VOLOLIGHTS ??

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

VOLOLIGHTS ??

Bericht door Framomile »

Kwam dit tegen op de anwb site.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4O0Q_ojY3Ec[/youtube]

Intelligente remlichten, deze remmen af bij vaart vermindering en dat kan in mijn situatie heel handig zijn. Als je veel woonwerk verkeer doet merk je heel vaak dat je afremt zonder daadwerkelijk te remmen. Dus alleen gas loslaten of terugschakelen. Dit kan in het drukke verkeer natuurlijk best gevaarlijk zijn zeker als men niet helemaal geconcentreerd is of te kort op je rijdt. Zelf geef ik vaak een seintje met mijn voet op de achterrem maar dit zou dan automatisch gebeuren met de vololights.

Lijkt me wel een welkome extra, interessant toch?

Volgens mij is het nog niet duidelijk of het hier überhaupt is toegestaan maar in de US test men het nu uit.

Gr Franc
Mantis

Re: VOLOLIGHTS ??

Bericht door Mantis »

:duim: :worship:
Extra veiligheid is nooit verkeerd! Ik zie er wel wat in.
Gebruikersavatar
SN0Wman
DL650 berijder
Berichten: 143
Lid geworden op: za 24-08-2013, 14:29
Mijn motor is een: was een Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Nijmegen

Re: VOLOLIGHTS ??

Bericht door SN0Wman »

Ik vraag me bij dit soort dingen altijd af hoeveel het helpt. Zeker zolang dit soort dingen nog niet veel gebruikt worden denk ik dat automobilisten achter je gefascineerd zitten te kijken wat voor kermisattractie er voor ze aan gaat, en daardoor dan juist zelf vergeten een voet van het gas af te halen. Een averechts effect dus
Groeten,
Rudy
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: VOLOLIGHTS ??

Bericht door Framomile »

Zou natuurlijk kunnen maar je zegt wel dat ze je al bekijken en dat is al winst, als diegene dan daarna alles vergeet houdt het natuurlijk allemaal op,dan blijft het sowieso onmogelijk om je extra te beschermen tegen dat soort mensen. Wat ik wel zeker weet is dat enkel en alleen een achterlicht van onze Suzuki wel heel weinig licht is.Dus alle extra zijn wat mij betreft al een verbetering.

Vind ook het idee er achter wel aansprekend vanwege het feit dat wij zeker met onze Stroms al heel snel afremmen als we alleen het gas loslaten, dan is het toch fijn dat er aan de achterkant iets van een signaal is.

Maar goed, het wordt nog getest geloof ik dussssss


Gr Franc
Leville

Re: VOLOLIGHTS ??

Bericht door Leville »

OK, het maakt gebruik van accelerometers. Was aan het hopen dat het inplugde op de motorelektronica.

Ik heb een SMIDSY Auto Hazard Flasher gehad. En dat was geen succes op mijn V-Strom. Misschien dat Vololights beter is, maar een hoogpoter deint nu eenmaal iets meer dan een racer.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: VOLOLIGHTS ??

Bericht door Ebrostrom »

Framomile schreef:Wat ik wel zeker weet is dat enkel en alleen een achterlicht van onze Suzuki wel heel weinig licht is.
met een led achterlicht zoals bij motorcorner is dat zo opgelost ;-) daar komt n bak fel licht vanaf! Verder doet vrachtwagen reflector tape ook wonderen. Extra verlichting bij remmen komt bij mij uit het extra remlicht in mijn koffer (extra accessoire bij givi en kappa koffer).


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Mathijsvm

Re: VOLOLIGHTS ??

Bericht door Mathijsvm »

Ik vind het een goed initiatief. Ik wacht wel af of het ook echt aanslaat, er zal wel een paar jaar over heen gaan voor het echt ingeburgerd is bij automobilisten. Daar zal dan veel reclame en geld ingestoken moeten worden. Zo niet dan zal het een gadget blijven, is mijn vermoeden.

Vraag me af of postbus 51 daar zin in heeft.
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: VOLOLIGHTS ??

Bericht door Patrick8888 »

Om extra op te vallen tijdens het remmen maakt ik gebruik van safetylights, als ik dan rem dan gaan mijn knipperlichten een aantal seconden snel knipperen.
Ik kan de gedachte van Frank wel voorstellen omdat als je het gas loslaat van de strom dan remt deze al heel behoorlijk af zonder dat je de remmen gebruikt, ik gebruikt ze dan ook om net even bij te remmen.

Anderzijds, en dat is mijn persoonlijke ervaring, als iemand voor mij rijdt en ik zie constant zijn remlichten aangaan dan denk ik al bij mezelf dat hij/zij er veel te dicht op zit en neem ik automatisch meer afstand. En ik merk ook dat ik dan op een geven moment niet meer zo scherp op diegene zijn remlichten let, maar dan op diegene dan weer daarvoor.

Maar als het werkt dan zal het een mooie aanvulling zijn op de veiligheid van het verkeer.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: VOLOLIGHTS ??

Bericht door Peterzeeland »

Je ziet vaak (filmpjes) van Bmws die knipperende achterlichten hebben. zenuwentoestand, maar wel opvallend.
vind motoren in het algemeen vaak slechte achterverlichting hebben.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Plaats reactie