maar weer eens Hyperpro
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 02-03-2012, 23:06
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 adventure
- Woonplaats: Soest
maar weer eens Hyperpro
Gisteren was ik bij Hyperpro voor advies voor mijn DL650 adventure. Zij raadden aan om de standaardveren voor en achter te vervangen door strakkere exemplaren. Nu lees ik op deze site (ben hier nieuw) alleen lovende reacties. Gezien het bedrag wil ik toch ook eens informeren of er strommers zijn die niet zo enthousiast waren over deze ingreep of die het een overbodige investering vinden. Bij mijn dealer (MVM in Soesterberg) vonden ze het maar een onzin-advies en hadden ze er nog nooit van gehoord. Wat ik ook wel weer vreemd vind!!
Re: maar weer eens Hyperpro
Hoi,
Heb je een L2 of een <L2? Als je een <L2 hebt, dan is je dealer duidelijk een onkritische merk-idioot. Of onwetend. Beide zijn betreurenswaardig. Dat is erg cru gesteld, maar da's wel waar het op neer komt. Als hij er iets op kon verdienen, lagen de zaken misschien anders...
Voor alle verdere info over vering-upgrades verwijs ik je graag naar de betreffende topics.
Met vriendelijke groet,
Leville
(P.S.: over de veeringskwaliteiten van een L2 kan ik niet oordelen. Vering zou opgewaardeerd zijn t.o.v. de <L2. Nog niet mee gereden.)
Heb je een L2 of een <L2? Als je een <L2 hebt, dan is je dealer duidelijk een onkritische merk-idioot. Of onwetend. Beide zijn betreurenswaardig. Dat is erg cru gesteld, maar da's wel waar het op neer komt. Als hij er iets op kon verdienen, lagen de zaken misschien anders...
Voor alle verdere info over vering-upgrades verwijs ik je graag naar de betreffende topics.
Met vriendelijke groet,
Leville
(P.S.: over de veeringskwaliteiten van een L2 kan ik niet oordelen. Vering zou opgewaardeerd zijn t.o.v. de <L2. Nog niet mee gereden.)
Re: maar weer eens Hyperpro
Hallo,
ik heb er een waar die veren onderzitten, als je wil mag je gerust even komen proefrijden.Het gevoel zegt alles !!!
Moet wel op een droge dag zijn , ivm verkoop. (http://link.marktplaats.nl/534880593)
altijd welkom !!!
gr jack
ik heb er een waar die veren onderzitten, als je wil mag je gerust even komen proefrijden.Het gevoel zegt alles !!!
Moet wel op een droge dag zijn , ivm verkoop. (http://link.marktplaats.nl/534880593)
altijd welkom !!!
gr jack
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2963
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: maar weer eens Hyperpro
Dan zou ik een andere dealer gaan zoeken, een ieder die een beetje geïnformeerd is, weet dat de
vering slapjes is. Da's mooi voor off road, maar hoevaak kom je uiteindelijk in het zand
Wegligging gaat er zeer zeker op vooruit; Bochten, duo, volle bepakking, niet duiken voorrem enz.
conclusie; investering zeker waard, je krijgt er een andere brommert voor terug
Als je in de buurt bent mag je gerust even proefrijden
vering slapjes is. Da's mooi voor off road, maar hoevaak kom je uiteindelijk in het zand
Wegligging gaat er zeer zeker op vooruit; Bochten, duo, volle bepakking, niet duiken voorrem enz.
conclusie; investering zeker waard, je krijgt er een andere brommert voor terug
Als je in de buurt bent mag je gerust even proefrijden
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Re: maar weer eens Hyperpro
Hoi Mfasteenberg @
De veerkes zijn aan de slappe kant, is geweten !....
Kwam er ook achter dat het samenspel tussen voor / achter vering bij volle belading maar Lala verhaaltje is.
gelijk korte metten ermee gemaakt...
Voor veren vervangen door wilbers progressieve ,...al zaten er origineel progressieve veren in !...maar slapkes !
Achterveer er onderuit, uit elkaar gehaald en een spacer van 8mm erbij geduwd op het veer element, in plaats een complete dure update veer erin...
als je ergens iemand weet met een draaibank....is zo gepiep !
heb nou een zéér stabiel fiets, zonder onzeker gedrag in bochten enz..
De veerkes zijn aan de slappe kant, is geweten !....
Kwam er ook achter dat het samenspel tussen voor / achter vering bij volle belading maar Lala verhaaltje is.
gelijk korte metten ermee gemaakt...
Voor veren vervangen door wilbers progressieve ,...al zaten er origineel progressieve veren in !...maar slapkes !
Achterveer er onderuit, uit elkaar gehaald en een spacer van 8mm erbij geduwd op het veer element, in plaats een complete dure update veer erin...
als je ergens iemand weet met een draaibank....is zo gepiep !
heb nou een zéér stabiel fiets, zonder onzeker gedrag in bochten enz..
Re: maar weer eens Hyperpro
Achterveer op zich kost niet zo gek veel. Het is het werk dat je betaald. Dus als je niemand kent met een CNC machine...
Re: maar weer eens Hyperpro
Leville @
Nou nou kost niks ?...een compleet achterveertje
Het verhaaltje begint al bij,.... "wat wilt ik met de strom doen"....af en toe recreatief rijden of een driedelige kofferset volproppen met duopassagier achterop,....regelmatig wat langer van huis.
