spanning valt terug na fI

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kleine Zwerver
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 08 mar 2013, 22:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
Locatie: Gasselte

spanning valt terug na fI

Bericht door Kleine Zwerver » zo 23 mar 2014, 19:03

mijn spanning van de strom 650 is met rijdende motor ongeveer 14,3 volt , na een tijdje gaat het rode lampje branden met de bekende fI knipperend van fI naar de tijd , dan is de boordspanning nog 13 volt , ik heb de motor uit gedaan en weer aan , dan tijdens het rijden overigens lampje en fI zijn uit het ik nog steeds 13 volt na ongeveer 10 minuten heb ik plotseling weer 14,3 volt , heeft iemand hier een verklaring voor trouwens er zit een nieuwe accu op en een nieuwe spanning regelaar en een o2 sensor .
ik hoor het graag . kleine-zwerver :-)}
niet druk maken over dingen die je niet kunt veranderen

Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1300
Lid geworden op: za 27 jan 2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 Rattus Nigra
Locatie: Almere

Re: spanning valt terug na fI

Bericht door Dyrck » zo 23 mar 2014, 19:09

Mijn eerste reactie is dat de boordspanning niets te maken heeft met het FI-ledje.
Volgens mij wordt meteen na het starten wordt je accu weer opgeladen en zakt de spanning naar 13 V.
Als de accu vol zit heb je weer een boordspanning van 14,3 V.

Maar hoe meet jij dat?
Rijd je (als test) met een multimeter rond, of heb je een extra voltmeter gemonteerd?
Groeten;
Dyrck


Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8362
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: spanning valt terug na fI

Bericht door Iron Horse » zo 23 mar 2014, 20:06

Spanningsregelaar? Vanaf blz. 8-7 van het WPH staat hoe je het kunt testen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Kleine Zwerver
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 08 mar 2013, 22:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
Locatie: Gasselte

Re: spanning valt terug na fI

Bericht door Kleine Zwerver » zo 23 mar 2014, 21:21

hoi
dyreck
ik heb een volt meter gemonteerd , ik ben nog aan het testen maar bij de dealer weten ze het ook niet er kwam wel een keer de code c45 voor maar is bij iedereen onbekend
niet druk maken over dingen die je niet kunt veranderen

Gebruikersavatar
Kleine Zwerver
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 08 mar 2013, 22:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
Locatie: Gasselte

Re: spanning valt terug na fI

Bericht door Kleine Zwerver » zo 23 mar 2014, 21:25

Iron Horse schreef:Spanningsregelaar? Vanaf blz. 8-7 van het WPH staat hoe je het kunt testen.
hoi
kun je even uitleggen wat wph betekend
niet druk maken over dingen die je niet kunt veranderen

MartijnR
DL650 berijder
Berichten: 148
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 18:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2006) (rood)
Locatie: hoorn

Re: spanning valt terug na fI

Bericht door MartijnR » zo 23 mar 2014, 21:33

Werkplaats handboek :duim:
beter 1 strom op de weg dan 10 op de sloop

Gebruikersavatar
Kleine Zwerver
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 08 mar 2013, 22:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
Locatie: Gasselte

Re: spanning valt terug na fI

Bericht door Kleine Zwerver » zo 23 mar 2014, 22:18

bedankt :bye:
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 23 mar 2014, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een opvolgende reactie is onnodig en ongewenst.
niet druk maken over dingen die je niet kunt veranderen

Plaats reactie