Xenonverlichting op je motor in Europa

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door John007 »

Onderstaand verhaal staat vermeld op de ANWB site:


RAI Vereniging en Motorrijders Actie Groep attenderen motorrijders erop dat zij met het voeren van Xenon-verlichting in sommige Europese landen in overtreding zijn en het risico op een bekeuring lopen.

Steeds meer motorrijders laten Xenon-verlichting op hun motor installeren. In Nederland worden daar geen bijzondere eisen aan gesteld. De enige voorwaarde is dat je geen verblindende verlichting mag voeren.

In andere Europese landen bestaat een vergelijkbare situatie, echter niet overal. Met name in Duitsland en Oostenrijk worden wel degelijk aanvullende eisen - vooral op het gebied van hoogteverstelling - gesteld en ben je in overtreding als je hier niet aan voldoet.

In Frankrijk is het voeren van achteraf gemonteerde Xenon-verlichting ronduit verboden als dit geen onderdeel vormt van de typegoedkeuring. Op dit moment worden alleen enkele typen van BMW (optioneel) af-fabriek met Xenon-verlichting geleverd en vormt het onderdeel van de typegoedkeuring.

http://www.anwbmotor.nl/nieuws/xenonver ... toegestaan
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1390
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door Cplegt »

Afgelopen september in Oostenrijk was er iemand in t hotel die er ook een bekeuring voor kreeg. Zelf ben ik er meerdere keren langs een politiecontrole gereden en nergens last van gehad met mn xenonprojectoren.
Wel weer lekker geregeld, overal in europa de zelfde regeltjes ...
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door Eikie »

Je zegt het al Chiel, Xenon-projectoren. Deze geven een veel rustiger beeld dan de xenon-lampen die in de standaard units gebouwd worden.
Mogelijk is dat de reden dat jij (nog) geen problemen ondervonden hebt.

Misschien is het verstandig bij een rit door deze landen de koplampen zo laag mogelijk af te stellen zodat het minder opvalt.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
V-Roon

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door V-Roon »

Ff aan denken dus als je een passagier hebt.


Tapatalk met iPhone
Gebruikersavatar
De Graaf van Salland
DL650 berijder
Berichten: 418
Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door De Graaf van Salland »

Cplegt schreef: Wel weer lekker geregeld, overal in europa de zelfde regeltjes ...
In dit geval mag je blij zijn met die verschillende regeltjes..... anders hadden wij waarschijnlijk ook een verplichte APK op motorfietsen, zoals elders in Europa :?

GvS
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door RedStrom »

Ik gok het er wel op. In Duitsland nog geen problemen gehad. Zal in Frankrijk ook wel goed komen.
Ik krijg geen knippersignalen terug dat ik iemand verblind of zo, en ik merk dat ik er beter door opval: ze blijven lekker zitten die lampjes! :bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door Ebrostrom »

Nadat ik een nieuwe koplamp unit heb moeten kopen nav het inbouwen van de xenon projectoren (wat dus mislukte :( ) laat ik ze dus ook lekker zitten.
Ik krijg soms wel knippers maar dan vaak als ik net t gas open gooi en de strom lekker gaat 'steigeren' hahahaha.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
R.Vanmeegen
DL1000 berijder
Berichten: 604
Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000-K3
Woonplaats: Huissen

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door R.Vanmeegen »

Nav een tip van Sparkle Black Peter ga ik voor de nieuwste H4 lampen. Geven bijna net zo veel licht, alleen er even in zetten, geen ombouw of wat dan ook.

Lampen zijn binnen, net als mijn nieuwe banden. Komend week zal het er wel in zitten.
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
JBerg
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 15-06-2012, 22:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Delft

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door JBerg »

Van welk merk zijn die H4 lampen Rembrandt?
Gebruikersavatar
R.Vanmeegen
DL1000 berijder
Berichten: 604
Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000-K3
Woonplaats: Huissen

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door R.Vanmeegen »

YPhilips.
Ben nog even naar de monteur geweest vandaag. Dinsdag of woensdag gaan ze er in. Dan zijn namelijk ook mijn banden binnen.

