Geen druk op de voorband ....

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
PRE
EX- V-Strom berijder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 18-04-2011, 17:07
Mijn motor is een: ST1300

Geen druk op de voorband ....

Bericht door PRE »

Even een berichtje vanuit de Hartz (DE)

Gisteren vertrokken met mijn Ega op haar NT650V Deauville en ik op mijn nog redelijk verse DL650 ABS. Voor de vakantie nog een kofferrek gemonteerd met hierop 2 zijkoffers van Kappa (21L) en een GIVI V46 topkoffer, een waterdichte tas achter op de buddy en gaan met die banaan.

Zo halverwege kwam ik er achter dat ik toch wel wat weinig druk op mijn voorband had, op rotondes had het voorbandje de neiging om 'weg te glijden' , net niet serieus genoeg om er echt zenuwachtig van te worden maar toch. Dus bij de volgende stop de achterveer maar een tik harder gegeven, en dat bij de volgende stop nog eens en nog eens... hmmm niet heel erg veel verschil, wel iets beter.

Even kontakt gelegd met MTC Steenwijk voor overleg, en er zijn meerdere mogelijke oorzaken....

1. Ik heb mijn DL verlaagd met een setje Dogbones (-3cm) + de veerpoten door laten steken (-3cm)
2. Alle gewicht rust helaas op de achterkant
3. Ik heb stuurverhogers 3.5cm omhoog en 2cm naar achter die er voor zorgen dat ik veel rechter op zit, dus iets minder gewicht naar voren...

Al met al dus ter plekke niet veel aan te doen, wel bagger als je je vrouw niet bij kan houden in de mooie bochten hier... de bagage is er inmiddels af wat al weer wat scheelt, volgende keer toch maar een tanktas mee en deze zo ver mogelijk volproppen, en minder gewicht op de achterkant.

Na de verlaging had ik het geen-druk-op-de-voorband-gevoel ook thuis in NL al wel eens met snelle draaiers over rotondes... wel jammer want het is wel erg fijn om goed met je voeten aan de grond te kunnen... als we weer thuis zijn toch de originele dogbones maar weer eens terug zetten en dan maar afwegen wat belangrijker is... :shock:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door Iron Horse »

Misschien ook nog andere veren plaatsen? Er staan er nog een paar hier op de marktplaats te koop van Leville? Stuggere veren helpen ook voor een beter contact. En inderdaad die verdeling van de bagage met een tanktas. En misschien tassen aan de valbeugels, als je die hebt tenminste. Volgens mij heeft Tulipan dat ook gedaan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
PRE
EX- V-Strom berijder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 18-04-2011, 17:07
Mijn motor is een: ST1300

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door PRE »

Andere veren is ook een optie, daar ga ik tzt ook eens naar informeren.

Punt 4 zijn de banden, die had ik niet genoemd, maar mijn DL van 2009 staat voor op een BT Trailwing van 2009 en achter op een BT Trailwing van 2008... :roll: ze zijn tot nu toe wel heel netjes en gelijkmatig 'afgesleten' en hebben geen last van cupping of peervorming, maar zijn gevoelsmatig niet echt mijn banden... dus die ga ik eerst maar eens vervangen.
Leville

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door Leville »

Hoi,

TrailWing is sowieso maar een zozo band. En na tig kilometers wordt 'ie er niet beter op.

Tailrizers zouden de vering wat minder gevoelig maken doordat de linkverhouding wijzigt. Als je dogbones steekt die de achterkant verlagen, zal je het omgekeerde effect krijgen. Lees: de hefboom op je vering wordt groter en alle krachten op je vering worden uitvergroot. Bij extra bagage zal je dat effect nog meer krijgen.

Heb je na de verlaging je veervoorspanning achteraan verhoogd? En verhoog je de veervoorspanning extra als je rijdt met bagage? Anders gaat hij achteraan te ver doorzakken.
Je stuurverhoger zal in dat opzicht ook niet helpen. Terwijl een standaard DL-650 van voor modeljaar 2012 zo al wat meer druk op de voorkant kan gebruiken. En een zompige achtervering heeft.

