Contactslot DL1000A 2014

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LHoey
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 20 sep 2015, 22:11
Mijn motor is een: DL 1000 Adventure L4
Locatie: BE - Mol

Contactslot DL1000A 2014

Bericht door LHoey » di 13 jun 2017, 09:23

Net terug van een reis naar schotland (fantastisch overigens ondanks het wisselvallige weer).

De laatste dag daar onderweg terug naar newcastle even gestopt bij Doune Castle (Monty Python). Ik stap daar weer op om het laatste stuk te rijden. Krijg ik mijn contactsleutel niet meer omgedraaid. Wel naar links, dus het stuurslot op. Maar niet meer naar rechts, contact aan. Meermaals eruit, erin, draaien, WD40, ... geen beweging naar rechts mogelijk.

Warm en koud tegelijk als je weet dat de boot binnen enkele uren vertrekt!

Uiteindelijk de sleutel erop, een beetje druk naar rechts en tikken met een moersleutel tegen het contactslot en toen ging hij wel.

Ik heb de sleutel er niet meer af gehad tot de motor op de boot stond. :-)

Iemand nog al problemen gehad met het contactslot bij de DL1000 vanaf 2014?

Later merkte ik dat het lipje dat normaal het contactslot afsluit niet meer aanwezig is. Vermoedelijk is dat dus afgebroken en in het slot gevallen wat voor een blokkade gezorgd heeft. Sindsdien de motor een 10tal keren gebruikt en geen problemen meer gehad.


mvg
Lode

Gebruikersavatar
Motormuus
DL1000 berijder
Berichten: 1036
Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 11:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 l5
Locatie: brouw

Re: Contactslot DL1000A 2014

Bericht door Motormuus » di 13 jun 2017, 12:03

Dat lipje is bij mij ook iets verbogen en sluit niet meer af.

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Antoon
Berichten: 7
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 22:40
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Contactslot DL1000A 2014

Bericht door Antoon » wo 14 jun 2017, 14:44

Heb met mijn 650 uit 2015 ook steeds 'gepiel' met het contactslot. Denk dat contactsloten op 650 en 1000 niet verscillen. Als ik de sleutel naar één kant druk loopt ie soepel, naar de andere kant zit ie "vast". Er is zeer recent heel veel behartenswaardigs gezegd over contactsloten en af te vijlen pinnetjes!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
FrancienS
Berichten: 2
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 12:00
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Contactslot DL1000A 2014

Bericht door FrancienS » wo 08 nov 2017, 09:30

Ik 'luister' even mee hier: ook bij mijn 650 uit 2006 heeft geen lipje meer. Ook even problemen gehad met de sleutel omdraaien maar met wat slotspray leek dit verholpen. Als ik de motor nu niet onder mijn motorhoes heb staan kan ik beter iets over het slot plakken/leggen zodat er geen regen in komt.
Moet ik actie ondernemen of zo laten?
you're only one bike ride away from a good mood
*happy potato*
:D

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2775
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Contactslot DL1000A 2014

Bericht door Tulipan » wo 08 nov 2017, 11:46

Kodac fotorol doosje past precies ( moeilijk te vinden in dit digitale tijdperk )
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1251
Lid geworden op: za 27 jan 2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 Rattus Nigra
Locatie: Almere

Re: Contactslot DL1000A 2014

Bericht door Dyrck » wo 08 nov 2017, 12:21

De oplossing:
http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.p ... ot#p207008

Het lipje dat het slot afsluit, zit los op het eigenlijke slot.
Met een schroevendraaiertje of zakmesje buig je simpel het aluminium afdekplaatje een klei stukje weer naar boven en dan sluit het lipje weer soepel het slot af.
30 seconden werk.
Groeten;
Dyrck


Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

Gebruikersavatar
FrancienS
Berichten: 2
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 12:00
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Contactslot DL1000A 2014

Bericht door FrancienS » vr 10 nov 2017, 08:46

Thanks! Ga beide proberen.
you're only one bike ride away from a good mood
*happy potato*
:D

Gebruikersavatar
Camino
DL1000 berijder
Berichten: 1339
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 20:13
Mijn motor is een: DL1000 L4 Vorige: Suzuki v-strom DL1000 2005 ,Kawa ZZR1100, FZR600R, TDM850
Locatie: Eindhoven

Re: Contactslot DL1000A 2014

Bericht door Camino » vr 10 nov 2017, 12:30

Contactslot is zeker niet het sterkste punt van de V-Strom. Af en toe krijg ik de sleutel er gewoon moeilijk in omdat dat lipje niet opzij wil. Ik heb me ook altijd geërgerd aan die idioot lange sleutel.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand zie toch hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.

Plaats reactie