Ophogen achterkant

Frame, vering, ketting etc
Marc lw
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 21:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2007) K7 blauw
Locatie: Hoogkarspel

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Marc lw » ma 16 sep 2013, 21:34

:duim: ik ben blij met het antwoord. vandaag ook een filmpje op youtube gekeken waar ook gekeken werd naar de achter veer en het gewicht van de rijder en de hoogte van de kont t.o.v. de grond.
misschien moet ik de tail raisers en de zwaardere achter veer overwegen.


Klik hier om dit filmpje op YouTube te kijken
Laatst gewijzigd door Marc lw op ma 16 sep 2013, 22:12, 3 keer totaal gewijzigd.
Beter 10 vogels in de hand dan 1 in de lucht

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8308
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Iron Horse » ma 16 sep 2013, 21:46

@ Stan

Ik heb ze zelf vervangen en dus ook uitgebouwd en ingebouwd en neem nu maar aan dat het voor de veerweg, lees de lengte die de voorvork in kan veren, helemaal niets uitmaakt waar de kroonplaten aan de bovenste delen van de voorvork zitten vastgeklemd. Binnen beperkte mate wel te verstaan, zie verderop in de uitleg. De veerweg van de voorvering van de 650 is 150 mm. Maar dat is berekend vanuit niet belaste toestand. In belaste toestand is er ongeveer 130-140 mm ruimte tot aan de onderste kroonplaat. Ik denk niet dat je met de 1,5 cm die je standaard ongeveer kunt doorsteken dan met de onderste kroonplaat tegen de onderste veerpoot komt. Alleen als dat zo zou zijn, wat ik betwijfel, dan zou de veerweg verkort worden. Het mag natuurlijk ook nooit zo zijn dat dat mechanische contact kan voorkomen.

Maar anders kan een veringspecialist als Leville er misschien een bijdrage aan leveren. Die heeft er zeker nog meer ervaring mee dan ik.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Leville

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Leville » ma 16 sep 2013, 22:43

Wat een flatterende opmerking: veringspecialist. Is wel een beetje een overstatement, maar goed.

Iron Horse heeft gelijk als hij zegt dat je de veerweg van de vork niet wijzigt door de voorvork door de kroonplaten te steken. De vork heeft 150mm veerweg. Punt. Hoeveel je daar effectief van gebruikt, hangt af van je gewicht en veringsinstellingen.

Het enige wat je dus kan voorhebben door de vork (te ver) door te steken, is dat je spatbord je topkuip of onderste t-stuk raakt. Dan krijg je dus een externe "stop" op je vering, waardoor je niet alle veerweg kan gebruiken. De echte veerweg van de vork zelf verander je er echter niet door. Alleen de praktisch bruikbare veerweg van de vork in je motorfiets wordt ingekort. Wat ten zeerste af te raden is. Maar dat was al wel duidelijk.

Los daarvan: vanuit geometrie-oogpunt is er geen 1-op-1 relatie tussen het ophogen/verlagen van voor- en achterkant. De voorvork 1cm doorsteken heeft veel meer effect dan de achterkant 1cm ophogen.

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8308
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Iron Horse » ma 16 sep 2013, 22:55

Dank voor deze bijval .... :worship:
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Stan
Berichten: 248
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 21:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
Locatie: Schiedam

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Stan » di 17 sep 2013, 16:46

Volgens mij zeggen we precies hetzelfde maar maken jullie het erg uitgebreid en ingewikkeld.
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.

Marc lw
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 21:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2007) K7 blauw
Locatie: Hoogkarspel

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Marc lw » do 12 dec 2013, 21:57

Ik had zin in een kerst cadeautje voor mezelf :P , dus vandaag heb ik de knoop doorgehakt en 50+ tailraisers besteld in Duitsland.

