WP vering
WP vering
Heeft er hier iemand ervaring met WP Pro Line veren voor de DL650?
Ik vindt namelijk dat de ie te hard duikt als je je voorrem gebruikt. En als je in een bocht goed doorhangt en het gas er goed ophoudt dat ie te wiebelig is.
In eerste instantie dacht ik dus er dus aan om enkel de Pro Line veren te steken met de dikkere olie. (Heb geen zin om meer dan duizend euro uittegeven aan een volledige nieuwe voorvork). Dit zou normaal gezien voldoende moeten zijn om van het duiken en wiebelen vanaf te zijn.
Zij er soms nog zaken die ik in acht moet houden? De veervoorspanning heb ik al meerdere malen aangepast maar ik vindt te verschillen te klein om tevreden te zijn.
Alle hulp is welkom.
Groetjes,
Philip
Ik vindt namelijk dat de ie te hard duikt als je je voorrem gebruikt. En als je in een bocht goed doorhangt en het gas er goed ophoudt dat ie te wiebelig is.
In eerste instantie dacht ik dus er dus aan om enkel de Pro Line veren te steken met de dikkere olie. (Heb geen zin om meer dan duizend euro uittegeven aan een volledige nieuwe voorvork). Dit zou normaal gezien voldoende moeten zijn om van het duiken en wiebelen vanaf te zijn.
Zij er soms nog zaken die ik in acht moet houden? De veervoorspanning heb ik al meerdere malen aangepast maar ik vindt te verschillen te klein om tevreden te zijn.
Alle hulp is welkom.
Groetjes,
Philip
ik heb de veren van m'n DL1000 vervangen door een setje progressieve veren van WP en WP olie, 5W. Ik vond de standaard vering te stug, stijf.
Met de nieuwe veren volgt ie veel beter de weg en geeft veel minder schokken door in het stuur. In de veren duiken bij hard remmen blijft aangezien de dl niet is uitgerust met anti duik systemen.
Als je de overstap naar andere veren te groot vindt zou je ook in eerste instantie alleen de olie kunnen vervangen voor dunnere olie (5 W ofzo) en kijken of dat resultaat je bevalt. Het zal aan de vering an sich niet veel veranderen maar de demping zal wat beter worden.
Succes!
Met de nieuwe veren volgt ie veel beter de weg en geeft veel minder schokken door in het stuur. In de veren duiken bij hard remmen blijft aangezien de dl niet is uitgerust met anti duik systemen.
Als je de overstap naar andere veren te groot vindt zou je ook in eerste instantie alleen de olie kunnen vervangen voor dunnere olie (5 W ofzo) en kijken of dat resultaat je bevalt. Het zal aan de vering an sich niet veel veranderen maar de demping zal wat beter worden.
Succes!
Hey Ruben,Ruben schreef:ik heb de veren van m'n DL1000 vervangen door een setje progressieve veren van WP en WP olie, 5W. Ik vond de standaard vering te stug, stijf.
Met de nieuwe veren volgt ie veel beter de weg en geeft veel minder schokken door in het stuur. In de veren duiken bij hard remmen blijft aangezien de dl niet is uitgerust met anti duik systemen.
Als je de overstap naar andere veren te groot vindt zou je ook in eerste instantie alleen de olie kunnen vervangen voor dunnere olie (5 W ofzo) en kijken of dat resultaat je bevalt. Het zal aan de vering an sich niet veel veranderen maar de demping zal wat beter worden.
Succes!
Alvast bedankt om je ervaring te delen. Ben al iets meer overtuigd. Zal voor de zekerheid maar is naar een dealer gaan. die zullen me waarschijnlijk meer info en mogelijkheden kunnen geven.
Greetz
Veren
Je kan ook overwegen om direct naar een veren specialist te gaan, dat zijn de jongens cq meiden die er nog meer verstand van vering hebben.
Wij hebben goede ervaringen met hyperpro .
Maar WP is ook aan te bevelen
http://www.hyperpro.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter,
Wij hebben goede ervaringen met hyperpro .