Misschien dat je iets mindere verlagings-dogbones kan steken. Terwijl je de voorvork zo houdt. Genomen dat je nu voldoende grondspeling hebt bij stevige schokken. En dat je kuip niet geraakt wordt bij maximaal veerweggebruik.

Je kan eventueel een verlaagd zadel gebruiken om te compenseren. Die 1cm verlaging maakt meer uit dan je op het eerste zicht zou denken. Met een verlaagd zadel wordt je kniehoek tijdens het rijden wel iets kleiner. Maar als je je strom al 3cm laat verlagen, zal je ook wel geen stelten hebben, vermoed ik. ;-)

Veel succes.

Met vriendelijke groet,

Leville

(Bedankt voor de gratis reclame, Iron. ;-) )
PRE
EX- V-Strom berijder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 18-04-2011, 17:07
Mijn motor is een: ST1300

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door PRE »

Hallo weer eens Leville,

We hebben direct na het verlagen de veervoorspanning achter verhoogd en de spanning op de voorkant ook wat harder gezet middels de knoppen op de veerpoten, en tijdens de rit naar de Hartz (waar ik nu ben) heb ik heb bij elke stop de demper een tik harder gezet.
Vandaag maar eens zien hoe het rijd zonder belading, ik kan eventueel als noodsprong nog besluiten de verhogers tijdelijk te demonteren.

Andere dogbones is inderdaad een optie, MTC Steenwijk waar ik klant ben wilde wel verstelbare bones maken (1 2 en 3 cm) zodat ik kan aanpassen wat ik wil, hij is nogal handig met metaal :D Tot nu toe is de grondspeling goed, en bij de ABS-test raakte de kopkuip het voorspatbord net niet... :shock:

Ik ben helaas met exact de verkeerde afmetingen ter wereld gekomen.. korte benen, lange rug en korte armen... grrr.. precies de verkeerde zaken voor intensief motorrijden... ik zit dus nooit goed en moet altijd verlagen... dat verlaagde zadel staat idd op mijn lijst maar ik wacht toch maar even tot ze 2e hands onder de 100 euro komen, ik heb de DL in mei gekocht geloof ik, en heb in die korte tijd al diverse accessoires en aanpassingen gemonteerd oa; andere spiegels, kloontje-ruitverstelling, stuurverhogers (2 x gewijzigd), dogbones, handvatverwarming, 12v kontakt, valbeugel, stuur ingekort (-4cm) kofferrek, zijkoffers en een andere topkoffer met 3e remlicht...

Zoveel heb ik aan mijn ST1100 niet hoeven veranderen hahaha.... :schater:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door Iron Horse »

Ik heb ergens op Youtube eens een filmpje gezien hoe iemand het zadel met behulp van een rasp stukje bij beetje verlaagde. Dat zou nog goedkoper zijn.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door Ebrostrom »

Ik zie een kloontje-ruit combinatie en lees dat je lange rug hebt.

Ik kan mij zo voorstellen dat jouw kloontje en ruit combi redelijke recht op en hoog staan. Klopt dat?

Ik had dat ook, maar gewoon vanwege mijn lengte (192) en een verhoogd 1000 zadel en merkte bij veel wind en vtg ook zenuwachtig gedrag (en sprongetjes).
Op advies van een collega (GS rijder) heb het kloontje en ruit verlaagd en verder naar achter gekanteld (platter/horizontaler).
Hierdoor zou er ook meer druk op de voorkant komen.

Laatst eindelijk eens gedaan (voor de ECR). Voor mij helemaal voortreffelijk. Veel minder zenuwachtig.
Nadeel en mss wel voordeel gelijkertijd: je zit wel iets meer in de wind (meer geluid, windgeruis) maar bent eigenlijk ook van de turbulentie af.
Het rijdt 'gladder' en daardoor mss iets harder :?