Het resultaat en foto"s laat nog op zich wachten, sleutelen moet hier buiten in de tuin gebeuren want de schuur is te klein.....en het is mij nog even te koud buiten.

groet Marc
Beter 10 vogels in de hand dan 1 in de lucht

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2820
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Tulipan » vr 13 dec 2013, 01:22

Wij hebben de tijd hoor :D
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Rongoos
Berichten: 281
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 23:17
Mijn motor is een: DL 650 K4
Locatie: Haarlem

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Rongoos » vr 13 dec 2013, 09:17

Ik ben wel benieuwd Marc. Ik wacht de ervaring en foto's rustig af.

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk
http://www.biljartservicekennemerland.nl Voor al uw biljart accessoires

Marc lw
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 21:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2007) K7 blauw
Locatie: Hoogkarspel

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Marc lw » za 21 dec 2013, 18:03

Vandaag binnen gekomen, de 50+ extreme tail raisers van bikefarm.de.

http://www.mijnalbum.nl/Album=U3QKNEIP#AZWVBOJZ
Laatst gewijzigd door Iron Horse op za 21 dec 2013, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe links a.u.b. altijd tussen [url]link[/url] zetten.
Beter 10 vogels in de hand dan 1 in de lucht

Stan
Berichten: 248
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 21:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
Locatie: Schiedam

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Stan » zo 22 dec 2013, 10:12

Nu ff eronder meubelen, is een half uurtje werk max!!
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.

Gebruikersavatar
Rongoos
Berichten: 281
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 23:17
Mijn motor is een: DL 650 K4
Locatie: Haarlem

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Rongoos » di 24 dec 2013, 22:44

Ja en zo koud is het nu niet. Even tussen het gourmetten en het uitpakken van de kadootjes door doen :D
http://www.biljartservicekennemerland.nl Voor al uw biljart accessoires

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2820
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Tulipan » wo 25 dec 2013, 02:43

Tulipan schreef:Wij hebben de tijd hoor :D
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 8490
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Eikie » wo 25 dec 2013, 09:05

En wij hebben horloges :frusty:
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 25 dec 2013, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

70K pure pleasure and heading for 100K :schater:

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Ebrostrom » wo 25 dec 2013, 21:34

T is hoe je er zelf mee omgaat, Rene ;-)


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon

V-for-Herman
Berichten: 363
Lid geworden op: di 29 jun 2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Ophogen achterkant

Bericht door V-for-Herman » zo 19 jan 2014, 16:07

Even oma uit het stof halen, :mrgreen:

Ik heb een vraag betreft het ophogen en met name het effect van kniebuiging.
Als ik dus kleinere dogbones monteer en daardoor de motor hoger komt te staan, zijn dan mijn knieen automatisch ook minder door geknikt?
Ik heb nl. al een hoger zadel gemonteerd maar desondanks zijn mijn knieen nog net even teveel geknikt wat niet bevoordelijk is voor de doorbloeding en zithouding.
Hoe is bij jullie dit effect op de gebogen knieen?
V-Strom Bj.2010

Mantis
DL650 berijder
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 09:49
Mijn motor is een: DL650A

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Mantis » zo 19 jan 2014, 16:09

Goeie vraag. Heb daar namelijk ook last van en zou daarom eerder opteren voor voetsteunverlagingskit! Maar ben benieuwd naar de ervaringen.

Stan
Berichten: 248
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 21:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
Locatie: Schiedam

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Stan » zo 19 jan 2014, 17:08

Hoi, uiteraard scheelt het iets maar verwacht er niet te veel van. Het effect van ophogen is in het midden van de motor, daar waar je zit, het minst. Als je in de buurt woont mag je komen proef-zitten als je wil.
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.

Leville

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Leville » zo 19 jan 2014, 19:20

Zowel je voetsteunen als je zadel zitten op 1 en hetzelfde deel van je motorfiets gemonteerd. Ophogen van de achterkant verandert de afstand voetsteunen-zadel dus niet. Wat wel wijzigt, is de hoek waarop je op de motorfiets zit. In dat opzicht levert ophogen wel een iets andere hoek op tussen romp en benen.