Maar WP is ook aan te bevelen
http://www.hyperpro.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter,
Re: Veren
ik zou ook graag progressieve voorveren hebben op mijn DL650 maar op de site van hyperpro staat bij DL650 niets.DL650 schreef:Je kan ook overwegen om direct naar een veren specialist te gaan, dat zijn de jongens cq meiden die er nog meer verstand van vering hebben.
Wij hebben goede ervaringen met hyperpro .
Maar WP is ook aan te bevelen
http://www.hyperpro.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter,
Ik heb vorig jaar een combi-set van Hyperpro laten monteren. Dat betekent een progressieve set veren vóór en een progressieve veer op de orginele achterdemper. De kosten vielen mij mee: 350 euro compleet gemonteerd en door de specialisten van Hyperpro perfect afgesteld op mijn gewicht en rijstijl.
Het resultaat: een superstrakke motor die zelfs bij zeer hoge snelheden (175 km/u +) inclusief topkoffer als op rails loopt. Een aanrader dus en véél goedkoper dan WP.
Het resultaat: een superstrakke motor die zelfs bij zeer hoge snelheden (175 km/u +) inclusief topkoffer als op rails loopt. Een aanrader dus en véél goedkoper dan WP.
heb jij een 1000 of een 650?remodato schreef:Ik heb vorig jaar een combi-set van Hyperpro laten monteren. Dat betekent een progressieve set veren vóór en een progressieve veer op de orginele achterdemper. De kosten vielen mij mee: 350 euro compleet gemonteerd en door de specialisten van Hyperpro perfect afgesteld op mijn gewicht en rijstijl.
Het resultaat: een superstrakke motor die zelfs bij zeer hoge snelheden (175 km/u +) inclusief topkoffer als op rails loopt. Een aanrader dus en véél goedkoper dan WP.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Jij hebt toch ook nog de standaard voorband? Ik merk daar eigenlijk geen enkel probleem mee. De vering opzich zou wel wat steviger kunnen. Heb ik nog niet mee geexperimenteerd, maar heb er ook geen echt klagen over.jantje schreef:ik heb de WP's vandaag besteld bij mijn dealer
ik ben de trillingen en het slechte gevoel in de voorband stilaan beu, hopelijk lost dit iets op ...
Maar zoveel mensen....... zoveel wensen.....
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
de standaard voorband ligt er (spijtiggenoeg) nog op, ik had graag een Pilot Road gehad, maar ga wachten tot de standaard set wat meer slijtage heeft.Iron Horse schreef:Jij hebt toch ook nog de standaard voorband? Ik merk daar eigenlijk geen enkel probleem mee. De vering opzich zou wel wat steviger kunnen. Heb ik nog niet mee geexperimenteerd, maar heb er ook geen echt klagen over.jantje schreef:ik heb de WP's vandaag besteld bij mijn dealer
ik ben de trillingen en het slechte gevoel in de voorband stilaan beu, hopelijk lost dit iets op ...
Maar zoveel mensen....... zoveel wensen.....
ik voel vaak (niet altijd) serieuze trillingen op het stuur in de bochten, hopelijk is het met die progressieve set veren opgelost ...
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Wanneer je schrijft "Spijtiggenoeg" dan moet je wel erg desperado zijn. Dat gevoel ken ik (GELUKKIG) niet.......jantje schreef:....de standaard voorband ligt er (spijtiggenoeg) nog op
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
dat had ik op het laatst ook met de trailwings.....er is eigenlijk maar 1 oplossing voor......andere bandjes.....
http://tally.smugmug.com/gallery/147278/1/5422861" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... c&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
succes.....
http://tally.smugmug.com/gallery/147278/1/5422861" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... c&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
succes.....
Als je er niet prettig mee rijd dan koop je toch meteen nieuwe banden? Dat lijkt me beter dan onzeker op je motor zitten.jantje schreef:ik heb zeer weinig vertrouwen in de standaard banden, bij droog weer gaat het nog redelijk maar bij nat durf ik geen bocht meer (fatsoenlijk) in ...Iron Horse schreef:Wanneer je schrijft "Spijtiggenoeg" dan moet je wel erg desperado zijn. Dat gevoel ken ik (GELUKKIG) niet.......