Weet niet of t iets voor jou is, maar mss t overwegen waard.

Ik rij wel op TR91. Heerlijk en lekker vast op de weg.
Panridereesveen schreef: ik heb de DL in mei gekocht geloof ik, en heb in die korte tijd al diverse accessoires en aanpassingen gemonteerd oa; andere spiegels, kloontje-ruitverstelling, stuurverhogers (2 x gewijzigd), dogbones, handvatverwarming, 12v kontakt, valbeugel, stuur ingekort (-4cm) kofferrek, zijkoffers en een andere topkoffer met 3e remlicht...
Ik ken het (zie o.a. ondertekening) en daar komt binnenkort nog xenon projectors bij via mijn gezamenlijke inkoopactie. O:-) Dat maakt het ook wel weer leuk, n V-strom. Het houd je zo lekker bezig....
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
PRE
EX- V-Strom berijder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 18-04-2011, 17:07
Mijn motor is een: ST1300

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door PRE »

Hey Erik,

Klopt inderdaad dat mijn kloontje in een vrij hoge stand staat, alleen heb ik 2 extra scharniergaten gemaakt zodat ik het ruitje verder achterover kan laten kantelen dan standaard, het probleem van een hoge ruit en een zenuwachtige voorkant ken ik ook uit Deauville-land... alleen gebeurd het daar met wat hogere snelheden.

Vandaag zonder bagage op pad geweest en de demper nog harder gezet, het gaat nu al wat beter, alleen als ik echt op snelheid en onder hellingshoek een haarspeld in ga krijgt het voorbandje de neiging om 'door te schuiven'

Ik ga vanavond de stuurverhogers eraf halen om te kijken of mijn eigen gewicht nog iets betekend in dit verhaal, en als ik weer thuis ben eerst de banden maar eens vervangen
Als ik geen echte straatbanden kan vinden (ik rijd toch alleen on-the-road) ga ik ook maar eens de TR91's proberen denk ik..
Leville

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door Leville »

Echte straatbanden voor de V-Strom:
- Dunlop RoadSmart 2 (die zou ik nemen)
- Michelin Pilot Road 3 (tweede keuze)
- Continental RoadAttack 2
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door Ebrostrom »

Ik rij eigenlijk alleen maar straat met de TR91. Mss toevallig eens n keer n stukje zand tijdens n forumrit, maar met 400 km per wk alleen maar snelweg mag dat geen naam hebben.

Mss toch eens proberen om t kloontje zelf ook iets naar beneden te schuiven i.p.v. alleen maar kantelen. Als je toch aan het zoeken bent.......

Ik weet niet of t iets uitmaakt voor dit probleem maar ik heb ook een forkbrace tussen de voorvorkveren zitten. Dat scheelde bij mij ook veel zenuwachtig gedrag en gaf mij heel vertrouwen bij hobbels en bochten (en combi's ervan).
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
PRE
EX- V-Strom berijder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 18-04-2011, 17:07
Mijn motor is een: ST1300

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door PRE »

Bedankt voor het meedenken!

Ik ga mij even verder verdiepen in de

- Dunlop RoadSmart 2 / goede recensies op diverse site's
- Dunlop Trailmax TR91 / goede recensies op diverse site's (schijnt bij meerdere rijders el erg snel te slijten)
- Michelin Anakee 2 / de voorganger hiervan had ik op mijn vorige DL

Het ruitje zal ik morgen eens wat lager zetten om te kijken of dat enig effect sorteert, je weet maar nooit. Verder wordt het even doorbijten deze week aangezien ik hier ter plekke eigenlijk niets meer kan aanpassen... dan maar wat minder plat door de bocht. Safety for all....
PRE
EX- V-Strom berijder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 18-04-2011, 17:07
Mijn motor is een: ST1300

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door PRE »

Leville schreef:Echte straatbanden voor de V-Strom:

- Dunlop RoadSmart 2 (die zou ik nemen)
- Michelin Pilot Road 3 (tweede keuze)
- Continental RoadAttack 2
Heb jij ervaring in de praktijk met deze Dunlop's en/of Michelin's?