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Ebrostrom » zo 19 jan 2014, 20:00

De hoek v je knieën blijft hetzelfde, zoals leville al zegt. De kniehoek verandert enkel bij het verhogen/verlagen vd de voetsteunen of t zadel. Ik heb met m'n 193 hetzelfde probleem. Daarom heb ik de voetsteunen verlaagd en een verhoogd 1000 zadel. Daarmee houd ik t wel een aardig tijdje vol. Minder knellende kleding (en plooien) in de knieën wil natuurlijk ook helpen.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon

Leville

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Leville » zo 19 jan 2014, 20:31

Leville heeft ooit dezelfde denkfout gemaakt. ;-)

V-for-Herman
Berichten: 363
Lid geworden op: di 29 jun 2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Ophogen achterkant

Bericht door V-for-Herman » zo 19 jan 2014, 23:31

Bedankt allemaal voor jullie nuttige reactie,s ga eens nadenken of ik wel of niet de step verlagers wil gaan aanschaffen.
V-Strom Bj.2010

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8308
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Iron Horse » ma 20 jan 2014, 00:15

Voor € 35 heb je ze van de Griek. Klik.
Even de code vstromnl invullen en je hebt 20% korting en daarmee ongeveer je verzendkosten eruit.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

V-for-Herman
Berichten: 363
Lid geworden op: di 29 jun 2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Ophogen achterkant

Bericht door V-for-Herman » ma 20 jan 2014, 13:48

Bedankt voor de tip, maar ik sta regelmatig op de steppies geeft dit geen risico van doorbuigen of in het ergste geval afbreken als ik bv. staand een hobbel of drempel bedwing? :mrgreen:
Weeg zo,n beetje 98 kg.
V-Strom Bj.2010

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8308
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Iron Horse » ma 20 jan 2014, 13:52

Het is een verlaging van 2,54 cm (1 inch) waarvan een groot deel nog parallel met het frame loopt en dat met een dikte van 7 mm. Nee ik kan me niet voorstellen dat je dat laat doorbuigen. 7 mm is de dikte van Rick's uitvoering. Als je zeker wilt weten dat dit bij de Griek ook zo is moet je hem even een mailtje sturen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

V-for-Herman
Berichten: 363
Lid geworden op: di 29 jun 2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Ophogen achterkant

Bericht door V-for-Herman » ma 20 jan 2014, 14:24

Heb hem zojuist een mail gestuurd en zal het hier dan ff melden, waar heeft Rick ze dan gekocht?
V-Strom Bj.2010

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8308
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Iron Horse » ma 20 jan 2014, 14:36

Rick Hughes in de USA maakt ze ook en had ze eerder dan de Griek. Bij Rick heeft menigeen, waaronder ikzelf, al diverse zaken besteld. Zie het forum en zijn verkoopwebsite/webshop.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Ebrostrom » ma 20 jan 2014, 18:07

Ook ik heb verschillende items bij Rick gekocht, waaronder de verlagers. Ik rij er al sinds medio 2011 mee en weeg zo'n 92kg. Ze zijn dus sterk genoeg. Het is stevig materiaal en ziet er degelijk uit.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon

V-for-Herman
Berichten: 363
Lid geworden op: di 29 jun 2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Ophogen achterkant

Bericht door V-for-Herman » ma 20 jan 2014, 23:59

Hierbij het antwoord op mijn vraag,


Hello,

Can you tell me what the thicknes is in mm of the Foot peg lowering kit you 
sell.
When i am standing on my foot pegs can they bend or break when i am driving 
standing over an hump?

Grtz Herman

Hello,

the kit is 8mm thick (most kits are 6mm). The aluminum is aircraft type and 
it can not bend or break in any case.