Ik heb zelf (nog) geen problemen met de originele banden.
Random Hero schreef:Als je er niet prettig mee rijd dan koop je toch meteen nieuwe banden? Dat lijkt me beter dan onzeker op je motor zitten.
Ik heb zelf (nog) geen problemen met de originele banden.
Ruben schreef:ik heb de veren van m'n DL1000 vervangen door een setje progressieve veren van WP en WP olie, 5W. Ik vond de standaard vering te stug, stijf.
Met de nieuwe veren volgt ie veel beter de weg en geeft veel minder schokken door in het stuur. In de veren duiken bij hard remmen blijft aangezien de dl niet is uitgerust met anti duik systemen.
veel van dat geleuter over banden ligt volgens mij.....tussen de oren.jantje schreef:ik heb zeer weinig vertrouwen in de standaard banden, bij droog weer gaat het nog redelijk maar bij nat durf ik geen bocht meer (fatsoenlijk) in ...Iron Horse schreef:Wanneer je schrijft "Spijtiggenoeg" dan moet je wel erg desperado zijn. Dat gevoel ken ik (GELUKKIG) niet.......
De standaard TrailWings hebben me nooit in de steek gelaten. Noch op droog, noch op nat. En ik kan niet zeggen dat ik er een gezapige rijstijl op na houd. Het mag dus iets vlugger zijn.
De Anakee (die er nu achteraan opsteekt) komt er nooit meer op want hij heeft warmtevrees. En dat hadden die TrailWings in ieder geval niet.
Wat wil je hier nou mee zeggen??jantje schreef:Random Hero schreef:Als je er niet prettig mee rijd dan koop je toch meteen nieuwe banden? Dat lijkt me beter dan onzeker op je motor zitten.
Ik heb zelf (nog) geen problemen met de originele banden.Ruben schreef:ik heb de veren van m'n DL1000 vervangen door een setje progressieve veren van WP en WP olie, 5W. Ik vond de standaard vering te stug, stijf.
Met de nieuwe veren volgt ie veel beter de weg en geeft veel minder schokken door in het stuur. In de veren duiken bij hard remmen blijft aangezien de dl niet is uitgerust met anti duik systemen.
Ah ok, ik zei dat omdat je zei dat je zo weinig vertrouwen in je banden hebt. De grip van je banden zal met andere veren toch niet beter worden?jantje schreef:dat het wel zinvol is, die progressieve verenRandom Hero schreef: Wat wil je hier nou mee zeggen??
op een setje Michelin Pilot Road's kan ik nog wel effe wachten (tot september)
Verwarring ontstaat misschien omdat we het nu over 2 verschillende dingen hebben? Trillingen op het stuur in de bochten en de grip van de banden?
Of zit ik er nu kompleet naast?
Je zit er helemaal niet naast: ik heb namelijk zowel last van de mindere grip van de TW's (vooral bij regen) als van trillingen op het stuurRandom Hero schreef:Ah ok, ik zei dat omdat je zei dat je zo weinig vertrouwen in je banden hebt. De grip van je banden zal met andere veren toch niet beter worden?
Verwarring ontstaat misschien omdat we het nu over 2 verschillende dingen hebben? Trillingen op het stuur in de bochten en de grip van de banden?
Of zit ik er nu kompleet naast?
Hey allemaal,
Een tijdje niets van me laten horen, maar ik heb er sinds gisteren dus Hyperpro veren opsteken op mijne DL650.
En Jan als ik je gerust mag stellen, ik heb ook minder trillingen in mijn stuur.Ik kan je het alleen maar aanraden.
Tevens hebben ze mijn stuur wat naar achter gekanteld, dit resulteert in een wat lagere stand van de handvaten maar dit vind ik niet zo erg hoor, het lijt allemaal wat sportiever nu.
En het zweverige gevoel dat ik had is nu helemaal weg. Veel stabieler in de bochten trouwens ook. Ik ben er zeer kontent van.
Om het af te maken heb ik dan ook maar een zwart scherm laten plaatsen. Is nu een veel mooier geheel geworden.
Ik zou wel een foto willen plaatsen maar dat kan ik van hieruit niet.
