zelf hyper-pro veren plaatsen

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Marcel9183

zelf hyper-pro veren plaatsen

Bericht door Marcel9183 »

Beste forum leden,

heeft er iemand ervaring met het vervangen van de orgn. veren door een setje van hyperpro.
Technische kennis en sleutelvaardigheden zijn ruim voorhanden, dit is ook meteen de rede dat ik het zelf doe en niet naar een hyperpro vestiging rijdt.

Het gaat mij vooral om de achterveer, is deze los te vernieuwen ?? Kan in de manuals niets hierover vinden. Lees wel verhalen dat dit gedaan is bij hyperpro door forumleden.
De voorveren gaat geen probleem opleveren, dit heb ik al vaker gedaan.

De vraag is dus: is het mogelijk om achter de veer los te vernieuwen bij een DL1000 uit 2007.

gr marcel
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: zelf hyper-pro veren plaatsen

Bericht door V-TWim »

Ik heb het eens met een veer van een RSV gedaan. Schokbreker uitbouwen, veervoorspanning helemaal terug draaien en toen had ik genoeg ruimte om de schotel los te wippen met een dikke schroevendraaier.
Only dead fish go with the flow.
Marcel9183

Re: zelf hyper-pro veren plaatsen

Bericht door Marcel9183 »

Hallo, allemaal

Heb vandaag mijn dl 1000 maar eens voorzien van een setje hyperpro veren. Is allemaal goed te doen met enige sleutelervaring.

Ik ben zeer nieuswgierig of het enige verbetering opleverd, aan de hand van de forumberichten heb ik goede hoop

Misschien nog een tip voor mensen die in de grensstreek wonen,zo als ik, in duitsland kost een set voor voor en achter €195.

Gr marcel
Plaats reactie