remkracht achter

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Sandris

remkracht achter

Bericht door Sandris »

Beste berijders van V-strom.

Ik heb sinds vrijdag een V-strom DL-1000 en het viel mij gisteren en vandaag op dat de remkracht eigenlijk tegen valt.
Ik had hiervoor een oude motor met een trommel rem achter en die had meer remkracht achter. Ik had verwacht dat deze schijven full-force konden maar dat is het niet echt.

Is dit in te stellen?

Wie heeft er een mogelijke verklaring voor. De remblokken zijn nog meer als half.

Dank,
Sander
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: remkracht achter

Bericht door Hunter6 »

Je zou het eens met andere remblokken kunnen proberen, maar verwacht ook daar geen wonderen.

Bij hard remmen doet de achterrem niet veel meer, het meeste vermogen zit in de voorrem.
De bouw van een motor is daarbij bepalend of de achterrem veel of minder bijdraagt aan de remweg. Een zware, lange chopper heeft de achterrem echt nodig. Een race motor remt zo hard met de voorrem dat het achterwiel nagenoeg geen gewicht meer draagt. Rem je deze dan ook nog eens met de voetrem dan blokkeert deze meteen.

Probeer de komende tijd eerst eens om je voorrem goed te gebruiken. De achterrem doet maar 10 á 20% mee. Je zal zien dat de Strom een kortere remweg heeft dan je denkt. :wink:
Leville

Re: remkracht achter

Bericht door Leville »

Te slappe voorvering kan de achterrem nog meer ontlasten. Nu de achterrem is zoals gezegd maar een hulpje om te vertragen.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: remkracht achter

Bericht door Soesko »

Zoals hierboven aangegeven levert de achterrem weinig remkracht en dat is wel zo fijn. De remmen van de V-strom zijn niet top, maar op zich redelijk oké. Remmen doe je met de voorrem, de achterrem gebruik je om te corrigeren. Als je flink op de achterrem gaat staan zul je merken dat je ook die kunt blokkeren.
Concentreer je vooral op de voorrem en laat de achterrem voor wat die is. Dat leid alleen maar af als je een keer echt hard moet remmen.
Stan
Berichten: 154
Lid geworden op: di 08-05-2012, 21:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
Woonplaats: Schiedam

Re: remkracht achter

Bericht door Stan »

ik rem alleen met m'n voorrem, behale bij kort keer- een draaiwerk dan gebruik ik de achterrem om de snelheid te reguleren.

groeten
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2962
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: remkracht achter

Bericht door Tulipan »

Hier ook alleen de voorrem, of het moet bergaf zijn met haarspeld bochtjes :-)}
Betere vering houdt het voorwiel ook beter op de weg, en levert zo meer remkracht op
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CpFX7ejRRpI[/youtube]
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Plaats reactie