Voorwiel scheef in de voorvork

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Cplegt »

Zoals eerder al ergens vermeld heb ik de voorvork olie van mn strom verschoont.
Dit proces nam iets meer tijd in beslag dan gedacht door een verdwenen ringetje. Maar afgelopen zondag alles gemonteerd.
Helaas gister pas de mogelijkheid tot een proefritje gehad. Na enkele meter viel op dat de motor heel erg naar links trok, ik moest echt tegen sturen.
Thuis het wiel weer los gehaald, gekeken naar remmen die bleven hangen, voor de zekerheid de remmen schoongemaakt en vervolgens alles weer gemonteerd.
Bij het monteren vond ik al dat de wielas erg ver aangedraaid moest worden voordat deze vast zat, bij de andere poot is nu dus erg veel schroefdraad zichtbaar. (zie onderstaande foto's)
De meest aanwijsbare reden zou natuurlijk een missende spacer zijn, maar deze zit gewoon op zijn plaats.
Ook zit er geen lengte verschil in lengte in de voorpoten. Ook de afstand tussen de bovenste en de onderste kroonplaat is gelijk en de poten steken aan de bovenkant exact evenveel door de bovenste kroonplaat.
Als je voor de motor staat, zit er aan de linkerkant ongeveer 1.8cm tussen de remschijf en de binnenkant van de voorpoot en aan de rechterkant een 1 cm.
Iemand de oplossing?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Eikie »

Geen idee, misschien het wiel omdraaien :roll:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Stan
Berichten: 154
Lid geworden op: di 08-05-2012, 21:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
Woonplaats: Schiedam

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Stan »

En dit soort grappen zijn de reden dat ik mijn motor gewoon wegbreng naar een "mannetje" (motorfietsmonteur die in vrije tijd bijklust).
Als je alle tijd en eventuele schade door verkeerd sleutelen optelt, ben je volgens mij zelfs nog goedkoper uit bij een merkdealer.
Succes ermee in ieder geval!
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2962
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Tulipan »

Ik zou dit filmpje ( even doorspoelen ) eens rustig bekijken, misschien kom je je eigen foutje tegen 8)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8CcSb-44nL0[/youtube]
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Fred

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Fred »

Misschien een domme opmerking, maar heb je die twee boutjes gelost alvorens de as er uit te halen.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Iron Horse »

Ik zou even op de micro fiches van de voorvork en het voorwiel kijken of je alle onderdelen wel (goed) geplaatst hebt. Probeer anders ook eens de as te monteren zonder het voorwiel. Als de as dan niet haaks op de voorpoten staat is er met een of beide voorpoten iets mis gegaan.
Tulipan schreef:Ik zou dit filmpje ( even doorspoelen ) eens rustig bekijken, misschien kom je je eigen foutje tegen 8)

[youtube]filmpje[/youtube]
In dat filmpje wordt alleen het voorwiel verwisseld. In onderstaande worden ook de vorkveren vervangen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Cj-cb12BCRw[/youtube]
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door John007 »

Het kan zijn dat je het mechaniek wat zorgt voor je kilometerteller onjuist hebt geplaatst.
Of de bus op de anderzijde zit verkeerd om.
Laatst gewijzigd door John007 op wo 27-03-2013, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Iron Horse »

Het is een 1000, die heeft de kilometerteller aangesloten op de versnellingsbak en niet op het voorwiel.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door John007 »

Ok, weer wat geleerd ik heb ook geen 1000 nou :mrgreen:
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Leville

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Leville »

Voordat je de as compleet vast zet, moet je de voorvork enkele keren pompen. Dus van de middenbok halen/jiffy inklappen. Voorrem gebruiken en even heftig het stuur op en neer pompen. Dan zet de as zich.
Misschien dat dat je euvel verhelpt?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Iron Horse »

Daarom heb ik dat filmpje er ook bijgeplaatst. Vanaf minuut 9 wordt dat expliciet aangehaald.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Cplegt »

Ah, daar komen de zinnige tips :).

Betreft het filmpje van de sv .. deze komt niet 1 op 1 overeen met de Dl. De Dl1000 heeft in iedergeval nog een demperstang in de voorvork zitten. Bij de sv in het filmpje kan ik deze niet ontdekken.