Regards,
Vasilis
CosmoMotoAccessories




-----Αρχικό μήνυμα----- 
From: cosmo-accessories.com
Sent: Monday, January 20, 2014 3:22 PM
To: info@cosmo-accessories.com
Subject: Cosmo Moto Accessories: footpeg lowering kit dl650 2010
V-Strom Bj.2010

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8308
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Iron Horse » di 21 jan 2014, 00:06

Dan zit je dus gebeiteld zoals we in Den Haag zouden zeggen. :mrgreen: Bestellen dus!
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

V-for-Herman
Berichten: 363
Lid geworden op: di 29 jun 2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Ophogen achterkant

Bericht door V-for-Herman » di 21 jan 2014, 11:53

Ik kreeg er nog een mailtje achteraan dat hij ze ook in sterkere metalen versie verkoopt maar alleen voor de oude modellen en dus niet voor de L1/2
V-Strom Bj.2010

V-for-Herman
Berichten: 363
Lid geworden op: di 29 jun 2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Ophogen achterkant

Bericht door V-for-Herman » di 21 jan 2014, 11:54

Iron Horse schreef:Dan zit je dus gebeiteld zoals we in Den Haag zouden zeggen. :mrgreen: Bestellen dus!
Eerst een Paypall account aanmaken, is weer iets waar ik als dinosaurier tegen op zie.. :?
V-Strom Bj.2010

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Ebrostrom » di 21 jan 2014, 19:26

Als je m dan gelijk koppelt aan jouw creditcard is het artikel (en volgende bestellingen) ook nog eens verzekerd. ;-)


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon

Marc lw
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 21:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2007) K7 blauw
Locatie: Hoogkarspel

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Marc lw » za 22 mar 2014, 16:40

Het heeft lang geduurd maar ze zitten er onder, de dogbones 50+.
maar nou is de middenbok te kort, en komt het achterwiel niet van de grond.....nou weet ik dat er iemand was die zijn middenbok heeft verlengd ,maar waar die posting gebleven is weet ik niet meer.
verder ben ik zeer tevreden met de extra hoogte IVM mijn lange benen.
hier onder een paar foto's van voor en na. groet Marc

http://www.mijnalbum.nl/Album=QL4KM6TI#LYBYDTTP
Laatst gewijzigd door Iron Horse op za 22 mar 2014, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: (Externe) links a.u.b. tussen [url] link [/url] tags plaatsen.
Beter 10 vogels in de hand dan 1 in de lucht

Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 7008
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000A L4
Locatie: Lunteren.

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Stroompje » za 22 mar 2014, 16:56

Voor zover ik me herinner is er iemand geweest die er "blokjes" onder heeft laten lassen.
Ook een plankje kan dienst doen om je achterwiel van de grond te krijgen......... maar is riskant lijkt me.
AfbeeldingGreetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8308
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Iron Horse » za 22 mar 2014, 17:02

Zou ik ook doen. Eerst even met een plankje eronder kijken hoeveel dikte je nodig hebt. En dan de stukjes ijzer eronder lassen of eventueel hard solderen of als het niet anders kan schroeven.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 693
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Locatie: België - Hasselt

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Joskestiller » za 22 mar 2014, 17:06

Na het ophogen van de achterkant van mijn bandit gebruikte ik thuis steeds een plankje onder de middenbok. 15mm dik, 80mm breed en iets langer dan de bok.
Op verplaatsing raakte de achterband de grond. Was dit erg? ik denk het niet!
Honi soit qui mal y pense!!

Gebruikersavatar
Rongoos
Berichten: 281
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 23:17
Mijn motor is een: DL 650 K4
Locatie: Haarlem

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Rongoos » vr 28 mar 2014, 20:25

kan hij nog wel op de zij jiffie staan of is de hellingshoek dan te groot?
http://www.biljartservicekennemerland.nl Voor al uw biljart accessoires

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8308
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Iron Horse » vr 28 mar 2014, 20:51

Dikke brede moer eronder lassen en klaar is hij.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Marc lw
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 21:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2007) K7 blauw
Locatie: Hoogkarspel

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Marc lw » za 29 mar 2014, 09:21