Een geroutineerde lange afstand rijder weet al héél gauw, dat de achterveer het niet bijgebeend gaat krijgen.
Voor partij gaat zich raar/ onzeker gedragen enz....geen gelijkmatige demping tussen de voor/achter vering
Mfasteenberg @...misschien iets duidelijker?
zelf heb ik voor de home make oplossing gekozen...gewoon op een conventioneel draaibankje, met zeer goede resultaten !
Nou nou kost niks ?...een compleet achterveertje
Het verhaaltje begint al bij,.... "wat wilt ik met de strom doen"....af en toe recreatief rijden of een driedelige kofferset volproppen met duopassagier achterop,....regelmatig wat langer van huis.
Een geroutineerde lange afstand rijder weet al héél gauw, dat de achterveer het niet bijgebeend gaat krijgen.
Voor partij gaat zich raar/ onzeker gedragen enz....geen gelijkmatige demping tussen de voor/achter vering
Mfasteenberg @...misschien iets duidelijker?
zelf heb ik voor de home make oplossing gekozen...gewoon op een conventioneel draaibankje, met zeer goede resultaten !
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 02-03-2012, 23:06
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 adventure
- Woonplaats: Soest
Re: maar weer eens Hyperpro
Bedankt voor alle reacties, beste mensen. En ik maak graag gebruik van het aannbod om het eens uit te proberen.
Alles bij elkaar lijkt het er dus op dat het een heel nuttige ingreep is. Maar wat is het verschil tussen een L en een <L? Mijn DL-650 is van eind 2007 als dat wat zegt.
Wat betreft gebruikersprofiel: ik rijd meestal solo, ook lange afstanden en soms met duo-pasagier en bagage. Dus de vering wordt dan wel degelijk belast. Off-raod is maar heel betrekkelijk en is niet meer dan eens een onverhard paadje in sturen.
Alles bij elkaar lijkt het er dus op dat het een heel nuttige ingreep is. Maar wat is het verschil tussen een L en een <L? Mijn DL-650 is van eind 2007 als dat wat zegt.
Wat betreft gebruikersprofiel: ik rijd meestal solo, ook lange afstanden en soms met duo-pasagier en bagage. Dus de vering wordt dan wel degelijk belast. Off-raod is maar heel betrekkelijk en is niet meer dan eens een onverhard paadje in sturen.
Re: maar weer eens Hyperpro
Hoi Mfasteenberg,
Die L2 waarvan sprake wijst op het nieuwe model. Eigenlijk staat de code voor het modeljaar (wat kan verschillen van het productiejaar!). De letter duidt het decennium aan. Een "K7" is bvb, een modeljaar 2007. Een L2 is een modeljaar 2012. Modeljaar 2012 is de nieuwe generatie, met de rondere vormen.
Die L2 waarvan sprake wijst op het nieuwe model. Eigenlijk staat de code voor het modeljaar (wat kan verschillen van het productiejaar!). De letter duidt het decennium aan. Een "K7" is bvb, een modeljaar 2007. Een L2 is een modeljaar 2012. Modeljaar 2012 is de nieuwe generatie, met de rondere vormen.
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2963
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: maar weer eens Hyperpro
Met volle bepakking, Hyperpro en stabilisatior.
Hyperpro achter op stand 5 en voor 4 streepjes zichtbaar. Ligt dus lager op de weg.
Maar stabiel in de bergen, snelweg en ( heel ) sterke windvlagen van opzij
http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.p ... 12#p101712
Hyperpro achter op stand 5 en voor 4 streepjes zichtbaar. Ligt dus lager op de weg.
Maar stabiel in de bergen, snelweg en ( heel ) sterke windvlagen van opzij
http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.p ... 12#p101712
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Re: maar weer eens Hyperpro
Tulipan @
klop !..bagage opstapelen gelijk een kameel en niks aan het achterveertje doen...is maar een gezwabber in molshopen met een beetje naam.
N wegen in de Pyreneeën ? of nog een maatje kleiner ..er gaat zweet op de rug komen als ge een interactie krijg met een koe...die wat humeurig is.
klop !..bagage opstapelen gelijk een kameel en niks aan het achterveertje doen...is maar een gezwabber in molshopen met een beetje naam.
N wegen in de Pyreneeën ? of nog een maatje kleiner ..er gaat zweet op de rug komen als ge een interactie krijg met een koe...die wat humeurig is.
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: maar weer eens Hyperpro
Ja, dit topic maar eens omhoog schoppen
Ik heb op m'n strom wilbers voorveren laten plaatsen, wat een genot
Ondanks dat er al enigzins progressieve veren af fabriek op mijn type zijn gemonteerd is dit toch een hele verbetering !!
Wegligging is stukken verbeterd, er is al eerder hier op dit forum over gesproken en je krijgt er inderdaad een heel andre motor voor terug
Dus een aanrader.
Ik heb op m'n strom wilbers voorveren laten plaatsen, wat een genot
Ondanks dat er al enigzins progressieve veren af fabriek op mijn type zijn gemonteerd is dit toch een hele verbetering !!
Wegligging is stukken verbeterd, er is al eerder hier op dit forum over gesproken en je krijgt er inderdaad een heel andre motor voor terug
Dus een aanrader.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.