@ Stan, risico van het sleutelen, vind het normaal gesproken veel te leuk om dit soort dingen zelf te doen, en ze horen eigenlijk vrij simpel te zijn. De rest van het onderhoud op het kleppen stellen na doe ik ook zelf.
@ Fred, die boutjes heb ik los gedraaid voordat ik de as er uit haalde, heb ze er zelf even helemaal uit gehad om er wat nieuw montage vet aan te doen.
@ leville, dat zou het erg goed kunnen zijn. :oops: Morgenmiddag gelijk even proberen.
@ IronHorse, mocht de optie van Leville niet werken, ga ik kijken of de as er zonder wiel wel recht in gaat. Dit had ik zelf nog niet bedacht. Op de volgende site, kun je alle microfishes zien en evt gelijk de onderdelen bestellen. Zijn niet de allergoedkoopste maar hebben een snelle levering (zeker als je belt) en hebben volgens mij alle onderdelen http://www.cmsnl.com

Misschien had ik van tevoren ook even het werkplaatshandboek moeten raadplegen .. Ik heb mn hoop gevestigd op de vergeten handeling van Leville.
Ik heb al vaker het voorwiel eruit gehad om de band te verwisselen, maar toen is het altijd goed gegaan. Dit gaat nu natuurlijk niet helemaal op omdat de poten ook uit de kroonplaten zijn geweest.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Iron Horse »

Het filmpje komt inderdaad niet geheel overeen, maar geeft wel een aardig idee van wat er allemaal bij komt kijken. Ik heb zelf de veren ook vervangen en heb er geen problemen mee ondervonden. Filmpje is ook slechts een hulpmiddel. Je hebt in ieder geval weer wat stof tot nadenken en uiteindelijk gaat het je toch lukken. Desnoods geheel demonteren en volgens het boekje weer in elkaar zetten, dan moet je het tegenkomen. Webshop is een goeie tip en een mogelijk alternatief voor wie zoekt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Bozobin † »

Heb je niet stiekum toch een kromme binnenpoot ?

Als die niet perfect recht is en je haalt hem los en monteert hem dan verdraaid tov de originele positie dan kan hij net iets verder naar buiten komen te staan.

Heb je de poten bij montage in de kroonplaten goed uitgelijnd ?
Het is wel belangrijk dat ze heel goed parallel staan. De ouderwetse methode is een stuk spiegel (dat is echt vlak) op beide poten leggen, vlak onder het balhoofd. De spiegel mag dan niet wippen maar moet op alle 4 de hoekpunten spelingsvrij aansluiten.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Whisper

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Whisper »

wat je moet doen,

de 2boutjes los, die de as klemmen. dan zit je as dus nog maar vast in 1 poot. (en nog door het wil in) en haal de remklauw er af van die kant

nu komt er iets wat tegen alle wetten is... ;) Pak een schroevendraaier en steek die tussen je schijf en je vorkpoot in. en duw de poot naar buiten, dus van de as af.

draai die 2bouten nog niet vast, schuif nu de remklauw weer op de juiste plaats, glijd hij makkelijk, dan staat je voorvork weer goed. gaat het nog niet goed genoeg, dan moet je je voorvork nog iets meer naar buiten duwen.

ik heb dit wel vaker op het werk, geen clue waar het van komt, geen kromme poten of what so ever.

als alles weer soepel gaat, die 2 boutjes weer vast draaien, je klauw weer vast zetten. and youre done,

vraag niet hoe het kan, maar geniet er van
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Cplegt »

Een kromme poot, ik zou niet weten waar die vandaan moet komen eigenlijk, die krijg je toch meestal na een ongeval.
Nu is deze strom wel een aantal keer gevallen, maar nog nooit frontaal ergens tegen aan gereden.

De poten staan goed uitgelijnd in de kroonplaat. Van Hyperpro uit waren deze twee cm, door de kroonplaat gestoken om een scherper stuurgedrag en meer druk op de voorband te creëren. Dit vond ik zelf echter een te nerveus stuurgedrag op leveren, dus had deze al eerder terug gebracht naar 1 cm.
Dat heb ik nu dus weer uitgemeten met een schuifmaat, en ze staan weer precies op 1 cm, aan beide kanten.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Bozobin † »

Je voorvork kan getordeerd staan, dit kan heel goed komen door omvallen.
Jij hebt het over het doorsteken in de kroonplaat, ik bedoel een echt vlak iets TEGEN de voorpoten aanleggen aan de voorzijde.
De onderste en bovenste kroonplaat kunnen tov elkaar iets verdraaid zijn.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door RvGS »

Indien alles OK was voor het demonteren, dan is het zeker dat je wat verkeerd hebt in elkaar gezet.
Met geweld zoals met schroevendraaier wrikken oid zou niet nodig mogen zijn.

Kijk even of je de spacer van de linkerzijde niet verwisseld hebt met die van de rechterzijde ... en/of dat je het wiel in de juiste rijrichting erin hebt gelepeld.

Suc6.
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Cplegt »

@ Bozobin, ik hoop dat t niet het geval is.. t zou natuurlijk altijd kunnen. Nieuwe binnen poten zijn best prijzig.
@RvGS, over de rij richting van het wiel heb ik ook een tijd getwijveld, maar het pijltje staat de goede kant op. De 1000 heeft maar 1 spacer, te zien op de 3e foto. De naaf fungeert als spacer aan de ander kant van het wiel.

Ik hoop voorlopig op de opmerking van leville. Whisper, als ervaringsdeskundige, gaan we morgen ook ff proberen, en als je zegt dat het vaker voor komt ..