Inderdaad Rongoos, de hellingshoek is flink veranderd als ie op de jiffy leunt ....maar zoals je ziet staat ie prima.

een moer er onder lassen??...dat lijkt me wel wat, maar kan dat als de bok onder de motor zit of is het verstandiger de bok eerst te demonteren I.V.M. beschadigen elektrische onderdelen?
Beter 10 vogels in de hand dan 1 in de lucht

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8308
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Iron Horse » ma 31 mar 2014, 22:09

Ik heb vanmiddag nog eens een blik geworpen op de jiffy, maar er is ook de mogelijkheid er willekeurig welk materiaal dan ook d.m.v. 2 (verzonken) boutjes en moertjes op te zetten. Er zit al 1 gaatje aan de binnenzijde en als je er aan de buitenzijde nog eentje bij boort dan kun je er alles onder schroeven. Gebruik voor de zekerheid dan wel zelfborgende moertjes. Dan kun je alles ook weer zonder schade terugbouwen mocht je de fiets weer verkopen en hem weer verhogen verlagen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 2358
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Locatie: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Spurm » ma 31 mar 2014, 23:33

Verlagen Rob ;)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8308
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Iron Horse » di 01 apr 2014, 00:07

Oeps, je hebt gelijk, ik heb het aangepast.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Marc lw
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 21:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2007) K7 blauw
Locatie: Hoogkarspel

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Marc lw » do 19 mar 2015, 17:21

Hey Xavier,


Ja, ik rijdt nog steeds naar volle tevredenheid met de + 4cm dogbones.
De reden van de verhoging was dat ik vond dat de motor toch meer smoelt als ie wat hoger op de wielen staat,zeker als je 100+kg bent en 196 lang en de vering wel erg ver doorzakt,ook na
het op maximaal zetten van de achterveer en het toepassen van een 2cm verhoogd bagster zadel. ook prettig is het dat ik nu mijn lange benen naast de motor kan zetten i.p.v. naast het voorwiel en je jezelf bij het stoplicht naar achteren duwt.

De montage is een eitje vooral als je de motor op de middenbok zet en daaronder nog een stoeptegel o.i.d .
Nou heb ik voor +4cm gekozen,waardoor het achterwiel op de grond blijft bij het staan op de middenbok een plankje van 2cm verhelpt dat weer ( wel altijd meenemen).

Houdt rekening met de Jiffie die nu ook te kort wordt en dus de druk op het voetplaatje toe neemt en dus makkelijker wegzakt op onverhard terrein.
De stand van het wiel is dan wel anders geworden t.o.v maar alles beweegt , draait,en functioneert prima.
En dan het weggedrag...je zit aanmerkelijk hoger dan voorheen( crossmotor gevoel) en ik heb het gevoel dat het wat makkelijker stuurt bij korte bochten zoals in Duitsland waar de bocht wel eens scherp zijn en meteen stijl omhoog.

ik hoop dat je wat aan hebt

groet Marc

beantwoorden pb van Xavier wilde niet lukken met een flinke griep dus heb ik het zomaar gedaan :bye:
Beter 10 vogels in de hand dan 1 in de lucht

Xavier
DL650 berijder
Berichten: 323
Lid geworden op: di 28 aug 2007, 00:16
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Xavier » wo 25 mar 2015, 21:40

Hoi Marc,

Ik dacht waar blijft die reactie nu, rijdt hij nog wel Vstrom? Blijkt je reactie gewoon in het topic te staan :duim:
In ieder geval bedankt. Kun je nog aangeven hoe lang (kort eigenlijk) jouw dogbones zijn, want dit zegt mij meer dan het aantal cm's dat je hoger staat.