Nu nog kiezen.
Xtreme vision of blue vision
Hij heeft beide modellen vanaf zaterdag weer op voorraad.

Xtreme is de meest verkochte.
Blue vision geeft zelfde effect als Xenon.

De kleine lampen zijn ook op kleur te krijgen. Hierdoor geven alle 4 de lampen dezelfde kleur.
Laatst gewijzigd door R.Vanmeegen op do 29-05-2014, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door Iron Horse »

Linkjes? Zijn we dol op hier :D
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door RedStrom »

U roept, wij linken.

link 1 test : Extreme nemen.

link 2 forum vraag engels : Extreme nemen.

Leuk filmpje :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HwNR0c7O6cY[/youtube]

Etc.

Google is your friend.


ps: Youtube link werkt niet. Wat doe ik fout. (Edit IH).

Je moet de link tussen [YouTube] link [/YouTube] zetten en niet tussen link
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door Ebrostrom »

Styling belangrijk voor n koplamp? Zien en gezien worden, toch! Of ben ik nu gek?


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
R.Vanmeegen
DL1000 berijder
Berichten: 604
Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000-K3
Woonplaats: Huissen

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door R.Vanmeegen »

Idd. gezien worden is het belangrijkste. Daarom andere lampen. Ik heb standaard peertjes. Niet echt indrukwekkend.

Linkje
http://www.philips.nl/c-m-li/motorverli ... ory.p-grid
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
Gebruikersavatar
RichardA
Berichten: 265
Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door RichardA »

Was onder de indruk van de "testen" in de links van Redstrom en dacht gelijk : dat moet ik hebben.

Toen ik wat verder zocht kwam ik echter dit tegen op Candlepowerforums;
Let's do some math. All of the bulbs we're discussing here have a Tc lifespan of between 150 and 250 hours on low beam at 13.2v. Tc is the hour figure at which 63.2% of a test batch have failed. Lifespan changes exponentially to the power -13 (negative 13) with voltage change, and if you have a relay harness you're feeding those bulbs considerably more than 13.2v. You're likely feeding them at least 13.8v, probably closer to 14v.
13.8v would drop a 200-hour-at-13.2v lifespan down to 112 hours.
14.0v would take the figure to 93 hours.
ALL of these lifespan ratings are with zero vibration. Vibration and mechanical shock greatly decrease lifespan.
2 hours/week means you'd get 100 weeks (about 2 years) out of a 200-hour bulb operated at its rated voltage and subjected to zero vibration. It would mean 50 weeks (just shy of 1 year) at 13.8v, never going above that voltage, and again subjected to zero vibration.


Nu weet ik het niet meer :?
Gebruikersavatar
R.Vanmeegen
DL1000 berijder
Berichten: 604
Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000-K3
Woonplaats: Huissen

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door R.Vanmeegen »

Het enige wat ik verder nog heb uitgezocht is dat de lampen van Philips speciaal voor motoren zijn gemaakt ivm trillingen. Dezelfde zijn er ook voor auto's, scheelt ook in prijs. Heb toch gekozen voor de motor versie.

Er is ook goedkopere namaak, dat durf ik niet aan. Zit niet te wachten op vaak vervangen van lampen.

Je kan ook wachten tot mijn ervaringen. Bij mij gaan ze er in.
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door Spurm »

Zit me net te bedenken dat ik nog nooit 1 van m'n koplampen heb vervangen 8)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
RichardA
Berichten: 265
Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door RichardA »

@Spurm,

Meer info over levensduur vanaf dezelfde site;

"For reference, here's manufacturer data for output and lifespan at 13.2v for standard-wattage H1 bulbs.
The numbers here are a composite of values applicable to the products of the big three makers (Osram-Sylvania, Philips-Narva, Tungsram-GE).
Each manufacturer's product in each category is slightly different but not significantly so.
I picked H1-type bulbs for this comparison, and while the absolute numbers differ with different bulb types, the relative*comparison patterns hold good for whatever bulb type we consider (H4, 9006, whatever).
Lifespan is given as Tc, the hour figure at which 63.2 percent of the bulbs have failed.

