Stalen remleidingen op V-strom met ABS?

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Bram
Berichten: 27
Lid geworden op: di 17-04-2012, 23:24
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650/AK8

Stalen remleidingen op V-strom met ABS?

Bericht door Bram »

Hallo,

Ik had een kit gekocht bij helperformance.com. Die kit past niet. Want ik heb ABS. Ik wist niet dat er een verschil bestaat tussen die kits. Overigens maakt de site dat ook nergens duidelijk. Ik heb hen gehint om duidelijker te vermelden bij al die kits dat ze dus niet passen op ABS fietsen maar dat vinden ze onzin. Gelukkig mag ik wel de kit terugsturen.

Maar, nu heb ik dus geen stalen remleidingen. Heeft iemand waar je voor weinig goede stalen remleidingen koopt voor een V-strom uit 2008 met ABS?

Groet,

Bram
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Stalen remleidingen op V-strom met ABS?

Bericht door Iron Horse »

Ik heb geen idee, maar waarschijnlijk kun je je vraag neerleggen bij een leverancier of fabrikant van die leidingen. Het zijn overigens geen stalen leidingen, maar teflon binnenleiding met staaldraadomvlechting.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5042
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Stalen remleidingen op V-strom met ABS?

Bericht door Sparkle Black Peter »

Stalen remleidingen van HEL met complete ABS setup zijn erg duur. Ik zag in m'n 'winkelmantje dat het bedrag op € 420,= :oops: uit kwam.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Leville

Re: Stalen remleidingen op V-strom met ABS?

Bericht door Leville »

Hoor misschien eens bij http://www.traxracing.com
Gebruikersavatar
S-stam
DL650 berijder
Berichten: 39
Lid geworden op: do 09-07-2009, 09:32
Mijn motor is een: Witte Suzuki V-strom DL 650A Adventure.
Woonplaats: Baarlo (Lb.)

Re: Stalen remleidingen op V-strom met ABS?

Bericht door S-stam »

Ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar m’n poging is vooralsnog gestrand. Het Amerikaanse Galfer maakt sets voor de DL650 ABS versie (2007-2012) inclusief koppelblokken, tussenleidingen en "inversors". (FK003D733-8) Volgens de Europese site zijn er twee bedrijven in NL die je kunnen helpen.

Ik heb de installatie handleiding ooit ergens gevonden. Misschien handig om een idee te krijgen.

Succes!
Sander.
Leville

Re: Stalen remleidingen op V-strom met ABS?

Bericht door Leville »

Bram, waarom wil je eigenlijk stalen remleidingen? Je krijgt dan wel een wat duidelijker drukpunt, maar qua remwerking zouden je blokjes de grootste boosdoener zijn. Mijn strom remt alleszinds een stuk beter sinds mijn strom EBC HH blokjes heeft (vooraan).
Thijs
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 10-10-2010, 21:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Stalen remleidingen op V-strom met ABS?

Bericht door Thijs »

http://www.melvin.de/index.php heeft tegen een redelijke prijs een set stalen remleidingen voor een 650 met ABS

De link naar de set klik
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Stalen remleidingen op V-strom met ABS?

Bericht door Wullebolle »

Leville schreef:Bram, waarom wil je eigenlijk stalen remleidingen? Je krijgt dan wel een wat duidelijker drukpunt, maar qua remwerking zouden je blokjes de grootste boosdoener zijn. Mijn strom remt alleszinds een stuk beter sinds mijn strom EBC HH blokjes heeft (vooraan).
Op men vorige moto -diversion 900- moest ik men remleidingingen vervangen wegens te oud en verstorven. Heb dan maar direct met staal omvlochten leidingen geplaatst. Koste nauwelijks meer dan de rubberen. Hij remde nadien niet harder, maar wel veel gelijkmatiger. Zomaar wisselen (voor de show?) zou ik niet doen, maar zijn de originele rubberen aan vervangen toe? Dan ja, kun je zowel staalflex steken. :duim:
Na 30.000km had ik op de dl1000 de standaard blokjes vooraan vervangen door gesinterde, en dat geeft wel degelijk meer bijtkracht. Je moet veel minder hard aan het remhendel trekken voor dezelde remkracht. :duim: :duim:
Spooky Action At A Distance !
Rene
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 24-03-2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Stalen remleidingen op V-strom met ABS?

Bericht door Rene »

Zelfde ervaring hier - ook met een XJ900S - de nog redelijke rubberen leidingen vervangen door staalomvlochten exemplaren.

Scheelde iets in precisie van het drukpunt, maar het verschil was niet indrukwekkend. Zou het de 2e keer niet niet meer doen.

Een 2-vinger-supersportrem wordt het nooit op de Strom, maar ik vind het wel goed zo.
Dank zij de ABS kan ik aanleren precies "voor de blokkeergrens" te remmen.
Plaats reactie