Accu loopt leeg na plaatsen led's

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roadrunner
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 28-10-2011, 10:30
Mijn motor is een: V strom 650 Touring bj 2006
Woonplaats: Noordwijk ZH

Accu loopt leeg na plaatsen led's

Bericht door Roadrunner »

]Wie herkent volgend probleem? Ik heb 2 kleine ledlampjes voor kentekenplaatverlichting geplaats achter de roosters onder de koplampen. Het ziet er cool uit en geeft zeker een meerwaarde qua zichtbaarheid. De led's zijn aangesloten op de stadslampjes. Probleem is alleen dat de accu daarna kuren vertoont terwijl dasrvoor nooit wat aan de hand was met de accu. De accu loopt langzaam leeg tijdens een rit. Als ik de stekker loshaal van de led's lijkt alles weer normaal te functioneren. Vandaag nog een keer alles losgehaald en nagelopen. Ook de accu doorgemeten. Kwam wel iets onder de10 volt bij de start maar lijkt verder nog helemaal oke. Ik vraag me af of het verstandig is die ledjes te handhaven. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Accu loopt leeg na plaatsen led's

Bericht door Eikie »

Hi Bruce,
Als je het contact uitzet gaat automatisch de verlichting toch ook uit?
Dan zouden de LED lampjes geen invloed op je stroomverlies kunnen hebben.
Mogelijk toch iets met je accu aan de hand of ergens een lekstroom in je contactslot.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Roadrunner
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 28-10-2011, 10:30
Mijn motor is een: V strom 650 Touring bj 2006
Woonplaats: Noordwijk ZH

Re: Accu loopt leeg na plaatsen led's

Bericht door Roadrunner »

Klopt. Verlichting gaat uit als contact uit gaat. Maar het vreemde is dat het probleem zich niet voordoet als de led's zijn ontkoppeld van de stadslichten. Het lijkt wel of de led's te zwaar zijn voor de accu maar dat hebben we gemeten en dat is niet het geval. De monteur snapte het ook niet.
Gebruikersavatar
De Graaf van Salland
DL650 berijder
Berichten: 418
Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland

Re: Accu loopt leeg na plaatsen led's

Bericht door De Graaf van Salland »

Een paar van die LED-jes kunnen niet te zwaar zijn voor je akku. Ik denk dat je een ander probleem hebt, dat eigenlijk niets met die verlichting te maken heeft.
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
Gebruikersavatar
SN0Wman
DL650 berijder
Berichten: 143
Lid geworden op: za 24-08-2013, 14:29
Mijn motor is een: was een Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Nijmegen

Re: Accu loopt leeg na plaatsen led's

Bericht door SN0Wman »

Hoe heb je de lampjes aangesloten? De 'plus' op de stadslichten, maar waar heb je de 'min' draad aangesloten? Ook op de stadslichten of ergens anders. Zodra je die ergens anders aan sluit kan het zijn dat er stroom ergens 'weglekt', m.a.w. dat een ander component via die weg ineens stroom krijgt terwijl die dat anders niet niet krijgt...

Zoals GvS al zegt, een paar LED lampjes kunnen nooit te zwaar zijn voor je accu...
Groeten,
Rudy
Gebruikersavatar
Roadrunner
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 28-10-2011, 10:30
Mijn motor is een: V strom 650 Touring bj 2006
Woonplaats: Noordwijk ZH

Re: Accu loopt leeg na plaatsen led's

Bericht door Roadrunner »

Ik ben dinsdag nog teruggegaan en samen met de monteur alles (behalve de aansluiting op de stadslichten) losgehaald. Accu doorgemeten met en zonder led's. Accu blijkt oké. Geen afwijkingen gevonden. De monteur snapte het ook niet. Hij heeft zelfs het hele elektrische systeem gecheckt met stekkers loshalen en in invetten. Dat vond ik wel top service. Nu heb ik gisteren een flink aantal korte stukjes gereden en lijkt het probleem opgelost. Hij start weer ouderwets goed, dus nu maar hopen op een probleemloze voortgang. Ik moet toch wel zeggen dat Bruggeman motoren in Nieuw Vennep erg goed heeft meegedacht en alle tijd heeft genomen om dit probleem te verhelpen. Ook bedankt voor jullie tips. Mocht het zich weer voordoen dan zal ik de aansluiting met de stadslichten checken. De monteur gaf aan dat hij deze aansluiting gebruikt om navigatie op aan te sluiten. Maar wat er nu fout heeft gezeten is nog een raadsel.
Plaats reactie