H1 (regular normal):
1550 lumens, Tc 650 hours

Long Life (or "HalogenPlus+")
1460 lumens, Tc 1200 hours

Ultra Long Life (or "DayLight")
1430 lumens, Tc 3000 hours

Plus-30 High Efficacy (CPI BrightLight, Osram Super, Sylvania Xtravision, Narva Rangepower,*Tungsram High Output, Philips Premium):
1700 lumens, Tc 350 hours

Plus-50 Ultra High Efficacy (CPI Super Bright Light, Philips VisionPlus, Osram Silverstar, Narva Rangepower+50, Tungsram Megalicht, but not Sylvania Silverstar):
1750 lumens, Tc 350 hours

Plus-80/90 Mega High Efficacy (Philips Xtreme Power, Osram Night Breaker):
1780 lumens, Tc 340 hours

Blue coated 'extra white' (CPI Bright Light Blue, Osram CoolBlue, Narva Rangepower Blue, Philips BlueVision or CrystalVision, Tungsram Super Blue or EuroBlue, Sylvania Silverstar or Silverstar Ultra, also PIAA, Hoen, Nokya, Polarg, etc):
1380 lumens, Tc 250 hours

So that's the pattern for how lifespan and light output are related. It's worth noting that the lumen differences are not the extent of the performance differences. The filament changes required to make a long-life bulb tend to reduce the beam focus, which shortens seeing distance.


In het kort : hoe meer power/efficiëntie, hoe korter de levensduur.

Ondanks de kortere levensduur, ga ik toch kijken voor de Xtreme Power van Philips :D
- ik mis de hoeveelheid licht die voorheen m'n dubbele koplamp gaf.... :cry:
- hoger risico is dus dat m'n lamp er opeens mee ophoudt.... niet leuk om in het donker zonder koplamp thuis te moeten komen
-- onderweg lampje wisselen.... bij de 1000ABS moet je je halve dashboard demonteren...
- maar ik hoop binnenkort ook m'n valbeugels te krijgen : daar wilde ik toch al mistlampen opzetten
-- thuis komen doe ik dus wel met het parkeerlichtje en die mistlampen

Naast meer licht, is er echter nog iets waar je rekening mee moet houden : gezien worden !!
- hoe beter je koplamp in staat is het licht in de juist richting te sturen, hoe minder strooilicht je hebt
- dit strooilicht is juist wat je tegenliggers zien..... ken iemand met Xenon, waarvan ik nauwelijks kan zien dat z'n lampen branden als hij achter me rijd
-- om ongelukken te voorkomen, is het denk ik belangrijker dat anderen mij zien, dan dat ik goed zicht heb....(alles in het redelijke natuurlijk)
Naast die Xtreme power lamp, ga ik dus ook eens zoeken, waarmee ik dat parkeerlichtje kan opwaarderen, zodat die dan voor het benodigde strooilicht kan zorgen.

Richard.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door Bacchus »

Ik rij al jaren met lampen van Lifetime type mega white.
Geven voldoende licht en een klein beetje afwijkende kleur. Erg handig als ik de motor van mijn vader moet herkennen in de spiegel.
Deze kosten iets van 3 of 4 euro per set van 2 en gaan al lange tijd mee. Preventief vervangen na 2 jaar gezien er ene grote reis met de motor aankomt.

