zwart spuiten ben ik nog niet uit..
Ik heb gekozen voor de 4300k incl de stadslichten, om iig zo min mogelijk verschil in kleur te hebben met originele halogeen.
Als de boel goed is afgesteld, zal een agent niet snel verschil zien. Op het moment dat ik de reflector zwart maak, dan denk ik dat het op gaat vallen..
Twijfel dus nog een beetje
Groet,
Arjan
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Xenon dilemma
Heb ze zelf zwart, en nog geen problemen gehad met de politie, hier in NL niet en ook in Oostenrijk en Zwitserland niet terwijl ik daar toch meerdere keren langs de dames en heren gereden ben.
Ook in Nederland al een keer tijdens een algehele controle gecontroleerd en ze hadden geen op of aanmerkingen over de lampen.
Ook in Nederland al een keer tijdens een algehele controle gecontroleerd en ze hadden geen op of aanmerkingen over de lampen.
Gr. Chiel
- Oussie
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Contacteer:
Re: Xenon dilemma
Alles, wel bijna alles ontvangen.
De zwarte kappen die de shrouds laten aansluiten op de koplamp zitten er niet bij..
Wellicht hoort het er niet bij (geen handleiding oid) maar nu sluiten de shrouds niet aan, en is er een hoop lekkend licht.
Ik neem aan dat ze er dus bij moeten.
Ik heb gekozen voor de D2s 3.0 projector. Dat is de nieuwste uitvoering.
Deze is niet standaard geschikt voor de strom, daar de projector er scheef in komt te zitten (niet horizontaal) zodat de bundel ook scheef projecteerd.
Dit is wel te dremelen in de lampbehuizing.
Koplamp als test ff op de strom gemonteerd, en idd lichtbeeld staat scheef.
Nu maar even wachten op reactie op de mail.
Balen, had gepland te rijden van het weekend
Groet,
Arjan
De zwarte kappen die de shrouds laten aansluiten op de koplamp zitten er niet bij..
Wellicht hoort het er niet bij (geen handleiding oid) maar nu sluiten de shrouds niet aan, en is er een hoop lekkend licht.
Ik neem aan dat ze er dus bij moeten.
Ik heb gekozen voor de D2s 3.0 projector. Dat is de nieuwste uitvoering.
Deze is niet standaard geschikt voor de strom, daar de projector er scheef in komt te zitten (niet horizontaal) zodat de bundel ook scheef projecteerd.
Dit is wel te dremelen in de lampbehuizing.
Koplamp als test ff op de strom gemonteerd, en idd lichtbeeld staat scheef.
Nu maar even wachten op reactie op de mail.
Balen, had gepland te rijden van het weekend
Groet,
Arjan
- Oussie
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Contacteer:
Re: Xenon dilemma
Ben toch maar gaan bouwen gister. Beetje met de dremel en het past nu wel met een horizontaal lichtbeeld.
Viel me wel tegen, ik had verwacht dat de H4 standaard (projectoren zijn geschikt voor H4) automatisch inhield dat het lichtbeeld horizontaal zou zijn.
Lampen mat zwart gespoten voor de look, achteraf misschien niet zo slim. Er is nogal wat "lekkend" licht omdat het type shroud wat ik heb niet geheel aansluit op de reflector.
Deze kier zou in het geval van een glanzende reflector misschien wat strooilicht voor dichtbij hebben gegeven, maar dit is een gokje.
Terugbouwen bracht geen verrassingen, dichtbakken ging prima. Ben wel overtuigd dat de temperatuur waarop de kit zacht wordt rond de 50 gr ligt.
Zo bezien is het heetstoken met 200 gr ovens alleen maar bedoeld om sneller te werken, en dan moet je weten wat je doet!
Ben gaan rijden en afstellen gisteravond laat, en wat een bak licht! Nu mis ik alleen het strooilicht vlak voor je in de bochten.
Extra mistlampensetje is nu wel noodzakelijk.
Het werkt nog niet geheel naar mijn zin, bij seinen en overschakelen naar groot licht valt de verlichting geheel uit voor ca een halve seconde.
Ik gebruik de ballasten van pilot, wellicht dat deze dat veroorzaken..
Ik zoek nog even kontakt met retrofitlab, misschien hebben zij hier ervaring mee.
Al met al een leuk projectje
Gr Arjan
Viel me wel tegen, ik had verwacht dat de H4 standaard (projectoren zijn geschikt voor H4) automatisch inhield dat het lichtbeeld horizontaal zou zijn.
Lampen mat zwart gespoten voor de look, achteraf misschien niet zo slim. Er is nogal wat "lekkend" licht omdat het type shroud wat ik heb niet geheel aansluit op de reflector.
Deze kier zou in het geval van een glanzende reflector misschien wat strooilicht voor dichtbij hebben gegeven, maar dit is een gokje.
Terugbouwen bracht geen verrassingen, dichtbakken ging prima. Ben wel overtuigd dat de temperatuur waarop de kit zacht wordt rond de 50 gr ligt.
Zo bezien is het heetstoken met 200 gr ovens alleen maar bedoeld om sneller te werken, en dan moet je weten wat je doet!
Ben gaan rijden en afstellen gisteravond laat, en wat een bak licht! Nu mis ik alleen het strooilicht vlak voor je in de bochten.
Extra mistlampensetje is nu wel noodzakelijk.
Het werkt nog niet geheel naar mijn zin, bij seinen en overschakelen naar groot licht valt de verlichting geheel uit voor ca een halve seconde.
Ik gebruik de ballasten van pilot, wellicht dat deze dat veroorzaken..
Ik zoek nog even kontakt met retrofitlab, misschien hebben zij hier ervaring mee.