Groetjes
Een tijdje niets van me laten horen, maar ik heb er sinds gisteren dus Hyperpro veren opsteken op mijne DL650.
En Jan als ik je gerust mag stellen, ik heb ook minder trillingen in mijn stuur.Ik kan je het alleen maar aanraden.
Tevens hebben ze mijn stuur wat naar achter gekanteld, dit resulteert in een wat lagere stand van de handvaten maar dit vind ik niet zo erg hoor, het lijt allemaal wat sportiever nu.
En het zweverige gevoel dat ik had is nu helemaal weg. Veel stabieler in de bochten trouwens ook. Ik ben er zeer kontent van.
Om het af te maken heb ik dan ook maar een zwart scherm laten plaatsen. Is nu een veel mooier geheel geworden.
Ik zou wel een foto willen plaatsen maar dat kan ik van hieruit niet.
Groetjes
Ik heb nog steeds de originele vering op mijn Strompje 650 en ik moet zeggen die heeft mij bij zeer sportief rijgedrag nog nooit in de problemen gebracht. Idem kan ik zeggen over de banden. De trailwings geven idd trillingen in het stuur doordat ze naarmate de kms slecht afslijten... maar dan nog. Qua grip zit het goed.
Ik bol de laatste tijd even sportief met mijn Strom als met mijn Tls. De motor moet ik meer pushen maar desondanks dat heb ik zelden probs. Bochtensnelheden zijn iets minder maar nooit minder dan 10km per uur onder de snelheid van mijn TL.
In de toekomst zou ik toch opteren voor een setje veren van Hyperpro of WP, omdat ik toch enige circuitsessies met de Strom wil doen! Deze motor heeft me echt overtuigd van zijn baanligging nadat ik werd ingehaald met mijn Tl door een Stroompje 1000 op Spa Francorchamps! Ik kreeg toen een gevoel van dit kan niet en toch was het ! Ik moest lossen voor een Strom 1000 omdat die gewoon veel scherper en harder door de bochtjes stuurde!
Greetz V2
Ik bol de laatste tijd even sportief met mijn Strom als met mijn Tls. De motor moet ik meer pushen maar desondanks dat heb ik zelden probs. Bochtensnelheden zijn iets minder maar nooit minder dan 10km per uur onder de snelheid van mijn TL.
In de toekomst zou ik toch opteren voor een setje veren van Hyperpro of WP, omdat ik toch enige circuitsessies met de Strom wil doen! Deze motor heeft me echt overtuigd van zijn baanligging nadat ik werd ingehaald met mijn Tl door een Stroompje 1000 op Spa Francorchamps! Ik kreeg toen een gevoel van dit kan niet en toch was het ! Ik moest lossen voor een Strom 1000 omdat die gewoon veel scherper en harder door de bochtjes stuurde!
Greetz V2
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5099
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Mmmmm was ik dat.... .....in mijn dromen denk ik.......'k zou het wel graag eens doen Spa FrancorchampsV2-Rider schreef: .......................... Deze motor heeft me echt overtuigd van zijn baanligging nadat ik werd ingehaald met mijn Tl door een Stroompje 1000 op Spa Francorchamps! Ik kreeg toen een gevoel van dit kan niet en toch was het ! Ik moest lossen voor een Strom 1000 omdat die gewoon veel scherper en harder door de bochtjes stuurde!
Greetings, Heleen. Smiling all the way
Ik vermoed dat het iemand van het forum was!! Grijze V-Strom 1000 met een setje BT-020 bandjes en een Nederlandse kentekenplaat.Stroompje schreef:Mmmmm was ik dat.... .....in mijn dromen denk ik.......'k zou het wel graag eens doen Spa FrancorchampsV2-Rider schreef: .......................... Deze motor heeft me echt overtuigd van zijn baanligging nadat ik werd ingehaald met mijn Tl door een Stroompje 1000 op Spa Francorchamps! Ik kreeg toen een gevoel van dit kan niet en toch was het ! Ik moest lossen voor een Strom 1000 omdat die gewoon veel scherper en harder door de bochtjes stuurde!
De rijder zelf was een oudere persoon.
mvg V2