Volgens de verpakking zouden ze 505 meer lichtopbrengst hebben (ja tuurlijk voor dat geld :? )
Heb helaas geen vergelijk met de standaardverlichting van de V-Strom.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
RichardA
Berichten: 265
Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door RichardA »

De lampen van LifeTime, zijn volgens mij die losse lampen OD de setjes van Action / Big-Bazaar en mogelijk nog andere. Volgens mij niks mis mee en ook nog eens helderder dan "normale" lampen. Heb trouwens gisteren een H7 meegenomen om eens te proberen of die beter is dan de standaard geleverde : prijs voor losse lamp €1.70 :-) . Maar ik denk dat je het niet kunt vergelijken met een Philips Xtreme.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
Gebruikersavatar
R.Vanmeegen
DL1000 berijder
Berichten: 604
Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000-K3
Woonplaats: Huissen

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door R.Vanmeegen »

De Hella lampen getest.
Het was niet super donker, maar tot nu toe bevallen ze prima. Even vergeleken in mijn garage voor vervangen en er na. Beste bult licht extra.

Gezien de prijs en het resultaat ben ik dik tevreden.
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
V-Roon

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door V-Roon »

Iemand ervaring met de Philips Xenon Blue Vision Ultra? Ben uiterst benieuwd


Tapatalk met iPhone
Gebruikersavatar
RichardA
Berichten: 265
Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door RichardA »

Wat is eigenlijk het probleem met Xenon-verlichting ??

Na eerst van plan te zijn om die Xtreme-vision lampen van Philips te kopen, kom ik daar een beetje van terug;
- prijs (25a30 Euro p/s) & verwachte levensduur (< 1 jaar ook voor Osram Nightbreaker e.d.)
Daarnaast kwam ik in mijn zoektocht naar dit soort lampen ook steeds op sites die Xenon aanbieden;
- zie al setjes met 1 lamp vanaf E40 en setjes met 2 lampen vanaf E70
- de levensduur word opgegeven met zo'n 2400/2700 uur, terwijl voor de die speciale halogeens maar zo'n 300 uur staat
Op die manier is xenon toch een stuk goedkoper en denk ik zeker te weten dat ik meer licht krijg

Maar;
- denk dat de montage wel gaat lukken......
- kan ik inderdaad de huidge lamp gewoon uitwisselen met die xenon als ik zo'n replacment-set koop ??
-- ze bieden het gewoon aan met een H7-fitting, net als mijn huidige lamp
- en word die "balast" die er tussen komt erg warm ?? heb ik daar koeling op nodig, of kun je die gewoon ergens wegproppen
- en wat is dat bi-xenon ?? ik vind nergens uitleg daarover, of is het gewoon H4 met dim & groot licht in 1 lamp
-- ik heb nu apparte dim-licht en appart groot-licht

Richard
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1390
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door Cplegt »

De balast wordt volgens mij niet warm, tenminste ik heb er nooit wat van gemerkt.
Wel zou ik voor een mini balast gaan, die raak je zeker bij de L4 een stuk makkelijker kwijt.
Bi-xenon wil zeggen, groot licht en dimlicht in 1 lamp.
Dus voor je L4 heb je een normale xenonlamp nodig. Evt kun je er twee kopen om ook je grootlicht xenon te maken.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
RichardA
Berichten: 265
Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door RichardA »

Maar die groot licht is weer een H9..... Of ik moet proberen een autoset te krijgen met 2 verschillende lampen.
Maar ik heb nog nooit met groot licht gereden.....zie dus niet in waarom ik die ook zou doen.
Dus OF goedkoop een set met enkele lamp, OF een autoset en een tweede dus compleet als reserve hebben.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1390
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door Cplegt »

Bij verschillende sites kun je gewoon een enkele set kopen, dus 1 lamp.
En een xenonlamp op reserve? Ik heb alleen met mn pekelfiets een keer xenonlamp vervangen omdat die kapot was, maar dat was een budget-ding. Mijn advies koop er dus wel 1 van een goede kwaliteit.
Grootlicht hoeft natuurlijk niet, die blijft ook gewoon als halogeenlamp wel funtioneren.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
RichardA
Berichten: 265
Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door RichardA »