Ik heb persoonlijk niet zo heel veel op met Dunlop... ze schijnen tegenwoordig wel betere banden te maken maar ik lees nog steeds te veel over veel te snelle slijtage, ik heb de PR3 onder onze Deauville liggen en dat bevalt erg goed...
Leville

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door Leville »

Geen ervaring met de RoadSmart 2. Wel met de TR91, en die is uitstekend. Slijtage is misschien wel iets boven-gemiddeld.

De RS 2 krijgt wel heel lovende commentaren. Geen idee hoe het zit met de slijtage.
Cronny
DL1000 berijder
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04-10-2009, 20:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: belgie

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door Cronny »

Ongeveer hetzelfde probleem gehad na het plaatsen van doggybones die 3 cm verlagen (dit bij een dl 1000)
Dit is opgelost na het plaatsen van progressieve voorveren en de spacers en dempers ook 3 cm ingekort,voorpoten 1 cm door kroonplaat gestoken.
Veren indertijd gekocht bij exf shock,heeft hier nog reclame gemaakt http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=14&t=5685
Stuurt sindsdien terug scherp,niet als een dweil zoals na het verlagen.
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door Joskestiller »

2 jaar geleden heb ik ook progressieve veren van EXF laten steken. De wegligging is er inderdaad sterk op vooruit gegaan.

Wat de banden betreft: De Dunlop RoadSmart ken ik niet. Mijn vorige banden waren Continental RoadAttack2 en momenteel liggen de Michelin Pilot Road3 op de Strom. Mijn voorkeur gaat uit naar de Michelins.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 12-09-2012, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Honi soit qui mal y pense!!
Leville

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door Leville »

RoadAttack 2 is maar zozo bij nat weer. Bij droog weer super band.

RoadSmart 2 zou beter de bocht aansnijden dan de Pilot Road 3, die de neiging zou hebben om wat de bocht in te vallen. Heb ik ook maar ergens gelezen.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door Hunter6 »

Met welke bandendruk rijdt je? Dat kan ik zo nergens vinden.
Een verschil van 0,2 bar kan een heel ander gevoel geven.

Voor wat de banden betreft: ook met de moderne allroad banden rijdt je met gemak de steppies aan de grond.
PRE
EX- V-Strom berijder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 18-04-2011, 17:07
Mijn motor is een: ST1300

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door PRE »

Ik rijd met de standaard waarden welke zijn opgegeven en vermeld op de sticker op de achterbrug

Dat is 2.25 voor en 2.50 achter :)
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door Hunter6 »

De standaard waarden zijn aan de lage kant voor het gewicht van de DL. Probeer het eens met 2,5 voor en 2,7 achter.
PRE
EX- V-Strom berijder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 18-04-2011, 17:07
Mijn motor is een: ST1300

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door PRE »

Aangezien we sinds vanmiddag weer thuis zijn en ik dus mijn compressor weer bij de hand heb ga ik je raad opvolgen en er wat extra lucht bij-in drukken.

Wordt vervolgd... :roll:
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door Wullebolle »

Voor wat het waard is:
Ik rij op Metzeler Tourances. Druk: 2.5 & 2.8
Bij wintervrieskou doe ik 2.3 & 2.6 voor wat meer grip en beter opwarmen.
Bij veel snelweg en beladen meer 2.7 & 3.0
En de ervaring leert dat 2.1 en 2.4 heel duidelijk slechter aanvoelt bij kort scherp snel sturen.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2961
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door Tulipan »

Panridereesveen schreef:Aangezien we sinds vanmiddag weer thuis zijn en ik dus mijn compressor weer bij de hand heb ga ik je raad opvolgen en er wat extra lucht bij-in drukken.