Wordt morgenmiddag vervolgd ..
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door RvGS »

Ok Giel, is al weer even terug dat ik een DL1000 wiel in de handen heb gehad, maar heeft wel 2 spacers, alleen zitten die zoals #5 en #6
Rustig slapen en morgen nog maar eens kijken, boek erbij ... komt goed.

Afbeelding
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Cplegt »

6 zit in het wiel .. die kan er niet uit als je de stofkap en het wiellager niet verwijderd als ik me niet vergis..

en nu echt slapen :o)
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Cplegt »

Oke, tussentijdse status opdate, het wiel settelen door de voorvork in te veren, geen effect.
De tip van Whisper leverde een "plop" geluidje op en het voorwiel zat ineens een stuk rechter in de voorvork. Maar de as zit nog steeds te ver door t wiel.
Dan maar door naar de dealer, en daar kan ik vanavond om 1900uur ff terecht. Hopenlijk heeft hij een eureka momentje en is alles zo gefixt, wordt vervolgd.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Cplegt »

Goed, om 1900 uur was ik terug bij de garage.
Strom naar binnen, op de brug. Enkele minuten gekeken en besproken. Conclusie, de voorvork was naar alle waarschijnlijkheid toch krom ..
Dus, controle, de poten weer los. Poot in de bankschroef, een spuitbusje onder het uiteinde, en de binnenpoot draaien. Na 1 halve slag was het al duidelijk krom, na nog een kwart slag, heel erg krom. Zeker 2.5 cm ..
Toen de andere voorpoot, zelfde verhaal, ook krom.
Dus wat hebben we nodig een paar nieuwe binnenpoten.
Ik tegen de dealer, toevallig geen sloop Dl1000 liggen. En die had ie wel, eentje die een aantal jaar geleden verdronken was in het kanaal. Even overlegt en ik kon de poten wel overnemen, mits ze zouden passen en ze recht waren. Even nazoeken, en controleren, t zou passen en ze waren recht.
En anderhalf uur later was de strom voorzien van twee nieuwe binnenpoten, en alles weer gemonteerd.
Op de terugweg naar huis niet alles op en top kunnen testen, want voor de verandering lag er weer eens wat sneeuw. Wel veerde de vork een stukje soepeler, remde de motor recht en stuurde recht wanneer ik het stuur los liet.
Kortom een geslaagde operatie en alle lof voor de dealer :)

En Bozobin, die had toch gelijk (helaas, want dit was niet de simpelste oplossing) Alle andere bedankt voor alle info en tips, toch weer een heel stuk wijzer geworden :duim:
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Iron Horse »

In ieder geval goed dat je erachter bent wat het is, maar het niet aan je sleutelkunsten ligt. Geeft toch ook weer wat meer zelfvertrouwen lijkt me.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Eikie »

En wat een mazzel dat je dealer een sloopfiets had staan.
Zal wel een enorm verschil zijn als je straks er echt op uit kunt gaan.
Dat moet een wereld van verschil zijn.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Bozobin † »

Auw !! Maar snap je wat ik bedoelde met dat stuk spiegel ? Is een eenvoudige manier om dit soort problemen uit te sluiten of een indicatie te krijgen.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Cplegt »

Ik snap het idee nu helemaal :). Als ik weer een tweedehands motor ga kopen neem ik ook zoiets mee. Alleen werkt het volgens mij niet wanneer beide poten krom staan onder de zelfs hoek (zoals bij mij het geval was). Maar mogelijk dat je het toch wel opmerkt met de spiegel. Heb het helaas niet getest op die manier.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Bozobin † »

Een minimale afwijking van tienden van milimeters laten je spiegeltje al wippen op de binnenpoten. En dan allebei exact dezelfde afwijking ? Nah .........
Die kromme poten van jou waren op zeker door de mand gevallen.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Stan
Berichten: 154
Lid geworden op: di 08-05-2012, 21:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
Woonplaats: Schiedam

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Stan »

Dat je dat nooit gemerkt hebt....waar is het door gekomen denk je?
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Cplegt »

Nope, nooit gemerkt. Niemand die op mn motor heeft gereden, heeft er iets van gemerkt.
De motor remde altijd recht en reed ook kaarsrecht. Kon mn beide handen van t stuur loslaten en dan ging hij nog recht. Tijdens een VRO nog veel oefeningen gedaan zonder handen. Toen wilde de instructeur nog ff een rondje rijden, hij had veel goede dingen over de strom gehoord en die vond het een fijne fiets.
En hoe het is gekomen? Geen flauw idee en ik kan me er ook noet meer druk om maken. T zit weer in elkaar en kan er weer een tijdje tegen aan.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Peterzeeland »

Bijzonder verhaal!

En inderdaad wel het allerlaatste waar je aan zou denken!

Chapeau Bozobin voor de goede oplossing van deze lastige quiz!!!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Voorwiel scheef in de voorvork

Bericht door Bozobin † »

:worship: :worship: :worship: :-)}
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Plaats reactie