@Cplegt,

Een set van goede kwaliteit......tja; ik zie zeer grote prijsverschillen : is duurder ook beter?
Ik zie dat er in het verleden ook inkoopacties zijn geweest van : http://www.motorsticker.nl/xenon-motor.html : is dat dan kwaliteit ?
En hoe kom ik aan zo'n tijdschakelrelais : kom hem nergens op een xenon-site tegen.
En de kleur ?? Bij motorsticker zie ik 4300 of 6000 bij sommige andere sites nog 5000;
- op de voorbeeld plaatjes zou ik gaan voor de 5000 of 6000, maar zie dat met de inkoopactie de meesten voor 4300 gingen....

N.b.: ik zag in de topic "wat heb je vandaag gedaan" het volgende bericht van je;
de extra verlichting, de zelfde led lampen die ik er ook op heb zitten, 2x5 watt
- wat voor set is dat dan ??
- zag er fel uit op die BMW :duim:

Richard.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1390
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door Cplegt »

Over het algeneen zijn die van motorsticker van goede kwaliteit.
Wat betreft de kleur, 4300 is de meest heldere (heb ik begrepen) en daamee erg prettig in het donker. 6000 is al wat meer blauw meende ik, maar ook nog prettig.
Betreft dat schakelrelais, dat heb je niet echt nodig mijn inziens. Het zou de levensduur van je lamp verlengen. Ik heb met mn vorige setje lampen een kilometer of 45000 gereden in anderhalf jaar tijd met woonwerk en vakantie kilometers en mn lampen waren nog niet stuk toen ik ze verving voor projectoren.

De led lampen komen van pcnautic.nl. Helaas niet meer leverbaar in het zwart enkel in het wit. Spuitbusje verf doet wonderen.
Ik heb ze ook op mn 1000, en ze bevallen erg goed :duim:
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
RichardA
Berichten: 265
Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door RichardA »

@Cplegt,

Raad eens wat ik voor vaderdag krijg ???
Precies : een xenon-set H7 4300k van motorsticker :duim:
- moet hem alleen zelf betalen :oops:

Die led-lampen zien er goed uit, maar idd alleen in wit.....
Moet nog even wachten op m'n valbeugels, zodat ik eerst kan bepalen hoeveel ruimte ik heb / waar ik ze wil plaatsen.
- had trouwens die site nog nooit gezien in mijn speurtocht naar LED-lampen
- je moet maar net de juiste zoekterm invullen....

Richard.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1390
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door Cplegt »

De man in questie is behoorlijk bekwaam en praatgraag. Ik kwam er ooit voor een waterdichte usb aansluiting en van het een kwam het ander, en zo kwamen we op de verlichting.
Ben er nu meerdere malen geweest en heb hem geattendeerd op het feit dat ie slecht te vinden is op het internet.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
RichardA
Berichten: 265
Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door RichardA »

Vandaag de xenon gemonteerd en net even proef gereden : het is nog niet donker, maar kan nu al zien dat het meer licht geeft. Mogelijk staat de lamp nu wat te laag.... maar beter te laag dan te hoog. M'n valbeugels zitten er inmiddels op, dus nu ook op zoen naar mistlampen :-)

Richard.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
Flipsen

Re: Xenonverlichting op je motor in Europa

Bericht door Flipsen »

Ben vorig jaar door Frankrijk heen gekomen en ik heb nergens problemen mee gehad. Ik heb ook de projectoren erin mat de 4300K lampen. Daarmee is de kleurtemperatuur gelijk aan wat het origineel was. Ik ga over 2 weken weer die kant uit, maar verwacht geen problemen. In frankrijk is blijkbaar iedere verandering die niet onder het typegoedkeur valt verboden (denk dus niet alleen lampen). Hoe zit het dan met die after-market uitlaten? Ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen.
Plaats reactie