Wordt vervolgd... :roll:
Vorig jaar naar Zuid Portugal gereden in duo, zo dus:
Afbeelding

Tanktas met zware spul ( luchtbed, boeken), zijtassen valbeugels met zwaar spul ( sloten reservespul ).
Dit om het gewicht zoveel mogelijk naar voren te plaatsen.
Op de traxkoffers een roltas met tent en de andere met slaapzakken.
Dit gewichtsverschil opgevangen met de verdeling in de koffers.
Topkoffer grijpspul en op het rek extramotorkleding, topkoffer met zo weinig mogelijk gewicht.
Dan Hyperprovering; voor 5 streepjes ( slapste stand ) 2.6 bar, achter 0 streepjes ( strakste stand ) 3.0 bar.
Maar deze afstelling is persoonlijk en waarschijnlijk voor verbetering vatbaar.

Met stormachtige windvlagen in Portugal, door de Picos de Europa optrekken met straatmotoren, het gaat allemaal
zo makkelijk dat ik soms het gevoel had dat ie beter op de weg lag dan zonder al die mikmak.

Het licht allemaal aan een goed aangepast onderstel en een goede gewichtsverdeling, dan hoef je alleen
wat hoger in de toeren te zitten om dezelfde rijervaring te hebben als normaal.

Succes
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
PRE
EX- V-Strom berijder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 18-04-2011, 17:07
Mijn motor is een: ST1300

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door PRE »

Ha Tulipan,

Als ik je verhaal lees (thanks voor de reactie!) en de foto bekijk heb je je bagagegewicht gewoon erg, erg goed verdeeld. De tanktas en vooral de tassen aan de valbeugels zullen meewerken aan meer druk op het voorwiel!

Ik heb inmiddels prijsopgaaf gevraagd voor een andere set banden (Dunlop Trailmax en Michelin Pilot Road 3) Als na montage van een andere voorband nog geen verschil optreed ligt probleem waarschijnlijk toch aan bij de verlagingskit aangezien ik voor montage van deze dogbones-set nergens last van had... :shock:

Wel apart dat ik nog geen meldingen van andere DL-rijders op het forum heb gezien met deze 'klacht', er zijn toch wel meer die rondrijden met de -3cm Dogbones-set?
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2961
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door Tulipan »

Trailmax heb ik ook, dat wordt ook de volgende set.
Neem eens contact op met Hyperpro, die werken ook met verlagingsets voor de Strom.
http://www.hyperpro.com/hyperpro/nl/node/23
En je kent je motor niet meer terug :-)} :worship:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door Peterzeeland »

Heb nu de Dunlops Roadsmart 2 erop liggen, weekendje Eifel.....fantastisch Echter geen spat regen gehad.
De -fijne- conti trailattacks hiervoor waren in het nat inderdaad..... zeer twijfelachtig.
De Bridgestone battlewings daarvoor waren al een wereld van verbetering tov de trailwings die er origineel opzaten maar die ik er snel vanaf gegooid heb, wat een plastic is dat.

Wat me opvalt na 2000 km roadsmart: achter is die nog zo mooi rond! Als dat zo blijft, hoef ik geen andere banden...effe kijken wat ie doet qua kilometers, maar als ie meer dan 8000 haalt vind ik het al erg mooi.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
PRE
EX- V-Strom berijder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 18-04-2011, 17:07
Mijn motor is een: ST1300

Re: Geen druk op de voorband ....

Bericht door PRE »

Na thuiskomst weer wat tijd en mogelijkheden om te experimenten...

1) lagere stuurverhogers weer gemonteerd van 16/35 weer terug naar 16/25) -> Geen merkbaar resultaat

2) BT voorband vervangen voor Dunlop TR91 -> voelt wel beter, nog niet perfect

3) Veerspanning veerpoten van stand 1 terug naar stand 2 -> Nu voelt het weer wat beter

In nu praktisch onbeladen toestand rijd het goed, zelfs met de verlagingskit eronder, dat is wel een vereiste. Ik heb in de afgelopen week wel gemerkt dat de DL650 in gewone toestand gewoon echt te hoog voor mij is.
Plaats reactie