Al met al een leuk projectje
Gr Arjan
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Xenon dilemma
Ziet er stoer uit
Tapatalk via mijn iPhone
Tapatalk via mijn iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Ouwe Reus
- Berichten: 32
- Lid geworden op: zo 06-07-2014, 13:31
- Mijn motor is een: Suzuki DR800 (V-strom prototype ;-)
- Woonplaats: SpikeCity
Re: Xenon dilemma
Resultaat mag er zéker zijn, geeft een hele speciale look!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- Oussie
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Contacteer:
Re: Xenon dilemma
Vind de look wel leuk, net 2 ogen..
@marco, mooie dagrij verlichting!
Heb een beetje gezocht op Ebay, maar kom ze nog niet tegen.
Weet jij nog welke shop?
Groet,
Arjan
@marco, mooie dagrij verlichting!
Heb een beetje gezocht op Ebay, maar kom ze nog niet tegen.
Weet jij nog welke shop?
Groet,
Arjan
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Xenon dilemma
Bij mijn projectorset zat een zwarte plasic ring om tussen de shroud en de projector te plaatsen. Ik heb dan ook geen last van strooilicht.
Dit is een foto in het donker genomen, en door de fotocamera lijkt er wat strooilicht te zijn, maar dat is dus afwezig. Zal bij daglicht ook even een foto voor je maken.
Mijn balasten zijn van .. geen idee .. ooit een auto set gekocht bij de lokale auto onderdelen speciaalzaak, en die werken ondertussen al weer een kleine 100.000km. Ik heb ook geen last van de vertraging bij het aanzetten van het grootlicht, of uitvallen van de verlichting bij terugschakelen naar dimlicht.
Dit is een foto in het donker genomen, en door de fotocamera lijkt er wat strooilicht te zijn, maar dat is dus afwezig. Zal bij daglicht ook even een foto voor je maken.
Mijn balasten zijn van .. geen idee .. ooit een auto set gekocht bij de lokale auto onderdelen speciaalzaak, en die werken ondertussen al weer een kleine 100.000km. Ik heb ook geen last van de vertraging bij het aanzetten van het grootlicht, of uitvallen van de verlichting bij terugschakelen naar dimlicht.
Gr. Chiel
- Ouwe Reus
- Berichten: 32
- Lid geworden op: zo 06-07-2014, 13:31
- Mijn motor is een: Suzuki DR800 (V-strom prototype ;-)
- Woonplaats: SpikeCity
Re: Xenon dilemma
Here you are: Motorcycle CREE 125WOussie schreef:@marco, mooie dagrij verlichting!
Heb een beetje gezocht op Ebay, maar kom ze nog niet tegen.
Weet jij nog welke shop?
Groet,
Arjan
@Chiel,
Ook in het "wild" ziet je Vee er top uit met die projectoren.
Die 125W LED projectoren heb ik hier nog heb liggen, ga eens kijken of er een E-merkje opzit, dan komt er weer een leuk projec(or)tje aan...
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- Oussie
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Contacteer:
Re: Xenon dilemma
Wow, 125 watt...
Das bouwlamp effect?
Ik was zoekende naar 10-15 watt.
Vind het model wel mooi, misschien om te bouwen naar lager wattage
@chiel, vind het je strom goed staan!
Vermoedelijk heb ik toch niet alle onderdelen gekregen, en ik vind de lichtbundel erg trillerig op de randen.
Ik denk doordat het best een zware projector is steunend op een siliconenrand.
Zoals het er naar uitziet bak ik het nog een keer open om de modificatie aansluiting reflector te maken, en dan gelijk iets verzinnen om
te ondersteunen.
De 3.0 projector vergt wel wat aanpassingen!
Gr
Arjan
Das bouwlamp effect?
Ik was zoekende naar 10-15 watt.
Vind het model wel mooi, misschien om te bouwen naar lager wattage
@chiel, vind het je strom goed staan!
Vermoedelijk heb ik toch niet alle onderdelen gekregen, en ik vind de lichtbundel erg trillerig op de randen.
Ik denk doordat het best een zware projector is steunend op een siliconenrand.
Zoals het er naar uitziet bak ik het nog een keer open om de modificatie aansluiting reflector te maken, en dan gelijk iets verzinnen om
te ondersteunen.
De 3.0 projector vergt wel wat aanpassingen!
Gr
Arjan
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Xenon dilemma
125w led is inderdaad aardig aan de we seinen naar de maan kant.
Mijn led lampen zijn 2x5watt per lamp en dat is al aardig aan de felle kant.
Mijn led lampen zijn 2x5watt per lamp en dat is al aardig aan de felle kant.
Gr. Chiel
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Xenon dilemma
Het trillen komt bij meer mensen voor. Dat komt door t relatief kleine oppervlak waaraan de zware projectors zijn bevestigd. Ik heb t zelf ook.
Tapatalk via mijn iPhone
Tapatalk via mijn iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Xenon dilemma
Ow, is DAT het probleem ........ ik vroeg het me al af.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 16-09-2014, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een opvolgende reactie is onnodig en ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een opvolgende reactie is onnodig en ongewenst.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Xenon dilemma
Kees, je mag niet quoten...
Tapatalk via mijn iPhone
Tapatalk via mijn iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Xenon dilemma
Wel gedeeltelijk
(nou m'n projectors nog even vinden ....)
(nou m'n projectors nog even vinden ....)
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7555
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Xenon dilemma
Het was niet gedeeltelijk maar volledig dus toch verwijderd En voor het geval je het niet gelooft toch nog even de totale quote/het bericht:
Ow, is DAT het probleem ........ ik vroeg het me al af.Ebrostrom schreef:Het trillen komt bij meer mensen voor. Dat komt door t relatief kleine oppervlak waaraan de zware projectors zijn bevestigd. Ik heb t zelf ook.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.