Wanneer de achterzijde verhoogd is dan gaan wij ons eens richten op de voorzijde, in de zin van het verlengen van de vorkpoten. Dit alles om wat meer grondspeling te krijgen. Tuurlijk, je kunt ook een crosser kopen, maar bij ons zit de uitdaging in met een en dezelfde machine overal te kunnen komen. En tja, nu we onze grenzen verleggen moeten we de motor waar mogelijk aanpassen. Dus de standaard valbeugels en carterbescherming zijn inmiddels vervangen door eigenbrouwsels :lol:

Groet,
Xavier
BR 2007: xenon, Stebel, zwarte carter/olie/radiatorbeschermer+ hugger, led-achterlicht, witte knippers, kloontje, gps-adapter, TTR1, oplaadpunt, extender fender, Gipro, Hyperpro, Michelin Anakee, Akrapovic demper, zelfbouw kofferset

Marc lw
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 21:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2007) K7 blauw
Locatie: Hoogkarspel

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Marc lw » wo 25 mar 2015, 22:22

Dat is 13,6 cm ....en dat is ook wat er op staat (136)

http://www.bikefarmmv.de/EN/tail-riser/ ... fid=206253
Beter 10 vogels in de hand dan 1 in de lucht

Xavier
DL650 berijder
Berichten: 323
Lid geworden op: di 28 aug 2007, 00:16
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Xavier » wo 25 mar 2015, 22:50

thnx, en hiermee dus geen kettingprobleem? Ik dacht ergens op het Amerikaanse forum gelezen te hebben dat je tot 130 mm kunt gaan zonder kettingprobleem. We gaan eens testen.... to be continued
BR 2007: xenon, Stebel, zwarte carter/olie/radiatorbeschermer+ hugger, led-achterlicht, witte knippers, kloontje, gps-adapter, TTR1, oplaadpunt, extender fender, Gipro, Hyperpro, Michelin Anakee, Akrapovic demper, zelfbouw kofferset

Marc lw
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 21:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2007) K7 blauw
Locatie: Hoogkarspel

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Marc lw » do 26 mar 2015, 20:35

Xavier,

ik heb even de foto er bij gezocht, en nou blijkt dat ik de maten niet goed had van de dogbones....moet zijn 128. ( 12,8 cm dus

http://www.mijnalbum.nl/Album=U3QKNEIP" onclick="window.open(this.href);return false;
Beter 10 vogels in de hand dan 1 in de lucht

Xavier
DL650 berijder
Berichten: 323
Lid geworden op: di 28 aug 2007, 00:16
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Xavier » do 26 mar 2015, 20:41

super, dank je wel voor je reactie!
BR 2007: xenon, Stebel, zwarte carter/olie/radiatorbeschermer+ hugger, led-achterlicht, witte knippers, kloontje, gps-adapter, TTR1, oplaadpunt, extender fender, Gipro, Hyperpro, Michelin Anakee, Akrapovic demper, zelfbouw kofferset

Gebruikersavatar
Fast-Franky
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 19 apr 2015, 00:22
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2008)

Re: Ophogen achterkant

Bericht door Fast-Franky » di 21 apr 2015, 20:30

Hallo allemaal
Pas nieuw hier op dit zeer nuttige en informatieve forum,toppie!
Ben sinds een paar maanden in het gelukkige bezit van een DL1000....wat een geweldig machien!!
Ik wil hem toch net iets verlagen omdat ik dan iets beter met de pootekes aan de grond kan..Dus langere dogbones,welke ik zelf ga maken...Maar voordat ik alles uit elkaar draai,wie kan me de gatdiameter vertellen waar de as doorheen moet?De rest van de maten heb ik en de steekmaat welke nu 140 mm is maak ik 165 mm..mis alleen nog de asdiameter....Wie helpt me uit de brand??Alvast bedankt!!

Gebruikersavatar
R.Vanmeegen
DL1000 berijder
Berichten: 830
Lid geworden op: vr 12 jul 2013, 22:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000-K3
Locatie: Huissen

Re: Ophogen achterkant

Bericht door R.Vanmeegen » di 21 apr 2015, 20:41

Ik heb er al de nodige gemaakt.

De maat van het gat is 12mm - H7 om precies te zijn
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200

Plaats reactie